Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2381 ggr
[alisja]
1

Syskon lika

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ni som har syskon får ni ofta höra att ni är lika? Och ni som inte har syskon hur ofta tycker ni era kompisar är lika sina syskon? Kan vara ett intressant ämne! :)

Själv får jag höra ofta att jag är jätte lik min syrra fast jag inte själv tycker det haha 😴 Hon är 15 år!! Liksom uh? Ser jag ut som femton nu också hehe?

skuttis88
0

En del säger att jag och min syrra är jättelika och en del säger att vi inte alls är det.

Jag är 13 och hon är 15.

MVH Celina

[alisja]
0

#1: Vad tycker du om det då? 🙂

Anoki
0

Tydligen är jag lik både min syster och bror, vilket inte jag tycker^^ Och vissa tror att jag och min syster e tvillingar, bara de att hon är 4 år äldre.. haha :P

skuttis88
0

#2 Asså vi har helt olika ansikten, typ ögon, näsa och form och så men man ser nog att vi är syskon. Men jag tycker inte att vi är speciellt lika :)

MVH Celina

fairyautumn
0

Min syster är 25 och jag 13 och hon heter Therese, jag Amanda, och så fort jag kommer till nån typ "gammal" som träffade Therese när hon var i min ålder så kan de till mig säga "Hej Therese det var längesen!" Jag: "MEN SLUTA KALLA MIG THERESE!!!!" och då börjar de bara skratta.. Men lite kul att höra att man är lik jordens finaste människa <3 Jag ska tydligen vara lik min mamma också så om vi tre är ute på stan så är det som att min mamma är mig mormor och Therese är min mamma typ.. Men jag är längre än henne <.<

//doge

[alisja]
0

#3 Folk har trott att jag och min lillasyster är tvillingar också! Fast hon börjar bli längre än mig nu så det känns ju lite surt 😮

#5: Hahaha! Ja, då förstår jag att du blir lite sur 😉

[MikeW]
0

Alla säger att jag och min bror är skit lika -.- DET ÄR VI INTE ENS!!
Vi är inte ett dugg lika -.-

[alisja]
0

#7: Haha är oftast så! Man tycker inte själv man är lik sitt syskon 😛

Anoki
0

#6 Oh, förstår de :/

Fridaaaa
0

Jag & mina syskon är inte så lika, däremot är syrran & brossan mer lika.
Är bara 1 år, 2 månader & 8 dagar mellan mig & syrran (fast jag född 1990 och hon 1992). Men vi är inte jättelika tycker jag inte 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Jag & brossan. Han ville dock inte vara med på bild haha

[alisja]
0

#10: Oj!! Du och din syster var faktiskt jätte lika 😮

[MikeW]
0

#10 Ni två är lika!! =O

Fridaaaa
0

#12 & #13 Tycker ni? Hehe jag tycker inte vi är så lika 😛 Fast mer lika sedan hon gick ner i vikt (som på bilden)😛

[alisja]
1

#14: Era ögon och ansiktsform är ju typ identiska! Wow 😮

Fridaaaa
1

#15 Haha 😛 Det ser inte jag, men kanske behövs "nya ögon" för att se saker ibland hihi 😃
Ja ögonen kan jag hålla med om är ganska lika 😛

emmaap
2

Jag är inte särskilt lik min bror. Visst man ser att vi är syskon men inte mer än så. Däremot är jag SJUKT lik min mamma. Får väldigt ofta kommentarer om det när vi är ute.  Blev till och med stoppad när jag gick med mina vänner på stan av en random kvinna som undrade om jag möjligtvis var dotter till Petra. Hon hade tydligen gått i scouterna tillsammans med min mamma för sådär 15-20 år sedan och bad mig hälsa henne. Mamma visste knappt vem jag pratade om när jag berättade men tyckte det var häftigt att någon hon inte träffat på så många år kände igen henne genom mig eller hur man ska säga 🤦‍♂️

Hälsningar Emma! :)

Tokyo
0

Har nog aldrig hört någon säga att jag är lik min syster, eftersom jag absolut inte är det. 😂 Vi är halvsyskon och hennes mamma är koreansk så hon har svart hår, väldigt mörkbruna ögon och ser lite halvt koreansk ut (även fast hon inte är halvkorean då hennes mamma inte är hel.. gud vad rörigt det blev nu :c) i övrigt medans jag är blond, har blågröna ögon och är mer lik min mamma än min pappa. 😉

Inaarah
8

Jag är ensambarn. Däremot så var vi i Tanzania i vintras, och då fick min pappa frågan om jag och min mamma var hans tvillingdöttrar. Alltså.. What?! Min mamma är närmare 50 och jag 17! Vad hände där? Ser jag så gammal ut? :(

Tokyo
4

#19 Det kanske är din mamma som ser ung ut :) Haha

Thildalulu
2

Är INTE lik mina brorsor, folk blir typ förvånade när dom får veta att vi är syskon. Min ena brorsa har rödbrunt hår, mitt hår är typ platiumblont, han blir solbränd när jag är blek som ett jävla spöke, han har blå ögon, jag har mörkt grön/brun/grå, han är typ fem gånger biffigare än mig, och aa jag kan fortsätta i en timme. Vi har båda fräknar dock ^^ Min andra brorsa är väl inte direkt olik mig men jag tror inte vi är superlika eller nåt.

[alisja]
1

#17: Sånt är ju alltid roligt! 😉

#19: Haha nej stackaren :P Skulle blivit skit sur haha

Inaarah
2

#20 Hon ser väl inte så gammal ut, fast det är ju fortfarande en ganska stor skillnad på oss, haha!

dermot
0

Gammal bild, hittar ingen nyare eller bättre :p 

Jag och min syster är inte särskilt lika öht, även fast alla säger det. Finns till och med folk som frågat om vi är tvillingar, haha "Det går en precis likadan person som dig på skolan!!" LOL.

Sen har jag en bror också, men han vill inte vara med på bild ;) tror inte vi är särskilt lika vi heller. I dunno.

Jag är till höger!

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

LLLINN
0

Får ofta höra att jag och min syster är såå lika. Håller INTE med, har aldrig gjort. Vi är inte lika på något sätt!? Hon är 18 jag snart 16 (jag till höger).

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Inaarah
4

#25: Haha, men joo, ni är väl visst ganska lika? :) Över munnen, näsan och ögonen framför allt!

[alisja]
2

#24: Lite lika var ni väl ändå :) Speciellt ögonen, man ser att ni är syskon iallafall. 😛

LLLINN
1

#26 hm.. Munnen kan jag hålla med om. Lite ögonen även om vi har helt olika ögonfärg. Men näsa? Gud nej!! Hahah gillar inte när folk tycker att vi är lika.. Vet dock inte varför :P

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Inaarah
1

#28 Haha, du kanske bara inte vill bli jämförd? :P man ser i alla fall att ni är syskon!

Fridaaaa
0

#24 Du & din syrra är riktigt lika! Mer lika på vissa andra kort än det kortet 😉
Du & din bror är sådär lika 😛

[MikeW]
0

#25 Jag tycker ni är lika :P
Munnen, näsan och håret är ganska lika

[Tilde]
0

Anka, ni är skitlika!! Man ser absolut att ni är syskon! 😃

#25 Man ser även att ni är släkt! Man ser att du är lillasyster till din storasyster, eller vad man ska säga. 🙂

Cazzos
1

Jag har 5 syskon, men vi är inte lika så, man ser bara att vi är syskon. Det finns likheter mellan mig och två av mina tre bröder: hög panna och stora ögon, och min tredje bror och jag har likheter i hela ansiktet, tycker jag iaf 😉

Mina lillasyrra är lik mig när jag var liten (hon är typ 3 år nu), vet inte hur hon ser ut när hon blir äldre, men min storasyrra är inte lik mig alls 😮

Annars tycker jag att jag och min bästa vän är lite lika varandra, iallafall när vi var små (jag är till höger)😃

[alisja]
0

#25: Ni var ju jätte lika!

Candy123
0

Jag och min syster liknar varandra jätte mycke iallafall så säger alla det och att vi set ut som tvillingar, ibland när man är på stan så kan nån komma fram och säga tex hej grattis till studenten. Det är så störande men oxå lite roligt. Och lärarna blandar typ hela tiden på oss :p ( hon är snart 19, Och jag är 15

🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂

😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓

[alisja]
0

Har ni fått vara med om att dom frågar i skolan ba '' Amen ååh.. är det du som är Alicias lillasyster? '' Sånt får min syster höra hela tiden säger hon 😉

Linnea00
0

Jag är inte lik någon av mina 4 syskon (alla är halv syskon) men många säger att jag är lik min bror i sättet och typ mitt kroppsspråk och hur jag förklarar saker xD men är inte lik någon i utseendet, mer dom andra som är lika varann

Många säger att jag är lik mamma bakifrån, men jag är inte ett dugg lik henne, enligt mig..

Nwmo
0

I am an ensambarn, men jag ser ut som min farsa, skitmycket.

- Emil

TheEpic
0

Jag är inte lik någon i min familj. Min mamma tycker att jag är lik min moster men det är hon dock ensam om att tycka ;) Min familj har mörkbrunt/svart hår och bruna ögon men jag har grön/blå ögon och har ljusbrunt hår. Skulle själv säga att jag är likast min morfar, haha XD

Hanna

[MiniPim]
2

Jag är inte lik min syster tycker inte jag xD Har fått höra det mycket men men.. Annars tycker många att jag är en miniversion av mig mamma xD Min syster är 5 år yngre än mig förresten, här e vi som påskkärringar för 2-3 år sen! Hade ingen bättre bild :(