Vänskap
Idag fick jag mail av min bästa vän sedan högstadiet och gissa hur glad jag blev! 😃 Anledningen till att jag blev så extremt glad är att hon endast hör av sig några gånger per år.
Hon är extremt upptagen med sitt liv - hon har en liten dotter och flyttar runt ganska mycket då hennes man jobbar och praktiserar på olika ställen i Europa. Så att få de där 15 minuterna att maila med henne ibland är bara underbart! 🙂
Vi var sååå nära under skolgången och jag saknar henne extremt mycket! Har inte kunnat klicka så med en person sedan dess (ja förutom kärleksklick med min sambo, hihi). Åh, var bara tvungen att skriva av mig om detta! Ni kan nog tänka er in i hur mycket ni skulle sakna er bästa vän om ni sågs en gång om året - om ens det!
Är ni i en liknande situation med er bästa vän?
Gud va kul! Vet exakt hur det känns. Måste berätta jag med XD
När jag var 6 år bodde jag inte här jag bor idag… Men iallfall så hade jag en asbra vän, asså verkligen bästa bästisar som vi kallade det. Men när min föräldrar skildes så flyttade jag. Och efter det hade inte vi pratat eller träffats på 7 år, asså 7 år lixom. Och för typ 3 veckor sedan fick jag ett brev hem, där det stod ett förnamn som hon hade (jag har inte kommit ihåg hennes efternamn så har inte kunnat få kontakt med henne). Och när jag öppnade brevet, asså började grina, aslipa seriöst. De stod så fint i de, allt… Haha ska inte berätta mer här, men asså vet exakt hur de känns, man blir så sjukt glad :D
Vad fint det låter! Väldigt synd, men fint när ni väl pratar/ses!
Jag vet ju inte riktigt hur det känns eftersom min bästa vän (om än hon är en aning otillgänglig oftast) bor i samma stad som jag.
Men hon är verkligen min klippa och jag får ångest av bara tanken på att inte få ha henne nära.
Så jag förstår verkligen hur mycket du saknar din bästa vän!
Hälsningar Johanna
Min blogg: teamvinter.blogg.se
#1 Men åh, vad härligt! Jag älskar att få brev! 😃 Kan du inte kolla upp henne på Eniro eller kanske till och med Facebook?
Jag försökte faktiskt själv ta kontakt med min bästis från lågstadiet, men blä vi klickade inte alls. Antar att vi har vuxit ifrån varandra totalt!
#2 Vilken tur du har som har din bästa vän så nära! Jag saknar verkligen att kunna ringa när man vill, eller gå på kvällspromenader varje dag för att bara prata ut. :/ Jag hoppas verkligen att jag träffar en ny sådan människa på min utbildning nu i höst! 🙂
#3 Asså nu har vi kontakt igen, men då kunde jag inte ta kontakt med henne :P
#4 Aah okej! Då förstår jag! :) Men vad kul! Får nog ta och börja skicka brev till min kompis senare, det är ju mycket mer personligt och man kan skicka små presenter och liknande. 👍
#5 Ja precis :3 Fick med ett brev hon skulle skickat precis efter jag flyttade, jättekul att läsa de haha :)
Bor 112 mil från min andra halva. Så ja, det där med att träffas ett par gånger per år är min visa. Det suger så fruktansvärt och bara att skriva detta får mig att vilja gråta hahah :(((( Men vad kul att du hörde från henne Tilde! Förstår att sånt verkligen kan göra ens dag!
#7 Jobbigt! :( Haha ja jag blir också helt emotionell av att läsa kompis mail och grejer. Man blir så nostalgisk och inser hur mycket man saknar personen. :/
Man får uppskatta sina nära och kära medan man kan!
Har en kompis som jag har känt precis hela livet. När vi var små var vi med varandra precis hela tiden men i högstadiet blev det inte lika mycket som förut men vi var ändå med varandra men sedan när vi började gymnasiet så började hon och jag på olika skolor som ligger flera mil ifrån varnadra. Så det blev konstigt, man var ju van att träffa henne varje dag och helt plötsligt träffade man henne knappt varje månad.
Men vi har ju kontakt fortfarande och det är en person som jag alltid kan prata med om allt.
Mvh Sabine