Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmode-och-skönhet
Läst 1117 ggr
Duvethon
2013-08-04 02:03
0

Bra foundation?

Hej! Vet ni någon bra foundation? Just nu använder jag mig utav Maybelline (?) och det funkar helt okej, täcker bra och så men jag vill prova någon annan! Den ska inte kännas kakig och täcka bra, dessutom kunnas matchas med solpuder eller elf's puder :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[FlyingSalami]
2013-08-04 02:07
0

guurrrll. jag gillar inte drugstore makeup, menmen. bobbi brown gör mycket bra foundation.

Jojaton
2013-08-04 10:10
0

Tikei! Mineralfoundation i puderform, så sjukt bra! Annars är Maybelline Fit Me helt okej.

Johanna - Instagram

Nwmo
2013-08-04 10:23
5

Eller så använder man ingen foundation, utan märker att man är fin utan.:D

- Emil

Hamsterlycka
2013-08-04 10:25
0

Jag har True Match och är väldigt nöjd. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

[FlyingSalami]
2013-08-04 11:14
0

#3 hahaha nooooo vi tjejer behöver makeup

[Tilde]
2013-08-04 11:39
0

Jag har olika, Max Factor, Maybelline, Lily Lolo, samt olika BB-cream. De har alla olika funktion, vilket är super då man har olika huddagar liksom. 🙂

Lily Lolos mineral foundation är dock superbra! Det täcker bra men blir absolut inte kakigt eller tjockt.

[fiskenn]
2013-08-04 13:31
0

själv använder jag ingen även fast jag kanske skulle behöva. men jag har lärt mig att tycka om mitt ansikte som det är. alla har vi lite skavanker här och var, det är ju naturligt. det ända som jag kan använda e concealer ibland. jag tänker på min hud med, den mår inte bra av att få massa klet i ansiktet varenda dag! ni som använder det dagligen tänk efter, behöver verkligen in de? för en del använder det även fast de har hur fin hy som helst.. just saying 😛

[Tilde]
2013-08-04 13:42
0

#7 Min hud blir fulare när jag inte har använd foundation på en vecka än om jag har det 5 dagar i veckan! 😉 Man använder ju endast smink som låter huden andas och som är återfuktande. :)

[fiskenn]
2013-08-04 14:16
0

#8 ja självklart använder man ju de. men det kanske bara syns skillnad i nuläget. men när man använt smink jättelänge hela livet och när man blir äldre så skadas huden av den tiden. det märks kanske inte just nu men längre fram kommer det att göra de. bara för att det står att den andas och är återfuktande, så finns det sjukt mkt kemikalier i det mer än vad man tror. säger bara det jag vet och tror. ni får gärna använda de ändå :)

det är ju bara nått klet som man smetar på för att känna sig vackrare, visst det kanske hjälper just då. men det skadar mer än vad det hjälper. Utveckligen går framåt och det som man använder idag kanske är livsfarligt om 10-20 år…så har det alltid vart :P