Dina grannar
Hur är er relation till era grannar? Bra? Dålig? Förklara gärna varför eller ge ett exempel på hur en konversation mellan er ser ut!
Min sambo och jag ogillar verkligen majoriteten av våra grannar. Vi bor i en liten förort där det nästan bara bor pensionärer och barnfamiljer.
Ovanför oss bor ett par med ett litet barn och en hund (tror jag, låter så). De bråkar minst en gång i veckan då man verkligen hör dem skrika på varandra i i alla fall en kvart! Extremt jobbigt!
Bredvid oss bor en gammal pigg tant som alltid ska prata med oss om saker som verkligen inte intresserar oss. Hon klagar på andra grannar och står precis utanför vårt sovrumsfönster klockan 7 en ledig dag och skriker till en annan granne istället för att gå några meter bort och prata i normal ton…
Sen har vi grannen som är den andra av dem som skriker till varandra istället för att gå några steg. Hon har fått för sig att hon inte förstår mig, trots att jag pratar danska i princip flytande! Bara för jag är svensk har hon intalat sig att jag är helt oförståelig…
För övrigt har vi en väldigt gammal tant som bor här som tror att man ska göra allt för henne. Jag håller gärna upp dörren och plockar upp hennes matkasse hon släpper i golvet… Men ett litet "tack" är väl inte så svårt att ge ifrån sig? Så blir hon sur för man inte alltid har tid att gå och handla åt henne… 🤔
nedan för oss borde en som skriker ibland och de är störande hon jobbar på mammas jobb.
den andra nedan oss har tre hundar vars en eller två skäller ibland när Cesse bodde här brukade de skrämma han.
Granarna i Aneby
Känner dom så kan även skriva om dem nu
på andra sidan gatan
Kvinnan är snäll och trevlig har dock dålig hörsel. Men manen dricker och kom då in till oss vilket inte är så trevligt när han är ful.
den höger om hos Är jätte trevliga pratar gärna och klappar gärna mina djur.
De vänster om oss verkar trevliga de flyttade nästan in när vi flyttade hit så vet inte så mycket om dem
Jag bor i en liten, liten by och bor dessutom en bit untanför, där har jag bott hela livet så känner ju de som bor där. Det finns 9 hus här. Varav 4 står tomt just nu och det är väll bara ett som skulle gå att bo i just nu. 2 är sommar hus. Sist så är det bara 3 som är året om boende, vårat hus, plus ett gammalt pars hus som bara är trevliga men pratar inte så mycket med dem. Sedan andra huset bor än man (runt 50 skulle jag tro) Han ser man kanske inte av så mycket men han är trevlig, hejar och så och kommer förbi ibland och pratar med pappa.
Ja det var de, förut var de två hus till som var bebodda och saknar faktiskt dem som bodde där, när jag var liten sprang jag alltid över till dem ;)
Mvh Sabine
Kan inte så mycket om våra grannar. Vi bor i en by, och just där jag bor, bor en hel del… har bott här i två år. Ogillar i varje fall vå ena granne som bor bredvid oss. Hon har hundar plus två döttrar. Den ena har flyttat ut. Även har hon två hundar. Tikar. Hon tar valpar på dem och säljer. Vad jag och min mamma misstänker, för pengar. Sedan så jobbar hon en del. Fyra-fem timmar per dag. Nu när vädret är fint, solar hon och låter oss gå ut med deras hundar. Vi strejkar, dock. Hennes dotter ska egentigen komma hem fyra, vilket hon inte gör. Så hennes dotter går inte ut med hundarna när hon väl är hemma, släpper ut dem. Men det fungerar med. Annars är det vi som ska göra det… Tänker inte låta hennes passa våra djur, i alla fall. Gör som mamma och dömmer snabbt. Dessutom betyder våra djur mycket för mig. Litar inte på att hon tar hand om dem.
inte bra inte dåliga xD
Bor på en ''villagata'' såå
Dem till höger, en snäll barnfamilj där mamman knappt pratar och pappan pratar hur mycket som helst. Sönerna gillade att kolla på kaninerna när dem var yngre. Dem brukar mina föräldrar prata mycket med!
Till vänster bor mormor :P Hon kommer flera gånger om dagen o vill prata..
Framför bor ett äldre par med utflugna barn som knappt är där, typ bara sover där inget annat. Dem hejjar jag på o dem pratar med mamma o pappa.
Jag hälsar på dem flesta men det är några längre ned jag inte gör det på för dem har vi inte pratat med.
Bakom, nej. Hejjar ibland men han var ovän med min morfar.
Snett bakom, nej. En kille äldre än mig som gick i min skola..
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Mina grannar har fester 24/7 sen att grannarna har sex så att min mammas porslinsdockor trillar ner från bokhyllan gör inte saken bättre :))
Ska flytta nästa vecka, LÄNGTAR!! <3
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Vi bor på en väg som viker av från en större väg. På 'våran' väg så finns det 3 hus. Vi bor i mitten. Till vänster bor min barndomskompis som jag umgås med ibland. Och till höger bor en gammal gubbe som hugger ved hela dagarna och pratar någon konstig dialekt som man inte förstår ett smack av. Ja, det var mina grannar det😃
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
Gillar verkligen mina grannar!
De ställer upp jämt och erbjuder sig alltid att hjälpa till, även när det inte behövs :) Man kan inte gå hem från skolan utan att mins 3 hälsar glatt!
Dock finns det ett par som inte direkt är så roliga…men de hälsar alltid! 😛
Vi bor i villaområde! Vi bor längst bort så det är en vändplan utanför, och till vänster bor granne (en gubbe och en tant) och vi har alltid känt dom, snälla. Till vänster om dom bor min barndomsvän :) till höger bor nya grannar,usch barnen är helvetesbarn. De är på gatan och lämnar sina cyklar mitt på gatan och ställer sig bredvid när man kommer med bilen så man måste köra om, och så räcker de ut tungan. Alla andra grannar är trevliga.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag bor i en lägenhet! .___. de är väl ganska ok..mina grannar och jag träffas typ aldrig, om ngn t.ex skulle komma med ett förslag om att vi alla skulle kunna göra ngt så tar de och stirrar på en som om man vore helt weird :/
längst upp bor det ett par gamla tanter ._. lite längre ner bor min lillebrors vän Elias och hans familj, ett par tanter och en liten familj. sedan har vi "min" våning :/ längst till höger bor jag, lite längre åt vänster har vi en tjej i 20-års åldern som brukar ha fest hela tiden, i mitten har vi en liten småbarnsfamilj som är jätte trevliga och längst till vänster har vi en till småbarnsfamilj som också är jätte trevliga!l längst ner har vi en frisörsalong, en sur gammal tant (haha, minns när jag, mina vänner och min bror kom hem och råkade sparka en boll på hennes dörr, hon kom ut skrikandes i morgonrock och skrek "MEN POJKAR! NI FÅR FAN INTE SPARKA BOLLAR PÅ DÖRRAR SÅ DÄR, FÖR FASEN! OCH NI FÅR INTE SVÄRA OCH BRÅKA HELLER FÖR DÅ ÅKER NI TILL HELVETET! *smäller igen dörren* xD), en gammal barndomsvän och en kille som alltid har fest -.-
typ så här är det:
Mina grannar är inte hemma så ofta, de har två fighterhundar, och de tar ditt snygga tjejer! :D
- Emil
Känner inte våra grannar så jättebra. Men alla är helt okej förutom en gubbe och kärring som bor snett mitt emot oss. De säger aldrig hej och när man kommer gående på gatan så börjar de stirra på en och slutar inte förrän man låst upp dörren och gått in. De är sjukt läskiga. :s Och idag så glodde dem jättemycket när mina kompisar gick hem så då skrek jag: HEJHEJ men fick inget svar och de fortsatte glo. -.-
“Fear doesn't shut you down; it wakes you up” - Veronica Roth
Jag har bara en granne då det bara finns 2 hus där jag bor.
Det är en småbarnsfamilj bestående av en understimulerad schäfer/groenendal, en lillkille på 2-3 år, en tjej och en kille.
Killen har hotat med att "själv" kasterera min hanhund, and skjuta skallen av min pudel, skära av kulorna på min f.d. kille, och allmänt hotar och trycker ner mig.
Tjejen är ganska okej, väldigt snäll.
Deras hund har attackerat både min pudel och min aussie.
Nej, jag är inte stormförtjust i min(a?) granne(grannar?)
-
Jodå den är bra till alla grannar runt oss :)
Hos pappa vet alla vem våran katt Lukas är eftersom en vi känner i porten bredvid hade mamman till honom, så alla frågar mig hur det är med Lukas och sedan Jonna kom frågar alla hur det går mellan dem :) När Hans dog blev alla ledsna för våran skull.
Hos mamma är vi ganska nya än, men vi säger hej till våra grannar och pratar med dom och dom under oss har vi känt i flera år.
Våra grannar är awesome! Till höger om oss bor en kvinna, man med två barn vet inte hur gamla men en har nyss tagit studenten och den andra är äldre. Dom är jättetrevliga och mina föräldrar pratar med dom rätt ofta. Till vänster bor en man och en kvinna, dom älskar katter ((hade 9 st förut) och dom är riktigt bra djurvänner. Dm är dock inte ute så ofta, dom håller sig mest inne. Men ja vi säger ju hej och pratar ibland. Mittemot oss bodde det en jättetrevlig tant och gubbe, mina bästa vänner.
#15 Är tanten och gubben dina bästa vänner?😃
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#16 Ja men dom har flyttat!
Men dom är sååå himla snälla, har inte hänt att jag gått dit utan att få med mig choklad hem xD fy vad jag älskar dom <3
Har ingen särskild relation till grannarna , inte mina föräldrar eller mina bröder heller. Vi ser typ dom som bara folk som bor där 😉 fast på sista tiden när pappa fått två strokes så har grannarna varit mer hjälpsamma och har hjälp oss klippa häcken o riva ner ett träd och så 🙂Tycker inte illa om dom , brukar hälsa då och då men aldrig hålla en lång konversation direkt 😉
Haha vad räknas som grannar? :P Bor ute på landet och det är 7 hus på den här vägen om man räknar med där jag bor. Känner inte alla så jätteväl, men de flesta pratar jag med och 2 st hushåll känner jag bra :) Har inga problem med mina grannar, de är trevliga och hälsar alltid glatt! :) Dock så är det bara vuxna och äldre som bor här, så det är inte så mycket liv här. Hade gärna haft en granne i samma ålder eller nåt som man kan umgås med! :P
Men ska inom det närmsta flytta till ett bostadsområde. Där bor också bara pensionärer och någon barnfamilj. Haha :P Men det blir väl trevligt det med. Äldre människor brukar ofta vara trevliga, och speciellt om man har en söt hund med sig. Då stannar de gärna och pratar. Men hade inte skadat med lite yngre grannar också! :)
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Helt fantastiska grannar, Åh kan inte ha bättre! Vill alltid bo bredvid dom!
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Mina förra grannar var rätt okej, fick 6000 i kontanter av henne, fett nice!! 😃Ingen speciell anledning heller…
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
#13 När vi bodde i Malmö hade vi ungefär en sådan granne. Han satt i den där styrelsen. Han hotade flera gånger med att han skulle skjuta vår hund. Bara för att han vaktade… någon främmande hoppade faktiskt in i vår trädgård en gång. Slutade inte så bra för en av dem som trillade påväg ut och skrapade upp armar och ben… hans son fick komiskt nog ha fester klockan fyra på morgonen medan vi hade stränga tillsägelser att hunden fick vara ute från sju på morgonen till sju på kvällen. Varje dag.
Jag bor i villa på en liten gata med 5-6 hus, alla med stooora trädgårdar, så alla har mkt plats. Tre av våra grannar är 50+, par som är väldigt trevliga så, men har ju ingen direkt relation till dom, man hälsar när man möts liksom. Vi brukar hjälpa till att mata katter och vattna blommor och då det sker rätt många inbrott här (rätt fina och stora hus) så har vi koll på varandras hus & larm om nån är borta. Mitt emot har det för ett år sen flyttat in en familj med ett barn som är 1-2 år nånting. Mamman är lite skum (glor varenda gång hon går förbi vår trädgård, men hälsar inte). Annars bryr jag mig inte nämnvärt om mina grannar.
Johanna - Instagram
#22 Mjo, Jag har en vaktande ras och en pudel som larmar, och de börjar "larma" när deras hund börjar skälla, och när man går utanför dörren får man en stor utskällning och en massa hot, men deras hund får stå och gapa bäst den vill.
-
#24 Sådant känner jag till… kännns en aningens orättvist. Ens hund får inte skälla, även om de bara vaktar, men de andra får föra så mycket ljud de vill..
Jag bor lägenhet och mina grannar är helt okej. Men frågan är ju hur min familj är som grannar, särskilt för dom som bor under oss… Vi har en hund som skäller 24/7, jag och min syster skriker på varandra nån timme per dag, jag spelar piano dygnet runt, vi bygger om hela tiden,jag sjunger som en galning när jag är ensam hemma, jag åker longboard inomhus, min pappa är trummis och jag tränar stepp i vardagsrummet lite då och då :)
Hos mamma (lägenhet) är de flesta snälla och trevliga, föutom barnfamiljen mitt emot där föräldrarna skriker på sina barn hela tiden!
Hos pappa (villa) har vi väl trevliga grannar, en ensamstående tant som ÄLSKAR att prata och sen en barnfamilj som vi känner ganska bra.
INnan bodde jag i ett hus med mamma och dom grannarna vi hade då var helt GALNA! Till en början bodde "M" och "L" tillsammans, världens snällaste par som alltid pratade med en osv. Tyvärr så separerade dom och snabbt därefter träffade "M" en ny tjej, en Japansk kvinna, "R". Dom gifte sig och hade det allmänt bra, tills man började höra hur mycket dom bråkade… Vi bodde i ett gigantiskt hus som var delat i två, så vi hade vägg mot vägg kan man säga, och vårt sovrum var precis vid den väggen. Jag vet inte hur många gånger vi fick ringa polisen för vi var rädda att dom hade skadat varandra..
Det värsta var dock en julafton för några år sen.. Jag var hemma i min pappas lägenhet och vi väntade på mamma, mormor och morfar som skulle gå och kolla på något i kyrkan. När dom var påväg till oss kommer mamma på att hon kanske glömde att släcka ljusen som dom kör hemåt först. När dom sen kör in på vägen ser dom 3-4 brandbilar, polisbilar och ambulanser och fattar ni hur rädd mamma blev! Jag kommer ihåg det samtalet också när hon ringde och berättade att det brann i vårt hus! Som tur var (för oss) var det i deras del det brann men massor av rök hade kommit in i vårt hus så brandmännen hade behövt bryta upp källaredörren. Ingen visste riktigt hur branden hade startats men efter ett tag visade det sig att "R" bara skulle gå ner i källaren för att strömmen hade gått, men hon glömde ljuset just i "M"s källarrum med alla hans barns gamla saker fanns, minnen, fotografier osv… Kan säga att allt var borta iaf 😕 Jag tror dock inte det var så att hon hade "glömt" ljuset..
Bilder om någon nu skulle vara intresserad haha: http://www.sydsvenskan.se/lund/kallarbrand-i-parhus-i-lund/
WAAALLL OOOOFF TEXT!! 😃
Har precis flyttat hemifrån till en etta. Har 7 grannar i huset jag bor i. Han mittemot är en vän i min umgängeskrets och bor också i en etta för att vi bor på vindsvåningen. Han är väldigt trevlig och har haft fester som jag vart på men har inte fester nu längre. De andra som bor här är gamla tanter och gubbar endel klagar för ingenting… vad jag hört. Har pratat lite med 2 grannar varav gubben är väldigt pratglad så hoppas man inte möter honom någon morgon man ska t skolan. Han är svår att bli av med :P
Har endast 3 grannar, pensionärer som är jättegulliga och trevliga! ^^
Ett par som bor i det största huset här på gården, våra ''hyresvärdar'' jobbar lite ute på gården ibland och åker ofta utomlands då de har hus lite överallt i världen.
''Tant'' bor i ett hus mitt emot oss och hon är mycket inne, matar vildkatten och fåglarna. Sen finns det en påbyggnad på baksidan av hennes hus och där bor en finsk man/gubbe som gillar att cykla och att sitta inne i sitt lilla hus!🙂
Pratar sällan med våra grannar, jo svärmor & hennes man plus barnen som bor hemma såklart, men de andra grannarna pratar jag sällan med, men har ingen dålig relation med dem. Har dessutom ny granne som jag inte ens träffat ännu typ aldrig hemma xD
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag måste säga att ett flertal av mina grannar är jättetrevliga! Jag bor i lägenhet och vi är tre familjer i ett trapphus. Så fort vi i samma trappuppgång springer på varandra så brukar vi samtala lite. Men jag småpratar även med andra grannarna, speciellt när man är ute och röker.
Det är väl mer vardagliga samtal, men tillexempel, "imorgon åker vi till stugan i ett par dagar!" - sedan när grannen är hemma frågar man givetvis hur det var, frågar varandra vad semesterplanerna är osv. Ren (äkta) artighet alltså.
Sedan har jag grannar som jag inte ens hälsar på, eftersom de alltid blänger så argt på mig. Jag har bättre saker för mig än otrevliga människor. 😉
Vi har en skvallerkärring här också, som pratar i flera timmar med alla hon råkar få igång ett samtal med. 😃 Hon bor dock inte här, men hon är för snål för att ha en TV så hon går hem till sin man som bor på min gård och tittar. Hon är väninna till min mormor också, en gång när jag hälsade tittade hon konstigt på mig och bara "hej vem du nu är.. 🤔
Har massor av grannar eftersom jag bor i lägenhet menmen^^
Vet iaf att det bodde en skum gubbe över oss förut och han tog hem massor av yngre tjejer runt 20års åldern när han själv är 50-60 :s Han skrämde mej sjukt mycket asså… Nu bor det några som jag aldrig har sett men dom renoverar sjukt mycket nu :/
Bor i en trägårdsstad, så har många grannar.
Väldigt många runt om oss faktiskt. 6 tomter möter vår tomt, då har vi också grannar på andra sidan gatan.
De som bor närmst är riktigt trevliga, friska och sunda (mentalt) människor. Så vi bor väl i den bra delen av området. Annars så är det massa stolpskott överallt, de är verkligen irriterande människor. Gnäller på allt och ingenting, man vill bara kasta något hårt på dem så de fattar att jorden inte går under om de inte hittar en bra firma för fönsterputsning.. De tänker inte realistiskt, utan slänger ur sig saker hej vilt utan att tänka.
(Typ en Tjej fick panik på att dagiset i närheten inte hade platser för alla barn som bor i området. Men ursäkta mig! Det finns 3 förskolor att välja på inom en radie på 2 km. Och om det råkar va så att det inte finns plats för alla skitungar i området så är det ändå ingen ide att gnälla, de kan ju inte skapa plats på förskolorna genom att trycka ihop ungarna. Inte hållbart. Dessutom så expanderar området hela tiden, så det är inte konstigt att det inte finns plats för alla. Lös problemet istället och släng dig i väggen kvinna.) Sånt onödigt skit gnäller de om. Så irriterande.
Vi har en Fb grupp för området, det är där allt står, riktiga idioter bor här asså. Och det finns en familj där pappan är inblandad i ett politiskt parti, det gör ju inte saken bättre att de försöker sprida sin propaganda över hela området. Usch o fy. Skulle verkligen vilja flytta här ifrån. Är omringad av småbarnsfamiljer. Vilket är bra för mitt barnvaktsjobb då ordet sprider sig fort. Men många av de här människorna är riktiga våp.
Området är ju fint och så, bara nybyggda hus som är rätt fina, kostar en del osvosv, men barnfamiljer är verkligen inte min grej när man vaknar av skrik kl 6 en lördagsmorgon.
Hatar mina grannar. Kort sagt. De alldeles bredvid är inte så hemska, men resten är stolpskott hela bunten.

jag kan inte, efter två år, peka ut vilka som är mina grannar och vilka som bor i andra hus på gatan :P i mitt hus pratar man nämligen inte med varandra alls. råkar man mötas i trappen får alla mina grannar panik. en gång öppnade jag och grannen tvärs över dörren samtidigt, så backade han lååååångsamt in i sin lägenhet igen tills jag hade gått :P
jag vet att det finns en familj med en tonårstjej som lämnar henne hemma för att ha fest ofta! då har vi hela trappen full av tonårskillar, och grannarna på botten vaknar med hela sin uteplats full av fimpar och cigarettpaket. tack och lov är huset så ljudisolerat att vi inte hör när det är fest i huset. vi hör faktiskt inte av grannarna alls, men det är tråkigt att man inte ska kunna umgås. har hört från kollegor att det är lite typiskt Stockholm :P
där jag bodde innan, i Göteborg, var alla grannar jättetighta. man gick över och hjälpte till om det var bekymmer helt spontant. man visst att man alltid kunde spatsera över om man hade problem eller bara ville ta en kaffe. när min sambo flyttat upp till stockholm före mig (vi bodde isär i en månad innan jag kom efter) hade jag grannar i lägenheten varje kväll som kom över för att kolla så att allt var lugnt och att jag inte kände mig ensam, eller hjälte till att få lägenheten klar för visning och fotograferingar och liknande. dom var verkligen guld, och vi har fortfarande kontakt.
Bor i ett villa samhälle, så man hör inte så mycket av grannarna förutom om dom är ute. Men det bor iallafall 3 st nyinflyttade barnfamiljer mitt emot oss och jämte oss, dom renoverar nästan hela tiden och så har dom gruppat ihop sig och snackar skit om alla andra grannar som har bott här längre, dessutom så är ungarna hemma hos oss HELA tiden och vill leka med min lillebror (som ändå är rätt mycket äldre än dom). Bakom oss bor ett jättetrevligt äldre par, och min mormor är släkt på något avlägset sätt med en av dom. Sen dom andra runt omkring hör man inte så mycket av, förutom att deras hundar skäller 24/7, sen ett par som har fest rätt ofta, och sen har vi en skog jämte också.
PJUM
Mina grannar bröt sig i våran källare och snodde lite grejer, vill ta min fiskekniv och plinga på.
- Emil
Jag bor på landet. I ett litet samhälle. Här är alla trevliga mot alla! Så det säger väl det mesta om våra "grannrelationer". ;) Även fast jag ofta vill strypa min ena granne… Fast bara ibland. Han är väldigt trevlig också!
Och så har vi några nya grannar som är väldigt osociala men brukar sitta och spela väldigt hög musik.
Men här räknas alla som grannar med varandra så det är trevligt!
Jag vet egentligen inte vilka jag ska räkna som grannar men jag kan väl ta några som jag är säker på kan räknas som de iaf ^^
Dom ena känner jag rätt bra, har vart hemma hos dom 100000000gånger, vart på deras studentsak, dom brukar ta hand om våra djur när vi reser bort osv.
Mina andra grannar flyttade nyss hit och jag har typ knappt sett dom utanför huset mer än en gång och då var de en bäbis som skrek. Gillar dom inte, för 1. jag gillar inte barn 2. dom flyttade hit och "tog" huset där våra förra grannar som jag tyckte jättemycket om bodde. Vet att dom inte kan hjälpa det men ändå, haha.