Tips, myggbett
Någon som har tips för att få myggbett att inte klia lika mycket? Alltså husmorstips eller liknande :) Har tydligen fått tre stycken på benet idag utan att märka det… 🤔 Brukar alltid klia så sjukt mycket!
Salubrin 😎
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har inte hemma :/
Låt bli att klia ;D
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.
Klia
- Emil
Nej men jag får typ aldrig myggbett längre 🤔 Antar att myggen inte vill ha mitt blod, vilket betyder att jag är immun mot en framtida vampyrapokalyps 😃
- Darren Criss
#5 Fuskare! Jag hade en gång typ 182 myggbett….
Koncentrera dig på ngt annat :) typ som att… Ja jag vet inte, men någonting annat 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Aloe Vera salva! Funkar asbra! 👍
#8 Tack, får testa :D
Eller parfym👍
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#10 Riktig parfym eller eau de toilet, etc.? :o
#11 Vadå toalett?😮
#12 Finns ju bl.a. Eau de parfum och Eau de toilet xD "Toalett" är ju inte riktig parfym som så, den håller inte lika länge och är inte lika stark tror jag. 😛
Aha…..🤔Vanlig parfym menar jag iallafall🙂
Skär en gul lök på mitten och gnugga ena halvan mot bettet. Gör jag både på getingstick och myggbett, funka okej :)
Ska också funka med en halv vitlöksklyfta men inte provat!
Något annat som ska funka är att sätta en tejpbit över bettet, aldrig provat det heller dock.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#15 Vill helt inte skära lök, jag gråter som en kossa och får ont i ögonen :( haha
Saliv ska tydligen fungera
#16 HAHAHAHAHAHAHAHAHAH, sorry..kunde inte låta bli… 😐
- Darren Criss
#17 Jag har ett myggbett på tungan, kan du hjälpa mig? :)
- Emil
Läst att det ska funka att gnugga in en torr tvål? Ingen aning om det funkar, bara hört :P Alltså ta en vanlig tvål och gnid in över bettet.
//doge
#19, hjälp…
#21 Lol
- Emil
Med dina nalar, gör ett kryss ganska hårt på myggbettet.
Så det liksom blir märken efter naglarna, det gör alltid jag :D
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.
Tandkräm!!! :)
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
#24 Is tha shit!!
- Darren Criss
Vad många olika knep det finns! xD Roligt!
Aloverasalva tar jag på.
Skitbra fungerar det tycker jag 😃
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Blöt en Alvedon i lite vatten så det blir flytande och sedan ta på det på bettet, det bedövar :)
Mammas kompis från USA berättade att det fanns massvis med myggor där och när hon fick myggbett brukade hon hälla lite vinäger på bettet, det svider i några sekunder men blir bra efter en liten stund:) vi testade det och det Fdunka
Tips, istället för att klia så bitch-slap dom. :)
Teatree-oil. 🙂
#30 ELLERHUR!!!
Buuhuhuhuu jag har fått nya under natten! :( Min sambo som sover i samma säng har däremot inte fått ett enda! Varför älskar myggorna mig så mycket? 😭
Jag har hört att det kan ha med blodgrupper att göra, att de gillar en blodgrupp särskilt mycket
#34 Vet du vilken blodgrupp? :o
Nevermind, läste nu att de gillar 0 och inte gillar A… betyder att min sambo måste ha A! haha
det fungerar att trycka med nageln som ett kryss över myggbettet.. vet inte varför det fungerar så men det gör de.. har själv testat. klådan försvinner inte helt men tillräckligt så man inte kliar iaf.
#36 Det funkar inte för mig :( Brukar alltid göra det istället för att klia och det funkar kanske en stund, men sen kliar det igen. Det värsta är att jag alltid kliar sönder myggbetten i sömnen xD Vaknade idag med ett blödande sår på knäet…
Klia inte alls.. Jag brukar slå/smiska huden där myggbettet är, då försvinner den där kliande känslan och det "svider" istället utav smisken, eller vad man ska säga haha. Jag upplever att om jag inte kliar alls så försvinner myggbettet inom 3 dgr. 🙂
Fast tips från andra världsdelar funkar inte alltid, det är olika myggor på olika ställen.
- Emil