Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 3981 ggr
Jonnaei
4

Olika ansikte i olika ljus?

Något som jag tycker är väldigt jobbigt är faktiskt att titta mig i speglar i olika ljus. När jag gör mig iordning/sminkar mig osv så har jag alltid en spegel en bit ifrån fönstret och där är jag oftast väldigt nöjd med hur jag ser ut. Badrumsspeglen och vissa andra enstaka ljus funkar också bra. Där ögonen är ljusa/har en fin färg och hyn ser jämn och brun ut. Men så fort jag går ut / är inomhus / i ett provrum eller liknande tycker jag att jag oftast ser helt annorlunda ut. Om jag tillexempel kollar mig i en spegel i skolan ser ögonen plötsligt mörka ut, näsan ser rundare ut, min sminkning är inte alls rättvis, det är konstiga skuggor och jag ser mycket blekare ut osv.
Helst av allt önskar jag att jag hela tiden kunde se ut så som jag gör när jag står i en bit in i ett rum vänd mot ett fönster haha men det går ju såklart inte … Men, det jag undrar är: Tror ni att ens ansikte verkligen gå från supersnyggt till helt otroligt jättejättefult (överdriver inte haha) bara pågrund av ljuset? Känns ju lite konstigt, mina vänner ser typ lika bra ut i alla ljus Rynkar på näsan Nån här som känner igen sig eller förstår hur jag menar…?

Sry för lite ytligt inlägg men detta är nåt jag funderar över varje dag och det är verkligen jobbigt att alltid behöva tänka/ oroa sig för hur man egentligen ser ut…
/Jonna

noraa
0

omg det är exakt såååå för mej med..mina kompisar ser verkligen bra ut i alla ljus men jag ser sjukt ful ut i spegeln hemma är jag perfekt så fort jag är i skolans toalett och kollar mig själv ser jag ful ut..:\ sjukt störande vet itne vad jag ska tro..

[cookies]
14

jag SOM KILLE brukar knappt lägga märke till smink, det jag kan se är mascara, typ allt annat märker jag inte av! ;) Läppstift kanske, men jag tycker inte det är så snyggt..

Vet att mina kompisar heller knappt märker att tjejer har smink, så killar tror jag inte ser någon skillnad ;)

Saaara
2

Känner också igen mej i det där! Så fort man ser sej i en spegel och känner sej nöjd går man till en annan spegel och där ser man helt annorlunda ut. Samma när man fottar sej själv^^ Men jag tror det är så för alla faktiskt, bara att en själv inte tänker på det. Vi kan ju inte se oss själva hela tiden fast andra ser en hela tiden och tänker säkert inte på det.

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

siaames
0

Gammal tråd men håller med!

lillaasara
0

Så blir de för mej oxå! x(

[MikeW]
0

För mig med! I h8 it =l

[hamster-expert]
0

för mig också!

Cazzos
0

Jag tror det har lite med ens egna självkänsla att göra… Men annars så absolut, olika ljus reagerar olika med hudtonen som man har så man kan se annorlunda ut. Dock så är det nog bara en själv som märker det och ingen annan.

Jag ser kritvit ut i naturligt ljus vid fönstret och gulbrun i varmare/gulare ljus 🤔

[Tuulikki]
1

Haha men hallå, varför skulle du (ni) vara de enda det är så för? xD

Tänker som #8, det är inget andra märker :) Samma sak med "fuldagar". Man är nog lite för medveten om sig själv ^^

Saaara
0

Sen kanske de beror vad man har för hy också. E man väldigt finnig tex syns ju det mindre i mörkare ljus. Ah jag tycker nog man ser bättre ut i svagt ljus! Men sen har jag med hört att man ser 5 gånger snyggare ut i spegeln än irl ;) De ni

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

Cazzos
0

#10 Sen är det också en själv som bestämmer vad som är snyggt och inte snyggt i spegeln och utanför spegeln😉