quotes/poesi/annat
Olika poesi, quotes, dikter, Eller annat kan ni gärna skicka in här :) Gärna som ni hittat på själv, tex ett som jag hittat på: Jag är som en stjärna, nästan alla blir glada när jag faller… Eller: jag önskar att jag kunde kalla dig mitt allt, men det kan jag inte. För du är inte min…
"Bli inte orolig om allt känns bra..Det går snart över"
"It's not about how hard you can hit. It's about how hard you can GET hit, and keep moving forward"
"alla bara dör runt omkring en, utan dom man vill ska dö…"
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
"Att vara människa innebär att man är dum som skit och det faktum att du inte vet det gör dig ännu mindre intelligent.."
Jag ljuger inte högt, jag ljuger inte tydligt. Jag ler när jag är ledsen, och det är inte synligt. I hate how it's so cliche in books that someone smiles without it reaching his/her eyes. But when I smile to myself in the mirror, even though it's forced, my eyes always light up. I hate that I instinctively smile when I'm sad, even though I want people to notice. Look at yourself and be proud, everything that is you comes from your parents and traces back to someone who fought for survival, to stay alive. And you are that persons living proof that he succeeded. I remember how angry I got when I was a kid when my friends told me I was stubborn, but I was always the one who gave up the fight because they wouldn't give up. Sometimes you have to be hurt a thousand times by your best friend to not regret walking away. Respect is when even though your mother gives you permission to stay out all night, you come home early because you know that your mom stays awake, waiting for you. Growing up is hard, but feeling older when you are really young is harder. The feeling when the guy fasten your seatbelt to the new roller coaster and when you regret it because you realize that going 35,5 meter high in the air when you are scared of heights isn't a good thing, and when you tell the guy to help you get of, he just looks at you and pulls the trigger. All the while smiling. Kom på dom nu, så döm inte xd
I'm not afraid of dying, but I'm awfully terrified of dying alone.
En väldigt snäll, gullig tjej skrev det och det träffade rakt i hjärtat på mig.
-
#5 fint :)
Bär på ett skrik som trycker inifrån och ut mot huden
som ett bultande hjärta på väg att sprängas.
Hoppas att det inte är smärtan igen
Den stora tunga tomhet som sveper in och krossar allt
smular sönder mig bit för bit, viskar att jag inte finns
viskar med sin tystnad att jag inte duger.
Försöker tysta oron djup inuti…
Vet inte hur man gör.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Snälla ljug för mig
Bara en sista gång
Snälla, säg att du älskar mig
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
"'Lämna mig inte', säger hon
och jag förstår inte vad hon menar.
'Jag skulle aldrig lämna dig', säger jag
och går."
Minns inte vem som skrev den dikten, men den har fastnat sedan gymnasiet när jag läste den. 🙂
Började falla som ett löv.
Ångrade sig halvvägs ned,
förvandlades till en gul fjäril
och flög sin kos.
Eeva Kilpi
Fast jag gillar den bättre när man gör om den; Började falla som ett löv, ångrade mig halvvägs och flög iväg som en fjäril.