Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 719 ggr
Hamsterlycka
0

Oregelbunden mens

Hej folket!

Det är så att jag fick min mens förra året i juli, och den är fortfarande oregelbunden, kan gå ca 3 månader ibland mellan "blödningarna" och då blöder jag väldigt mycket. Är detta normalt, när det ändå har gått så länge som ett år? Börjar bli lite smått orolig. Jag är 15 år, så fick den rätt sent. :)

Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding

Justin Bieber - 23/4 13 Hjärta

Tina-A
0

Ja, det är normalt att den är oregelbunden och kan vara lääänge i början.. Flera år. Lite frustrerande men det brukar rätta till sig :/

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Sweelin
0

Jag fick min mens när jag var 14 och det var oregelbunden och kunde hoppa över någon vecka och vara en vecka längre normalt (själva blödningen) men den blev normal när jag började med p-piller då jag var 16. Men nu vid 20 års ålder då jag slutade med hormoner (piller) så är den lika oregelbunden igen…

Vet faktiskt inte riktigt men du borde höra men UMO kanske

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

dyoxide
0

Min var också oregelbunden i början, inte så illa som för dig men att den ibland kom nån vecka sent/tidigt, det är helt normalt 🙂 nu för tiden har jag dock hormonspiral, så nu har jag ingen mens alls 😛

Gimbergsson
0

Fick mens när jag var tolv, nu är jag snart arton och det var först när jag började med p-piller för ett halvår sedan som den blev regelbunden (vilket är ganska självklart). Så, det är helt normalt att mensen är oregelbunden, vissa har det så hela livet. 

Det längsta uppehållet jag hade var ett halvår när jag var typ 14. Så, min var riktigt oregelbunden där ett tag.

Inaarah
0

Jag fick mens när jag var 12, och den blev direkt väldigt regelbunden. När jag var 15-16 någonting så blev den dock oregelbunden och det är den ännu.. Så det är knepigt det där. ;) Med andra ord - no worries!

Cazzos
0

Min mens har varit oregelbunden sen jag fick den november 2011.. Alltså nästan 2 år. 

Hittills har jag bara fått den hemma som tur är, vilket är väldigt skönt. 😛