Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettinternet-datorer-tv-spel
Läst 9173 ggr
Kisemisen
3

Kramas och pussas?

Innan kunde jag alltid krama och pussa min mamma men nu känner jag att jag inte vill hålla på och pussa min mamma alltid sådär, hur är det med er?
Tonåringar: brukar ni pussa&krama eran föräldrar?
föräldrar: brukar eran tonåringar krama&pussa er?

Och en fråga till: jag brukar gå på stan ibland med min mamma men hon ska alltid hålla handen! Haha hon har förstått nu att jag inte vill men nu gör hon det bara för att tetas.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

[GlittriGris]
0

Förut så kramdes jag o pussade men nu känner jag att det  inte behövs känns konstigt om jag pussar o kramar nån kille o sen krama pappa liksom men pappa brukar vilja ha en kram så jag ger han en kram men jag skulle inte be om en från pappa eller mamma.

[marion69]
1

Som förälder, så tror jag man kan sakna kramar och sånt ibland. Mina tjejer har ju blivit så stora, så jag vill inte kramas för mycket, för dom tycker det är lite pinsamt.

Men ibland önskar man att dom var små igenGlad

Men jag försöker kramas mycket, för jag tror det är bra.

emms
0

Jag brukar krama min pappa :) inte mamma ^^

Emma

Kanin-Fiia
0

Jag kramar sällan mina föräldrar, däremot får mina kompisar en kram varje gång vi ses :)

Stephanie
1

Här kramas och pussas det hejvilt… I alla fall med mamma, pappa brukar mest få kramar. Tungan ute När jag och mamma är ute och går brukar jag gå och hålla henne i handen. Oskyldig Varför inte liksom?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

IdaT
0

Här är det både kramar, pussar och handhållning. Kanske inte så många pussar på pappa längre. Men så är jag som person en väldig kramig människa.

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv. - Søren Kierkegaard
Följ min vardag med djuren på bloggen.

MP160
1

kramar mamma säkert flera gånger om dagen. Pappa träffar jag inte så ofta så han brukar få en kram innan han går bara, känns skummare att krama pappa än mamma. Kompisar kramas jag massor med.

pussar bara på djuren och om det finns nån kille med i bilden, inte föräldrar. Tungan ute

Yeay
0

Ne, varken kramas eller pussas. Har aldrig vart en person som kramas/pussas med varken vänner eller familj mycket. Någon kram då och då när jag var mindre. Men aldrig pussat mina föräldrar vad jag kommer ihåg. Mina vänner kan få en kram om vi inte setts på länge eller inte ska ses på länge, men mer än så är det inte. Däremot när jag haft pojkvän vill jag kramas och pussas väldigt mycket, även när det gått en tid och "nyförälskelsen" är över.

[123diddi]
0

jag kramar och pussar min mamma, men jag har alltid haft en väldigt nära relation med henne. hon känner mig ut och in ;)

HannaT
0

Jag kramar min mamma… men pussas inte :P

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Stephanie
5

Det är lite tråkigt att det ändå verkar vara rätt många som inte pussas och kramas med sina föräldrar. Mer pussar och kramar åt folket! Skrattande

jessi_twini
0

Jag kramar pappa men inte pussar.

Det är lite svårt att krama/pussa mamma efter som hon gick bort i januari men henne kramade jag bara.

Jag är inte så mkt för att pussa mina föräldrar Flört

[marion69]
0

#12 Men guu… jag beklagar verkligen sorgen! (((((((KRAM)))))))))

var det hastigt eller efter en tids sjukdom?

Om du vill och när du känner dig redo, så får du gärna berätta för oss här på tonåringar. Det kanske finns flera här som förlorat en nära sp man kan få stöd och kanske hjälper du någon annan.

kram igen

Rubiinen
0

Jag kramar och pussar (pappa på kinden, mamma ibland på munnen). Jag är 17, men det kommer jag nog aldrig bli för gammal för Glad

jessi_twini
0

#13 Man kan säga att det var en sjukdom. Hon var alkoholist och drack jämt och vi visste att hon skulle dö snart om hon fortsatte så vi kontaktade soc om att få hjälp men vi fick aldrig någon hjälp och nu är det försent :/

Linn
0

När jag var liten var jag kramgo, kramade och pussade både mamma och pappa och höll ofta handen.

Sedan har det varit ett antal år där jag inte har velat göra det så mycket.

Men nu har jag kommit över den perioden och mamma får pussar titt som tätt, om jag säger tack för något, om jag ska säga hej eller godnatt, antingen på kinden men det händer att det blir en puss på munnen också. Pappa kramar jag bara. Har alltid kramats godnatt med pappa, har bott mest hos honom.

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

emelie92
0

det blir mest kramar till mina föräldrar. pussarna går mest åt till kompisar och fina killar! ;)

Callisto
0

Det blir väl en del pussar och kramar när man ska resa iväg under en längre tid annars pussar jag bara pappa när man säger hejdå men det sker förhållandevis sällan. Men pussar och kramar lider jag ingen brist på då jag har pojkvännen att krama sönder. Utan honom kanske man hade saknat kramarna.

quinn
0

nä, sånt händer sällan.  (förälder)

dock får jag ibland världens goaste kramar av 16 åringen. och då menar jag "goaste".   i slutet på sms skriver han alltid "puss"

De andra? nä!

men som de andra säger: man saknar dem. Att få en kram från en gubbe är inte samma sak som från sina barn tycker jag.

Tindrar
0

Brukar hålla handen och kramas ibland:) Tycker det inte är spec. pinsamt då jag inte umgås med dom coolaste direkt:P

snurro89
0

När jag var yngre kramades jag mycket med min pappa det minskade med åren.

Med mamma har vi aldrig kramats speciellt eller så…

kimsanpimsan
0

Jag pussas och kramas alltid med mamma, jätte mycket är världens morsgris hon är min bästa vän och alla mina kompisar vet det och skojar lite med mig om det ibland men inget mer än så :) (Är fjorton snart)

Kaninisen
1

Jag tycker det kan vara svårt att visa känslor, säger någon något roligt som hänt ställer jag mig inte och skriker "VAAAA?! OMG!" lite mer diskret.
Jag är inte speciellt kramig eller så mot mina föräldrar, har nog aldrig sagt att jag älskar dem även ifall jag verkligen vill det. Jag tycker det känns så falskt på något sätt, även om det inte är det!
Jag visar nog mer vad jag tycker genom att göra saker för dem, bara, hjälpa itll med något osv.

Fiona
0

Möjligen att mammsen får en kram då och då ;) Inget handhållande här inte! När jag va mindre men det slutade för hmm ja kanske när jag va 12 Obestämd Mamma kan få en liten kindpuss någon gång ibland också! Pappa får inget däremot ! Haha :)

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Faidra
0

Jag kan krama mina föräldrar typ hejdå och ifall jag inte har träffat dom på ett tag. Ibland en liten puss på kinden också.

Kaninisen
0

Okej, kram när jag går och lägger mig kan de väl få.. eller snarare ta. Jag är oftast för trött och på dåligt humör för att dela med mig av sådana saker.
Men åker man bort eller kommer hem från att ha varit borta ett tag, då kramar man ju hejdå/hej.

Sweelin
0

Har aldrig kramat eller pussat min mamma, och inte gör jag det nu heller ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

cina65
1

Min son kan krama mej på öppen gata utan problem, han är 15 år och min dotter gör det samma men hon kan även sätta sej i mitt knä när vi är ute och det är trångt om plats. Dom bryr sej inte om att andra kanse tittar på dom, för enligt vad dom säger så tycker de om sin mamma och visar gärna det. Skrattande

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Stephanie
0

#28 Vad härligt att även din son gör det! Tycker att det är allt för ovanligt att killar gör det… Obestämd Man ska visa att man gillar sina föräldrar! Tungan ute

cina65
1

Javisst är det, jag är väldigt glad att dom kan visa vad dom känner utan att skämmas. Glad

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

Birke
0

Går alltid o pussar på pappa =*

[matildax]
0

ngn kram kan de väl få ibland (;

linhof
1

jag kommer från en familj där känslor har stått i centrum. Att prata om känslor har vart viktigt, även att visa känslor, under min uppväxt. Jag är fortfarande en fysisk person. Tycker om att kramas o pussas (på mina villkor Flört)

Mina barn är faktiskt likadana. Även min 14 årige son Glad vilket jag är överlycklig för! Han struntar fullkomligt i vem som är i närheten. Vilket i sin tur har medfört att hans tjej/killkompisar inte är så blyga i vår närhet. (tror det beror på det i alla fall)

Fast jag själv undrar en sak. Som kille/tonåring ska han sluta pussa o krama mamma, eller är det okej? eller ska han bara lägga av med pussarna? eller bara hemma? hur funkar sånt där idag?

Loveofmylife
0

pussar alltid min föräldarar säger jag älskar er.

Jag tycker dom värda det :P

Kaninisen
0

#33 Lägga av och lägga av. Det är fint med en fin realtion mellan föräldrar och barn tycker jag!

Växte själv inte upp i en speciellt fysiks miljö, dels beroende på att jag inte bott med båda mina föräldrar. Har svårare att öppna mig för killar därför, men när jag väl gör det är det dem jag kommer allra närmast. Men jag lever inte speciellt fysiskt, kramas inte överdrivet mycket. Så var stolt över din kille som vågar! :D

linhof
0

#35 oooja! jag e jättestolt över han, även de mindre killarna. Jag har fått höra av skola och barnomsorg att de är mycket omtyckta inte bara av pojkarna utan även tjejjerna. Just för att de är så mjuka i sättet Skrattande

Så jag är mallig <3

det jag tänkte på det va just det här om det är "fel" av mej att pussa med honom…

emms
0

#35 Samma här, har växt upp på två ställen och är inte riktigt en hel person än ;) Man är lixom uppdelad. Lite jobbig. Är inte speciellt nära med någon.

Berättar t.ex. inte hur jag mår, vem jag tycker om och så för mina kompisar. Är lixom instängd i mig själv :P

Tycker det är jättebra att du har bra relation med dina söner :) Sån skulle jag också vilja vara med mina föräldrar och kunna prata med dem lixom ;D

Emma

Ellinor.a
0

#23 Precis så är det för mig! Jag älskar mina föräldrar men har jättesvårt för att visa det. Det känns bara fel fast jag inte vill att det ska göra det! Vi har väll aldrig visat känslor så mycket under min uppväxt så det hade ju känts konstigt att börja helt plötsligt antar jag.. Har inte heller en jättenära relation till dem, ser t.ex andra kramas och så med sina föräldrar och blir avundsjuk att min och mina föräldrars relation inte är så bra.

Ellinor.a
0

Oj, märkte nu att tråden var gammal..

[Tilde]
0

#39 Det gör inget, det är ett intressant ämne tycker jag!

I min familj är man bara kärleksfull i vissa lägen, till exempel om man inte kommer att ses på lång tid eller om det har hänt något. Mina föräldrar är därför lite "kallare" än många andras, men jag vet ändå att de älskar mig - och visst kan man få en kram/kindpuss då och då. Jag kramar och pussar dock alltid mina syskon 🙂

[MikeW]
1

Aldrig. Har inte kramat mina föräldrar på jätte länge. Inte pussat någon av dom på år.

Jag känner väl att det inte behövs, jag ger kramar när dom behöver det, är min mamma ledsen så ger jag henne en kram.

Men ser ingen anledning till att göra det annars.

Är som #38, jag visar inte känslor direkt. Jag älskar mina föräldrar.. eller okej min pappa inte så mycket, men min mamma väldigt mycket. Men jag har svårt att visa det.

FlutterShy
0

Kramar mamma mycket när hon vart en duktig mamma ;) Pappa nej.. han är knappt hemma och kan inte komma ihåg någon gång vi faktiskt kramats, ganska trist faktiskt.

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

Gimbergsson
0

Kramar både mamma och pappa, mamma oftare då det mest är henne som jag är hos. Hon brukar även ge mig pussar på kinden, på munnen slutade vi pussas i samband med att jag pussade en kille för första gången då jag tyckte det kändes konstigt efter det ^^ Pappa brukar också pussa mig på kinderna, särskilt när jag ska åka därifrån. Så jag kramar båda mina föräldrar. Gärna, mycket och ofta. Men pussas gör vi bara på kinden. Sedan är jag ju snart 18 också så det kanske inte är så konstigt. Hållit mina föräldrar i handen har jag inte gjort sedan jag var liten. :)

Anoki
0

Kramar mamma ibland, beror på.
Pappa kramar mig ibland.

[Coolkicki]
0

Jag kramas mest med pappa, ibland med mamma.
Men jag pussar dom inte så ofta.
:)

JossiMelon
0

Pussar mamma och pappa gör jag faktiskt inte längre, fast jag gjorde när jag var liten. Fast kramas kan vi fortfarande göra. Mest mamma, och jag kan fortfarande krypa upp i hennes famn ibland när vi ligger i soffan och ser på TV. 😃

[alisja]
0

Pussar inte alls mina föräldrar längre haha 😇 Men kramas gör vi så fort jag ska hemifrån och vara borta i timmar, då vill dom alltid ha en kram och veta att man sköter sig när man ska någonstans! Jag är ändå 18 år men tycker det är kärt 🙂

nadilda
1

Jag både kramar, pussar (kindpussar) och säger "Älskar dig" till både mina föräldrar. Gör det både spontant några gånger om dagen och alltid när jag fått något, även om det bara är en glass eller något annat litet!

[EllenAlicia]
0

aldrig att jag kmr krama elr pusssa henne.. xD har varit lite sur på henne en senaste tiden så nej

fairyautumn
0

Jag kramar båda, kan väl pussa nån enstaka gång men inte ofta. Däremot brukar mamma retas med mig och typ "tvångspussa" mig på kinden.. Speciellt framför nån kompis..

//doge

Jessicahagstrom94
0

Jag är väldigt snål med kramar till mina föräldrar, pussar kommer inte ens på tanke.

Kristall
0

Kramar min mamma ibland, ganska sällan. Pussar ingen utom min pojkvän🙂
Har ingen kontakt med min pappa.

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

conadrie
0

Jag kramar aldrig mina föräldrar längre. Däremot när jag var liten (6-8 år, är 16 nu) så fick de alltid en godnattpuss och kram när jag skulle sova, haha. 

Nu är det bara min mamma som kan komma lite sådär titt om tätt random och krama mig.

hahael
0

Min mamma eller pappa får inte röra mig, jag tycker det är obehagligt och ber dom gång på gång att inte göra det om inte jag till exempel kommer fram först och ger en kram. Det handlar om respekt tycker jag och barn har rätt till sin "bubbla" av eget utrymme som även föräldrarna måste ta hänsyn till. 

Säg till din mamma varje gång hon gör något dy inte tycker om. Du behöver ju inte skälla ut henne men mer "Måste du göra så jag tycker inte om det".

Klart att laxen ska ha en jolle

Tokyo
0

Har aldrig pussat mina föräldrar ^^

[mina blommor MiloochMalte]
0

Jag brukar inte krama mamma alls typ bara ibland

nlinds
0

Jag brukar krama min föräldrar. Min mamma kramar mig och jag kramar henne nästan hela tiden, (vi bor 14 mil från varandra så hon är så glad när hon ser mig) Hon pussar på mig också. Och pappa kramar jag bara vid "första mötet" och när vi säger hejdå.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Cazzos
0

När jag var liten så kramade och pussade (på munnen) jag min mamma, kramas inte lika ofta idag men nån gång om dagen blir det, och pussarna har flyttats till kinden nu istället för munnen 😛

Fridaaaa
0

Kramar om mina föräldrar men aldrig puss :) Bara som liten ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Thatgirl
0

Är inte kärleksfull mot mina föräldrar alls, kramar någon gång ibland om jag t.ex ska åka iväg eller så. Aldrig någonsin pussat dom. Aldrig sagt 'jag älskar dig' men det är för att dom aldrig har sagt det till mig. Inte ens när jag var liten har dom sagt det, känns väldigt jobbigt, skulle gärna velat att dom sa det men nu är det försent att börja med det. Tycker det känns konstigt att ens krama dom..

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Thildalulu
0

Jag kan tycka de är okej att krama mina föräldrar, men inte pussa dom.. För det är såna jag känner jättebra, annars tycker jag det är obehagligt att folk kramas eller kommer för nära, i want my personal space :P

emmaaslund
0

Jag kramas och kindpussas med min mamma, vi står varandra mycket nära och har alltid gjort. Min pappa finns tyvärr ej längre i livet men vi kramades ofta.

/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white

Cederin
0

Kramar och pussar får bara min sambo, tycker att det känns konstigt att krama och pussa föräldrarna. Så har jag väl känt sen jag blev tonåring skulle jag tro. Självklart får de en kram när vi ses (bor tiotals mil bort) men inte mer. Jag antar att jag inte är speciellt "mammig" (eller pappig) 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

[Ebidda98]
0

Japp! Har alltid pussat min mamma och tror inte att jag kommer sluta med det även om jag får kille. Mamma är mamma, ingen jag kommer börja kyssa. Det är en vanlig fredlig mamma-dotter puss :)

dermot
0

Japp, mamma och pappa får kramar! Bara mamma som får pussar dock. 😉

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~