Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 699 ggr
[Tilde]
0

Solbränd :(

Hjälp mig, jag har blivit röd som en kräfta! xD Var på stranden idag för första gången i år och somnade på stranden! 😞 Nu är jag alltså bränd… Har smort in mig med body butter för att ge huden fukt, men vad kan man annars göra?

Mooniq
0

pudra på potatismjöl, det kyler, eller om du har kylbalsam från apoteket.

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

mikkan01
0

Aloe vera brukar vara bra 😎

~mikkan

[Tilde]
0

Potatismjöl har jag inget av :/ Hur hjälper det? Vill inte att huden ska flagna sen, så om det finns något knep för det vore det super! 🙂 "Smärtan" kan jag klara av!

Nwmo
3

Nu är du en riktig dansk, Tilde. :)

- Emil

Mooniq
0

har du kallpressad olja hemma, tex virgin olive oil så smörj huden med det.. funkar med vilken kallpressad olja som helst, men det ska vara kallpressad eller virgin eller extra virgin - de är levande oljor med nyttiga fetter och vitaminer som huden har nytta av. Kallpressad rapsolja tar tid innan den går in i huden, kan upplevas som lite kladdig.

[Tilde]
1

#4 Haha eller hur xD Man blir som man umgås!

Mooniq
0

eftersom du bränt dig så får du nog räkna med att det flagar om några dagar.. men sen kan du sola försiktigt igen.

[Tilde]
0

#5 Tack, får testa :) Har smort in mig med olivbaserad body butter än så länge. 

#7 Jo men jag flagnar inte varje gång jag bränner mig, så jag hoppas att jag inte gör det. Jag solade inte utan råkade somna på stranden efter att vi hade badat i havet. 🤐