min rättighet?
Hej är det min rättighet att bestämma över vad jag vill använda för sorts trosskydd osv? lr kan morsan bestämma bara för man är under 18?
jag vill använda tampong men får ej ha det av henne..
Självklart är det upp till dig! Ingenting din mamma ska lägga sig i.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
så vad ska jag säga när hon börjar klaga över det? ska jag säga det är lag på att jag får bestämma över det själv lr? :) ja tkr inte om bindor de är kletigt obehadligt o känner mig barnslig att gå runt med en blöja som syns när man har byxor på sig!
#2 säg hur du faktiskt känner! Eller, gå och köp själv och ha dom på ditt rum eller ngt ;)
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
okej ..men jag försöker bara hitta nått svar på om det kanske finns någon sorts lag på att man ska få bestämma över sin kropp även om man är under 18? och välja allt som har med sin kropp att göra själv?:)
#4 alltså jag tror det tillhör mänskliga rättigheter :) och i sådana fall så, finns det ju en "lag"… Tror jag…
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Alla dessa mammor som är envisa xD
Har hon något argument för att du inte ska få ha tampong? Om inte så vad har hon då att komma med? Som förgående har sagt så är det ju Du som bestämmer vad du ska ha.
Klart att laxen ska ha en jolle
Annars kan du ju gå och köpa själv :P
De förstör mödomshinnan då tappar du oskulden…blir så jävla arg har lust att tappa oskulden med en kille bara för att jävlas att hon nt kan stoppa mig
Dwt är hennes argument^^
#8 Du tappar ju inte oskulden för att du använder tampong innan du haft sex.. ^^
#8 Bullshit. Bara för att du använder tampong förstörs inte mödomshinnan. Oskulden är bara något man "säger". Det blir inte någon fysisk ändring i kroppen bara för att man använder tampong. Och det är bevisat, bara att googla.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Man förlorar oskulden när man har sex första gången med en annan person, inte när man använder tampong. Inte om man använder en dildo heller för den delen, om man inte själv bestämmer att man gjort det förstås.
Mödomshinnan finns inte.
#8 HAHAHA mödomshinnan är en myt, den finns inte xd
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#8 Kom då, älskling.
- Emil
Det finns ingen "hinna" som spricker när man har sex första gången. Mödomshinna är alltså ett felaktigt ord då det inte är någon hinna.
Sen blir du ju verkligen inte av med oskulden av att använda tampong, haha! 😛 http://sv.wikipedia.org/wiki/Hymen Här står det att det är en missbildning att det stängs helt på flickor och att detta brukar åtgärdas innan puberteten. "Under ett seminarium i januari 2007 menade Eriksson att en treårig flickas slidöppning och slidöppningen på en kvinna som har fött barn ser likadana ut och menar att en gynekolog omöjligen kan avgöra om en kvinna haft penetrerande sex eller inte."
Jag sa ju förfan att det är hennes argument inte mitt.
#16 ursäkta? Vi försöker hjälpa till här?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
#16 oj?
#16 ingen sa att det är ditt argument förfan :o
MVH Celina
Sorry men de lät som om ni trodde det