Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1136 ggr
[Tilde]
0

Ålderskillnad

Ni som inte har något problem med stora ålderskillnader, exempelvis i tråden 16 och 29… Hur skulle ni se det om det var en 29-årig kvinna som ville vara i en relation med en 16-årig pojke? Är det samma sak eller är det något annat?

Sugar Mist
0

Jag skulle inte ha något problem med det.

-

[MikeW]
0

Samma sak enligt mig.

[Tilde]
0

Vad om ni hade unga föräldrar, vi säger att ni är 15-16 och er mamma/pappa är 35 och börjar dejta en 20-åring eller en 18-åring. Hade ni inte brytt er då heller?

Sugar Mist
0

Nej.

-

Disturbed-Angel
11

Jag skulle nog mest fundera varför en nästan trettio år gammal man eller kvinna skulle vilja vara ihop med en tonåring. Livssituationerna i de åldrarna är så extremt skilda. 

Jag kan inte riktigt se att man har samma mål och intressen i livet vid de åldrarna. Den ena är i åldern för att gifta sig och skaffa barn medans den andra knappt börjat gymnasiet och borde koncentrera sig på skolan.  

Men det är ju självklart deras egna ensak vad de vill göra med sina liv. Jag tvivlar inte på att kärleken de känner är äkta. Så jag skulle inte säga att jag har problem med det. Bara att jag inte riktigt förstår vad de har gemensamt.

[Tilde]
0

Ni får gärna förklara mer hur ni ser på det :)

[Tilde]
4

#5 Jag tänker som du. Man vill helt olika saker i livet och mognaden är en helt annan i tonåren och när man är nästan 30 år gammal. Man har inget gemensamt om barndomen (liksom vi kan ju prata 90-talsmode och musik, osv. med folk i vår egna ålder) och en 16-åring har inte samma fridom och krav. En 16-åring är ett barn och är fortfarande under föräldrarnas vårdnad, en 30-åring är i åldern då de flesta skaffar barn.

Personligen tycker jag att det är fel och det är jag inte rädd att säga. En 16-åring var för 1+ år sedan inte ens straffmyndig. Vore 16-åringen endast få år yngre hade den äldre klassats som pedofil. :/

Cazzos
0

Min mamma är 57 och om hon började dejta en kille som är 30-40 så skulle jag tycka att det vore lite äckligt, bara för att det är min mamma liksom, dock hade jag ändå inte försökt hindra henne. Men om det vore en annan 57-åring så hade jag inte haft något problem med det.

Stiinisen
1

Jag har en kompis vars mamma är snart i 50 års åldern och har träffat en kille som är i 20 års åldern.
Min kompis som är 16 tycker att det är jätte jobbigt eftersom att hon själv gillar killar i 20 års åldern.

Så mja , ja jag kan tycka att vissa åldrar är läskigt.

Det var en i min klass (som är 16 då) som blev ihop med en 32 åring.
Och jag säger som #7 att hon blev byxmyndig för 1 år sen , och det är konstigt att 32 åringar söker sej till små tjejer typ.. (iaf enligt mej) :S

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

oh-la
2

jag är inte 30 än, har några år kvar, men jag kan verkligen inte förstå vad en person i den åldern ser hos en 16-åring. när jag var 16 och gick första året på gymnasiet var jag hemskt vilsen, älskade att festa, hade killbekymmer i parti och minut, tyckte att jag var sjukt vuxen och mogen själv fast jag idag ärligt kan erkänna att jag var långt ifrån mogen. det är jag inte idag heller, och kommer aldrig att bli det, men jag har ensjälvinsikt som jag fullkomligt saknade när jag var 16. jag har ett lugn som jag fullkomligt saknade när jag var 16, jag är inte ute efter "drama" hela tiden. jag och alla mina kompisar tycker på samma vis ungefär. det var kul att vara 16, men det är jävligt skönt att det är förbi.

sedan har en person i 30-års åldern ett helt annat liv och helt andra vardagssysslor och problem än en person på 16. man har ett jobb, förhoppningsvis, som tar mycket tid, man har förhoppningsvis ett eget hem som man måste betala för. man har ett eget hem att betala, kanske börjar fundera på barn och familj.

nej, jag kan verkligen inte förstå vad en vuxen person på runt 30 ser hos en 16-åring. det är för mig helt obegripligt.

Sugar Mist
1

Jag har inga problem med åldersgränser, det skiljer 20 år mellan mina föräldrar dessutom. Varför skulle det spela så stor roll egentligen? 

I naturen förökar sig djuren som de vill, de bryr sig inte direkt om åldern, varför skulle vi göra det då? :)

-

[Tilde]
3

#11 Därför att den ena är barn. Det finns lagar av en anledning… I USA är det exempelvis 18-årsgräns som gäller. Tycker det borde vara samma i Sverige :/

Människor och djur är helt annorlunda. Du ser exempelvis inte en älg som är psykopat eller en hare som manipulerar en bebishare…

[EllenAlicia]
2

jag bryr mig inte :) folk får väl göra hur dem vill

[EllenAlicia]
1

#12 människor är djur.

[Tilde]
0

#14 Ja, men vi ser skillnad på människor och djur då människor är så intelligenta och kultiverade (mostly).

[MiniPim]
0

Är väll det att om en 16 åring blir ihop med en 17 åring så är det inte så mycket skillnad, dom kanske tänker mer på att ligga och ha det romantiskt blablabla medans om en 16 åring blir ihop med en 30 åring.. tänk 30 åringen är ju VUXEN!! hen är säkert redo för att prata om att förlova sig och skaffa barn osv osv. 

Jag skulle inte klara av att vara ihop med en äldre, och jag tror att ifall det händer skulle det inte hålla länge alls.

dermot
0

#16 Haha Aynaz <3 xD

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

[MiniPim]
0

#17 hahhaha det är sant xD

deleteduser
0

Min kompis låtsatsmamma är 7 år äldre än henne, det känns verkligen som att dom är syskon.