Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 861 ggr
Stardustskaniner
0

Ville inte bli kär.

Jag har alltid haft problem med att bli kär, eller att bli kär är inga problem, däremot får jag problem efter. Sviken och stuffs like that. Nu har jag träffat en kille ett antal gånger, både på fester och hos honom. Men saken är den att han är en kille som i alla fall jag lätt faller för. Och nu har jag gjort det. Kan inte gå 10 minuter utan att jag har honom i tankarna. Mina senaste drömmar har varit om honom, och jag är så rädd. Han känns liksom för bra. Han är den typen som håller om en hela tiden, vill att man ska vara nära honom och han har inga som helst problem med att prata om vad som. Ett annat problem är dock att jag vet att han har haft många tjejer, kanske inte förhållanden men på en fest fick jag veta att han bl.a. hade haft kk samt blivit störd av sina föräldrar hur många gånger som helst när han haft brudar hos sig. Då tänkte jag, är detta allt? Är det samma visa med varje tjej du har hos dig? Ett tag kände jag mig speciell, men sen börjar jag leta fel. För att jag är så rädd. Jag vill inte bli kär. Sen att jag medvetet har varit hos honom flera gånger kan inte hjälpas. Känns som att han är en jävla magnet typ haha… Saken är den att han fick sms från några tjejer under tiden vi träffades och jag försökte verkligen att tänka att det säkert inte var något.

Seen ett problem till, egentligen det största. Jag flyttar om en månad. Till ett internat. Och jag kan verkligen inte ha ett förhållande då. Jag måste fokusera på skolan och jag skulle inte klara av ett förhållande där man bara ses på helger. Så jag är rädd att det ska bli för jobbigt att flytta. Men samtidigt kan jag inte hålla mig borta från honom. 

Han är liksom så bra. Åh, är så jobbigt.

Thildalulu
0

Bara för att han haft många tjejer behöver de inte betyda att du inte är speciell för honom, hur dumt de än kan låta. Men jag fattar om de kan kännas lite svårt att våga ha nåt med honom, du får väl välja sjäv. Men kanske inte en så bra ide om du ändå Inte tror de kommer funka när du flyttar sen :l

it's me j
0

det med att du kommer att flytta kan bli jobbigt! men om man vill så kan man! allt går! min kille flyttade och bytte skola och jag bestämde mig för att göra slut och det blev nog bäst så! och om du vill fokusera på skolan kan du ju vänta med att skaffa kille😃

abelyn
0

Utifrån det du skriver så tycker jag du ska fråga honom om tjejer och allt där till som du är osäker på, så får du svar och slipper gå runt och undra och känna dig otrygg.  🙂