Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 5784 ggr
[Tilde]
2

*Mötesplatsen #2*

Här hittar ni förra mötesplatsen.

Kom ihåg att inte ge ut personlig information så som adress och telefonnummer till folk ni inte känner personligen!

Däremot får ni gärna inkludera mycket relevant information om er själva, så som intressen, favoritmusik, bild eller annat som kan vara intressant. 🎧

[MiniPim]
13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag ska göra en ny om mig själv nu.. baraföratt! 

Mitt namn är Aynaz, jag är född år 2000 och är alltså 12 fina år. Jag är en person som är nöjd med mitt liv, men även en som faktiskt är bra på att klaga på livet också.. men skitsamma! 

Jag bor utanför göteborg med min familj som består av mamma, pappa och lillasyster. Sen har vi 11 fina djur som är 8 kaniner, 1 katt, 1 hamster och en fågel. 
Jag har alltid älskat djur, och djur är kanske 90% av mig. Utan djur skulle jag allvarligt talat inte kunna leva!  

Jag har varit intresserad av ridning förr i tiden, när jag va 8-9 så red jag och hade drömmar om en egen häst och ja.. sånt ni vet! Då dansade jag och simmade också, men nu har allt försvunnit haha. 

Just nu så tävlar jag i kaninhoppning, är medlem i västkustens kaninhoppare. Tävlar med 3 av kaninerna, snart 5 så ja jag har en del att göra. 

Sen har jag ett himla stort intresse för fotografering, jag fotar med min kamera SONY A37. Har alltid varit intresserad av foto men först 2012 fick jag min systemkamera och fotade mer ''på allvar''. 

Jag är väldigt speciell, jag har svårt att gråta men däremot jättelätt för att skratta. Bara någon ler mot mig så börjar jag skratta, och det är lite farligt för mig.. hahah. När jag ser något kul kan det bli så att jag får brist på luft t.ex och det är INTE det roligaste men jag är glad iallfall! 

Men ja, nu ska denna inte bli allt för lång! Men pusshejjjj. 8D

[Sparkle]
1

Hej!

Jag heter Jemima. Bor på en liten gård.

Har 6 får, 8 hönor, 1 tupp, 2 katter, och 9 kaniner.

Vill ni ha mer info, säg till!

Greigh
1

Mitt namn är Greigh Johanson och är 26 år. Jag bor tillsammans med min son och sambo i Varberg, men skall inom kort bosätta oss i Borås.

För tillfället jobbar jag inte, utan är aktivt arbetssökande och hoppas att ha funnit en arbetsplats inom ett halvår. Tidigare jobbade jag under två års tid som ljud & ljus-tekniker på Teater Halland, vilket är en resande teater, så vi gjorde föreställningar runt om i hela landet, men främst i Skåne, Blekinge och Stockholm.

Mina intressen har alltid varit musik, film, bild och dator. Jag både spelar musik och lyssnar på musik, mitt huvudinstrument var från början piano/synth, men efter ett borttappat intresse så blev det istället gitarr. Jag är uppväxt med punken vid min sida, men utvecklade mitt musikintresse till en bredare grad, så idag är jag all-ätare, men lyssnar främst på extrem metal och punk.

Film har också betytt mycket för mig och som en inbiten skräckfilms-fantast har jag tittat på omkring 25.000 skräckfilmer i mitt liv. Jag försöker åtminstone se minst en varje dag  och söker mig bara längre och längre bak i tiden, då jag uppskattar 70-80 tals skräck :)

Mina framtids-planer är att öppna en egen fysisk skräckfilms-butik, men då Sverige rent generellt inte är särskilt intresserade av varken skräck eller att köpa film, så har mina planer börjat se lite osäkra ut. Så jag satt och tänkte på att öppna en internationell webb-baserad skräckfilms-butik istället, då utlandet har ett bredare intresse inom genren.

Det var lite om mig, tack så mycket :)

Jullanhugo
0

Uhm, jag heter Julia. Är 16år, bor i Blekinge i ett hus med min mamma, lillebror, några möss och några hamstrar. 2 katter har vi och några ponnyer. Islandshästar och shettis. 

Jag tycker om att vandra och utforska naturen. Tycker om att rita men det har jag lagt lite på hyllan eller nåt. Älskar djur. För det mesta är jag glad och försöker alltid se positivt på saker. Jag är ganska blyg, fast det berors på hur andra människor som jag bemöter är. Vad dom har för personlighet osv! Jag är inte jättemycket för att sitta inne och vill helst vara ute hela dagarna och hitta på saker. Tex så är jag ju då mycket med mina ponnyer osv. Uhm, jag tycker om filmen Modig :D Ja, kommer inte på mer att skriva xd

deleteduser
8

(kopierar från min presentation)

Jag heter Elsa och är 14 år gammal, 15 till hösten. Jag bor i Göteborg men är ursprungligen från Skellefteå i västerbotten. 

Jag är livsnjutare på heltid.

Djur, hockey, astonomi och min longboard ligger mig varmt om hjärtat. 

Jag är en troende människa, tror på ödet och vetenskapen. 

Broccolibesatt är jag också. 

Jag är även modell, och har ett kontrakt hos argenturen Avenue modeller.

Hemma hos mig bor en mamma, en pappa, en syster (aka. Tyra) på 17 år och Keeshond vid namn Karro, samt 9 gerbiler. Jag har även en broder som är utflyttad sen lääääänge, 29 år är han. 

Glider genom livet på en bräda från Slipstream, The Twin STD 39 för att vara exakt. 

När det kommer till hockey är det Skellefteå AIK som gäller för min del.

Jag älskar att lära känna nya människor, så det är fritt fram att skicka ett PM eller skriva till mig på KIK, elsa98 heter jag där. Det är helt okej att följa mig på instagram om man vill, elsamagdalena.

-Idaoh-
3

Heter Ida , svårt att gissa va 😃 Är 20 år , är väldigt glad och positiv som person och älskar att planera saker in i minsta detalj .
Bor hos min morsa i stockholm och har två katter som är gamla som gatan .

Mina intressen är allt som har me löshår , lösögonfransar och naglar att göra .. Brukar även kika lite på iller.ifokus då jag ska köpa en egen söting när jag flyttar hemifrån !! 🙂

Går en utbildning just nu , ögonfransförlängning ! As kul 😃

Är lite utav en "pojkflicka" och har väldigt många killpolare men även några tjejpolare jag har varmt om hjärtat 😉

Vill ni veta mer så äre bara att skicka ett pm !

Vickyy
1

Kan börja med att säga att jag verkligen suger på att skriva presentationer.. 😐

Jag heter iaf Victoria och är en 14årig tjej (15 i sommar) som bor i Skövde (staden som gud glömde, haha..). Ääälskar att lyssna på musik, blogga och träna. Bor i en lägenhet med mina föräldrar och min 15 månaders gamla mellanpudel som heter Simba.

Skulle gärna bara vilja ha lite roligt folk att bara skriva med typ såå skriv gärna till mejSkrattar

Kik: vicky_blogg

FB: Victoria Blom

Blogg: http://fames.se/vicky

Skype: victoriaa.blom (är typ aldrig inloggad ändå men.. xD)

LLLINN
2

Jag är en tjej född 97, fyller 16 i höst. Jag har dansat sedan jag var 6 års men även tidigare hållit på med fotboll och ridning så sport ligger mig varmt om hjärtat! Förutom dans håller jag nu på med hundsport och en stor del av mitt liv kretsar kring min hund Molle. Ett liv utan hund är knappt värt att leva! Jag älskar att träna, äta, läsa, lyssna på musik och umgås med vänner! Jag älskar att sjunga även om det låter hemskt och bryr mig sällan om vad folk tycker. Skitsnack bakom ryggen stör jag mig väldigt sällan på, vilket många tjejer har svårt för :P. Äter frysta hallon heela tiden! Drömmer om att bli veterinär och flytta ut till en hästgård på landet där jag kan driva ett eget hundcenter och en liten veterinärklinik. Som person är jag målmedveten, bestämd, har gott självförtroende men är ändå ödmjuk och empatisk och har lätt att spela lite clown haha. Kika gärna om ni har tråkigt eller ba vill snacka :) Kik: lllinn Instagram: linnanglerfjord

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Josse5233
0

Hej! :) Jag heter Josefin och jag är 16 (snart 17 år) och jag bor strax utanför Skövde. :)
På min fritid så tar jag hand om mina djur, sjunger, tränar och umgås med kompisar. Jag håller på med hundsport och tycker också om att teckna och fota. Jag är Sköldpaddsägare, Chinchillaägare och Hundägare trots allergi! :)
Vem som helst är välkommen att skicka ett meddelande, skulle vara kul att träffa nya vänner. :)

Ha en trevlig dag! 

Arinya
1

Jag heter Josefine och är 18 år, jag bor i Växjö och det skulle vara roligt med lite fler kontakter då jag snart slutar skolan och är lite blyg och har svårt att lära känna nytt folk! :)

Jag är en glad och sprallig tjej som mer än gärna håller sig sysselsatt, jag älskar att kolla på serier- föredrar komedi och fantasy! :) Jag går mina sista 2 månader på linjen Film&TV men jag älskar att fota!

Jag är en tjej som gillar att prata om allt och ingenting! Jag har en tjock gammal katt som är min lilla bebis och en pojkvän som är min lilla hårdrockspojk!

Jag gillar att spela datorspel samt tv-spel, jag är väldigt intresserad av smink, hår osv!

Vore roligt att få kontakt med någon som är lika lätt att prata med som jag själv och som har lika dålig humor!

Tjej som kille- spelar ingen roll, homo som hetro, ungdom som vuxen!

Roonja
2

Jag heter Ronja och är 15 år om snart exakt en månad. 😃

Intressen: Jag har rätt så många intressen, djur bla: Jag är registrerad hamsteruppfödare i SHF sedan mars 2012, men startade min uppfödning 2010. 🙂 Jag har alltid haft djur omkring mig, och har haft allt från vandrande pinnar som fick ungar som var lite överallt i vårat hus tills häst. Vår familj har kennel av raserna Shiba och Chihuahua, vi hade nyligen en kull med Shibor och nu har vi en kull med chihuahua! 🙂 Älskar även att sjunga och har gjort det hela mitt liv. Jag sjungar gämt, bara det inte är folk i närheten. 🤪Rita är något jag gjort hela livet och trots att det tar imot att berömma sig själv så skulle jag säga att jag är riktigt duktig på att rita, jag har A i bild. 🙂

Fotografering är även det ett stort intresse och jag fotar med min Canon EOS 550D. Så fort jag får chansen så tar jag fram kameran och fotar allt från natur till små kryp till vänner till bilar. 🙂Vänner är väldigt viktigt för mig och jag försöker vara mycket med både mina vänner och min pojkvän på fritiden samtidigt som jag fokuserar och arbetar hårt med mitt skolarbete. 😃

Personlighet: Skulle jag möta mig själv skulle jag få ett första intryck av en blyg och trevlig tjej. Jag är väldigt envis skulle jag säga, väldigt målinriktad. Samtidigt som jag vill hjälpa andra. Jag vill att alla ska må bra. Tror jag är klassens pajas som försöker få alla att skratta, vilket jag lyckas ganska bra med. 😛

Jag är alltid glad och väldigt mogen person som försöker se allt possitivt. Livet har ju alltid sina upp och ner dalar, men för det mesta älskar jag livet, djur och natur. Min familj jobbar ganska hårt för att förbättre miljön och vi har nog gjort vår del, vi har en elbil och en biogasbil, en elbåt som pappa byggt själv, solpaneler på taket och massa annat. 🙂

Mitt ansikte får ni inte se just nu, men mitt hår kanske funkar det med. 😉 Oborstat och så, men aja. :)

[WiieSoet]
0

Mitt namn är Malin och är 16 år. (17 år den 4 juni)
Jag bor i en vit villa tillsammans med min familj på landet.

Jag är en allmänt härlig person som alltid är positiv :)

Jag går första ring på Realgymnasiet med inriktningen djur. 

Ett av mina intressen är musik. Jag spelar gitarr och sjunger - kanske inte så bra, men det är för jävla kul! Jag älskar att sminka mig, speciellt med ögonskugga. Jag ser ansiktet som en canvas som jag sedan ska göra ett mästerverk av. Jag älskar såklart djur, därav gymnasielinjen. Jag hoppas antingen på att jobba på djurpark eller öppna eget när jag blir större.

Jag har också sjukt långt hår. Ner över rumpan! Haha!

Workingdog
1

Jennifer heter jag, är 16 år och bor i Stockholm i en lägehet med mina föräldrar och alla djur!

Just nu går jag inte i skolan då jag hoppade av gymnasiet i höstas och ska börja om i höst igen. Kommer då börja på Realgymnasiet NB inriktning Hund. 

Hund är mitt största intresse, har 2 egna hundar, en Schäfertik på 2 år och en Australian Shepherdhane på 5 månader. Jag tränar och tävlar med dom väldigt mycket. Jag håller även på med kaninhoppning, inte så aktivt längre dock. 

Här hemma finns det många djur, mina djur: 2 hundar, 4 kaniner och 6 hamstrar. Sen finns det även ytterligare 2 hundar, 2 leopardgeckos, 2 undulater, 8 råttor och väldigt många möss. 

På fritiden gör jag inte så jättemycket, mest pga mina problem, jag har svårt att umgås med folk. Men det händer. Men för det mesta umgås jag bara med min pojkvän och bästa vän. Annars tränar jag hund, hoppar kaniner, är ute och springer eller bara ligger och chillar lite. 

Jag älskar att vara ute, alla tider på dygnet, att bara vara ute och gå är det bästa som finns! 

ja det var lite om mig 🙂

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Pandoraelf]
0

Hallådär, är en glad och kreativ tjej som snart är 18.
Intresserar mig mycket av nailart, konst, djur, musik, diverse aktiviteter, dataspel och gillar att hitta på nya saker.
Bor i Värnamo och Växjö men håller även till i skåne rätt ofta och i närheten av hbg.  Går en djurvårdslinje och har en otroligt fantasifull humor.
Har två små gullepluttar som älskar sällskap. Sheldon, afrikansk pygmeigelkott, 2 år samt min lilla chihuahua Nalleman på tre år.
Är även lyckligt förlovad med världens underbaraste fästman.
Som person är jag väldigt förstående, snäll och i princip omöjlig att hamna i bråk med, då jag är så neutral som person. Är lugn och även livlig när det behövs. Gillar att hitta på saker och inte bara sitta hemma hela tiden, men ibland kan även det vara trevligt. Att bara sätta på någon film, ta det lugnt, prata och umgås. Är också väldigt rak på sak och ärlig, men kommenterar inte saker sålänge man inte frågar då folk lätt kan ta illa upp ibland. Är väldigt öppen för förslag också.
Gillar att snacka bort en massa tid. Spelar även Leauge of legends, neverwinter samt lite annat… haft en hel del med spel att göra även i det förflutna vilket kanske är lite ovanligt som tjej, men men..
Kan även tillägga att jag är väldigt lätt att prata/hitta på saker med :)

WiieSoet
0

Hej, tog bort min konto ett tag men nu är jag tillbaka. Har ni lust att ta bort mina inlägg? Vill börja om på nytt :)