Skräckfilmer
Jag ÄLSKAR skräckfilmer sjukt mycket, så om ni har några bra tips skulle det uppskattas.
Dom flesta skräckfilmer jag ser på skrämmer mig inte ett skit, så vet ni någon sådär överdrivet überläskig skräckfilm som skrämmer svårskrämda personer vore det trevligt 😍
Gillar filmer som har med barn & andar att göra, däremot gillar jag inte zombiefilmer, alienfilmer etc..
Grave Encounters, Occult (Japansk), Paranormal Activity, Trolljegeren, Kuchisake Onna (Japansk), The Cat (Koreansk), El Orfanato (Spansk), Mama, Mothman Prophecies, Dead Silence, Insidious, The Woman in Black, The Awakening, The Innkeepers, White Noise, What Lies Beneath, The Ruins. Till att börja med.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Älskar med skräck men svårt att hitta bra tyvärr tycker jag 😕
Paranoraml Activity, Saw, the gruge och dem tycker jag inte är direkt bra.
Silent hill
På andra sidan
mfl 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Känns ju svårt att hitta bra skräck tycker jag.
The Human Centipede är rätt obehaglig. Ghost Game har rätt mycket jumpscares/scares. Ju-On The Grudge är rätt bra, men inte speciellt läskig såsett (wiispelet t.ex. tyckte jag nästan var bättre/läskigare).
Filmen "The Eye" med Jessica Alba är jättebra, kanske inte jätte-jätte läskig enligt mig, men helt klart sevärd! Tror den skulle passa vad du letar efter också (är väl lite andligt såsett). :)
Saw är så överdrivet/orealistiskt så jag blir inte rädd.
Paranormal Activity har jag inte ens sett, verkar (och har hört) som en kass film, inte läskig alls enligt mig.
The Exorcist är ju riktigt bra (syftar på ettan, då det är den enda jag sett), men inte speciellt läskig (satt och skrattade mig egenom halva filmen, bra humor man har).
Vet visserligen inte om du kan se eller kommer in här, men dayviews har en jättebra grupp med små, korta recensioner av skräckfilmer: http://dayviews.com/skrackfilm/
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_
Om du gillar psykiska filmer där spöken också ingår borde du se the uninvited, blev sjukt rädd i slutet och jag blir nästan aldrig rädd för filmer..
#1 Såg på The Woman in Black ett tag efter den kommit ut då nån pappa känner hade sett den. Han hade tydligen sagt att den var bedrövligt obehaglig och att han knappt kunde titta på den över huvud taget. Själv tyckte jag den var en riktig mesfilm, inget läskigt alls. Förstår fortfarande inte vad han tyckte var så läskigt med den filmen, I mean c'mon, han är typ 50 och kunde knappt titta på den? haha.
Ska kolla in dom andra du tipsade om (som jag inte redan sett) iallafall! 👍 Tack för tipsen!
#2 Har också sett på dom filmerna (Paranoramal Activity, Saw & The Grudge) och tycker inte heller dom är särskilt skrämmande. Speciellt inte Saw. Dock första gången jag såg på The Grudge filmerna var jag typ 10, då var jag ganska rädd haha. 😂 Silent hill tror jag också jag har sett, håller inte koll på alla riktigt men jag tror faktiskt det. ^^ Ska kolla in På andra sidan nån dag :) Tack!
#3 The Human Centipede är helt sjuk! Dock inte den typ av skräck jag gillar, jag blir ju inte direkt rädd av den, men den är sjukt skruvad och den där gubben måste vara något slags sjukt psyko. 🤪
Ju-On The Grudge har jag sett, helt okej är den. 🙂 The Eye har jag inget minne av att jag sett, ska kika lite mer på den sen! Håller med om att Saw är väldigt orealistisk, så såna "slaktarfilmer" som jag kallar dom (😂) är inte alls skrämmande enligt mig. Bara konstiga och överdrivna. The Exorcist har jag sett, tycker faktiskt den är sevärd 👍 Men som du sa inte speciellt läskig. Men tack för alla förslag och tips, jag ska kolla in The Eye! 😍
#4 Tror nästan jag har sett den, har sett det mesta haha, men jag är inte helt säker. 🙂
Nåt du inte ska se är Sharknight.. gud vad ful film -.- fine, snygga killar men den är jättedålig!
#Justsayin' donät waste your time!
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är ju svårt med skräckfilm eftersom de flesta människor blir rädda av olika saker. En av mina kompisar blir livrädd av Saw och kan inte sova efteråt, och jag älskar Saw och brukar se dem som mysfilmer när jag är ledsen alternativt sova till dem.
Sen är jag en sån som får krypningar under huden när folk kallar Saw för slaktarfilm, för det brukar betyda att man inte förstår vad de egentligen handlar om. ;)
#7 Det enda dom gör i filmen är ju att mörda folk brutalt 🤔
#8 Haha, nja…
#9 I princip 🙂
#10 Nä. Faktiskt inte. Själva våldet är en biprodukt av den egentliga handlingen. Men ser man det inte själv är det svårt för någon annan att förklara. Det är okej att se dem som splatterfilmer om man vill också, men det är egentligen inte alls det som de handlar om och intelligensnivån är bra mycket högre än så.
Hela jävla natten har dom visat skräckfilmer, någon hette Shutter och beskrivningen av filmen var inte den trevligaste. Något med att dom krockade (ett par) flydde där ifrån och när killen tittar i sin kameras typ bilder så är det en kvinna/tant i bakgrunden han aldrig sett förut. Fan så känslig jag är för sånt dör, nu kommer inte jag våga gå och släcka allt i hallen för nu tror jag kvinnan väntar på mig, och jag har inte ens sett filmen. Paranormal activity, insidious tror jag en jag sett hette. :) Tänker inte leta efter namnen till dom jag sett, då kommer jag inte våga sova. Suck, måste fixa mitt lilla problem xd
The Ring kanske skulle vara något? Den är iallafall en av mina favoriter. ^^
PJUM
#12 Var det remaken eller originalet du såg? Rekommenderar att du ser den du inte sett, i alla fall!
Sett någon utav REC filmerna? Älskar också skräckfilmer och har väl sett de flesta och de filmerna var väl hyfsat läskiga, i alla fall de två första om jag minns rätt :)
Medarbetare på Sphynx iFokus
#13 The ring har jag sett, har japanska versionen hemma faktiskt men har även sett den amerikanska remaken. The ring 1 & 2. Helt okej men inte nåt sådär överdrivet skrämmande direkt.
#3 Såg The Eye igårkväll, tyckte faktiskt den var ganska bra 🙂
#15 Har sett REC filmerna, kassa.. 😞 Fast det är ju bara min åsikt! 🙂
The Haunting in Connecticut 1 & 2 är riktigt bra filmer. Obehagliga OCH med en en riktigt bra storyline vilket är väldigt svårt att hitta inom skräckgenren. Dead Souls rekommenderar jag också. Samma sak med den. Obehaglig med en bra story!
Den nya Evil Dead är en riktigt bra skräckfilm. Satt och skrattade hysteriskt av rädsla, hahah. Man mår verkligen dåligt när man ser den.
xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se
#17 Har sett The Haunting in Connecticut 1 & 2 men dom andra kan jag kika på nån dag 😃 Ikväll kanske ^^
#14 till vilken film? Incidious såg jag på bio för ett eller två år sen, paranormal activity 1 såg jag (måste ha täcke under fötterna än dig så ingen tog tag i mina fötter och släpade ut mig), och Shutter såg jag inte, så fort jag läste beskrivningen så bytte jag kanal så snabbt jag kunde. Var ensam hemma, så ingen film för mig då direkt :)
#19 Insidious är en originalfilm, det kommer dock en tvåa i oktober. Det var Shutter jag tänkte på.
Sen blir jag alltid förvånad över när folk säger att de inte ser skräckfilmer ensam. Det bästa som finns är ju att se skräckfilmer ensam! Jag älskar att göra det och har alltid gjort. Jag har velat se The Conjuring sedan långt innan den ens var färdiginspelad och jag tänker se den på bio, ensam.
#20 Jag håller med dig, älskar också att titta på skräckfilmer ensam! 🙂