(X) får inte in den
Hej har en fråga!
jag får verkligen inte in en tampong!
jag har minsta storlek! lägger vaselin på toppen! följer alla instruktioner men det går inte!
jag får in den ca 2cm sen gör det ont! jag slappnar av så mycket jag bara kan! jag har testat olika ställningar och med spegel men det går inte! jag har haft mens 2ggr och vissa säger att man ska vänta ett år med att använda tampong men jag är orolig inför hur det blir till skolan eftersom jag blöder så mycket att jag måste byta binda minst 2ggr i timmen och det kanske blir smidigare med tampong! jag har pratat med en som jobbar på apoteket och hon påstår att det inte ska vara några problem men det går verkligen inte!(jag är 12 år)( oskuld)snälla hjälp!
Det är en myt att man ska vänta 1 år efter man fått första mensen.
Om man är oskuld eller inte, har ingen betydelse heller 🙂
Hmm något är det ju som du gör fel, eftersom det inte går.
Men använd binda så länge annars och sedan testa med tampong igen? Du kanske är stressad nu över att det inte går, och därför går det inte?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
tack Fridaakesson! jag vet inte vad jag gör för fel! kan ju vara att jag spänner mig men det känns inte så! det tar bara stopp! alla säger att man ska försöka tills man får in tekniken men jag har försökt flera gånger! jag gör ju som man ska!:)
#1 För mig gick det inte alla att ha tampong innan jag blev av med oskulden, sen efteråt gick de hur lätt som helst! :S
#3 Ren slump skulle jag säga 🙂 Många som är oskulder och har tampong hur lätt som helst.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har du provat att sitta ner och föra in den "snett bakåt"? Slidan går ju inte rakt upp, funkar mycket bätte på det sättet :)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
jag har testat att sitta på huk,på toastolen,och ena foten upp på en stol.
men det har inte hjälpt! jag trycker snett bakåt men det gör mer ont ju mer man trycker! 😐:) tack för att ni bryr er!
#6 Ett tips vore att gå till en gynekolog och berätta, jag tror att hon kan ge dig bra råd, eller kanske en skolsköterska?
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Ska man bara ha vaselin på toppen då? Kan du inte köra lite över hela? Du kan ju ha lite mer än du normalt sett skulle ha några gånger, tills du fått in tekniken bara! Finns glidmedel på apoteket också som du skulle kunna smörja lite där nere med också innan du för in tampongen. När du fått in den några gånger kan du säker börja köra utan
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
har smörjt in hela också några gånger när jag har testat men fungerar fortfarande inte! funderat på att gå till gynekolog men är rädd!🙂
#9 Vilket märke på dom använder du då? Vissa kan ju vara helt värdelösa.. :s
Rädd behöver du inte vara, det är deras jobb hehe + då får du bäst hjälp👍
#10 ob, och apoliva. rätt bra märken:)
hej ville bara säga att jag testade idag igen och det gick lite bättre den gick nästan in så långt att man bara kunde se snöret (nästan) vad kan jag göra för att föra in den längre?😃
#12 Det är meningen att man bara ska se snöret :)
Slappna av och tryck ;)
Jag har också testat med tampong men fick inte upp den så långt att den inte kändes av så jag provade tampax. Funkade heelt super, mer hygieniskt också tycker jag, prova det om du inte får till det med vanlig tampong :)
Jag använder o.b pro comfort… använder Super de första 2-3 dagarna när jag blöder mycket sen normal 1 dag när det avtar. Tycker de är lätta att föra in och jag känner mig säker med dem. Jag var sexuellt aktiv när jag började med tampong :)
okej tack #13 !
det är väl inte så mycket skillnad på tampong och tampax. #14
säkert bra bara man får in dom 😃 #15
Jag tycker det är stor skillnad på dom. Tampax behöver man ju inte ta in fingret för att föra in tampongen och den kommer på rätt plats direkt. Snabbt och smidigt :)
okej #17