Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1060 ggr
Emmski
0

Så trött på allt...

Ska försöka gör den här kort men läsbar iallafall så ni förstår.

det börjar med att min kompis, hon håller hela tiden på med killar och flörtar med dem och skriver med dem och det blir alltid problem för henne att hon tjaffsar med dom eller bråkar.  Och då skriver hon ALLTID till mig vad som hänt och frågar vad hon ska göra. hon skriver säkert varje dag och tidigare hjälpte henne men inte sen hon skrev dåliga saker om mig till en kille jag gillade, då börja jag skirva " Men sluta håll på med killar då slipper du" men hon skriver då men jag vill och du kan inte få mig att sluta" och jag bara " Men då kan jag inte hjälpa dig"

En gång var jag tvungen att ringa till en av killarna och prata med dom fast jag inte ens kände dom, jag var tvungen för hon satt inne på Max toan och grät som en tok för att en kille tyckte att hon var barnslig och elak eftersom hon skrivit till dem och anklagat han för saker killen inte hade gjort så hon satt och grät över det. VÄLDIGT pinsamt för mig att ringa killen för hon tvinga mig och sa att om du inte ringer han så går jag inte ut från toan och max stängde om en kvart så hade inget val helt enkelt.

Och alltid när hon ska träffa någon av killarna så har jag fått stå och vänta på henne för hon vågar inte gå själv och 4 gånger slutat med att hon går i väg och säger att hon ska komma tillbaka om 5 min men nepp stog och vänta alltid i en halvtimme sedan for jag hon kom inte tillbaka utan dissade mig totalt. Gav henne en rejäl utskällning första gången och så klart börja hon gråta, och tyckte jag var taskig!

Och en gång när jag skrev med en kille jag gillade lite grann så blev hon svart sjuk på mig och skrev massa dåliga saker om mig till den killen så han tog bort mig som vän på facebook… hon fick också då en utskällning men började så klart gråta och skyllde på mig men jag vet att hon skrev till killen för fick världens shock när jag logga in på hennes facebook och kollade vad hon skrivit om mig till han och hon hade till och med börjat flörta med den killen.

Sedan alltid när hon ska köpa nått eller beställa mat så måste jag betala med hennes pengar hennes mat för att hon inte vågar och det är irriterande eller så måste jag alltid fråga om det går att byta nåt hon köpt fel osv…

Detta är endast fåtal av saker hon gjort-

Hon är snäll annars men hon är så envis och egoistisk så jag vet inte vad hon lyssnar inte på mig kan tillägga att hon är 18 och jag 16 men hon är otroligt omogen för sin ålder  jag är mycket mer mogen än henne. Hoppas ni förstår, eller har tips på vad jag kan göra börjar bli riktigt irriterande.

Karmatarerskanise
0

Bryt kontakten? Det är en envägsvänskap. Du böir utnyttjad.

Emmski
0

Kan inte bryta kontakten hon är min enda kompis har bara två andra men ena bor i helsingfors och andra i skåne så vill inte sitta själv. Hon är snäll och rolig men i vissa dagar kan hon bli sån.

Karmatarerskanise
1

Du har ju inte så många val. Stanna och låt dig behandlas som skit, eller lämna och slipp det problemet. Det finns vänner som är på riktigt, som uppskattar en och inte behandlar en illa. Du kommer hitta en sådan vän. Men först måste du respektera dig själv tillräckligt för att kasta bort det som bara skadar dig. Just nu accepterar du hennes behandling, du stannar ju vad hon än gör.

Thatgirl
0

Du borde bryta kontakten och skaffa nya vänner. Men om du inte vill vara ensam så försök hitta nya vänner fort och var med henne lite samtidigt tills du hittat någon annan du kan vara med. Helst borde du bara säga upp kontakten på en gång men om du verkligen inte vill vara själv så gör såhär då.

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[alisja]
0

Bryt kontakten..!! Jag skulle då hellre stå utan vänner ett tag och börja prata med nya människor än att vara vän med henne som verkar så himla falsk! Det är inte så svårt som du tror att skaffa vänner, bara du är pratglad och inte alldelles för blyg i verkligheten så ska det gå bra, internet är ju med en bra mötesplats! :)

Emmski
0

Hon är så självisk skyller bara på att hon mår dåligt för att hon bråkar med en kille och typ försöker tvinga han i hop med henne. Men sedan bryr hon sig inte att hon kanske inte är den enda som mår dåligt, jag har mått värre än vad hon gör  blivit mobbad retad och hånad plus föredetta vänner som pratat skit bakom ryggen om en. Orkar inte vara med  henne mer för idag var vi och fiska och hon trasslade in mitt kastspö och jag sa : "Att vi måste trassla ut det innan vi går kan du hjälpa mig?" hon bara gick hem jag försökte springa efter henne och säga kan du inte hjälpa mig? det var du som trassla in det faktist. men hon bara fortsatte. då och lämmna mig där med kastspöet helt intrasslat och jag var tvungen och klippa  linan och förlorade mitt nyaste drag för 69 kr helt nytt var draget. Så jag gick hem till henne och så fråga jag varför hon bara gick, hon sa men  du blev ju sur på mig och börja skälla på mig  och jag hade inte skällt något utan bara frågat henne, sedan börja hon gråta och säga jag kanske inte mår så bra jusst nu jag kan inte rå för det och man gör inte så  man lämnar inte sin kompis med ett intrasslat spö som hon själv hade trasslat in. jag for sen hem hon sa inte ens förlåt men jag fick iallafall pengar till ett nytt drag av hennes morsa tur det. Men det kan inte fortsätta så här ska ringa till henne och säga som det är att hon får ändra på sig innan jag tar upp kontakten med henne igen för för ett halv år var hon inte alls så här det hela började med att hon börja tjaffsa med killar och blev helkonstig. Får vara ensam då har inga andra vänner :(

[Odde]
0

vem behöver fiender med en sån vän…nä som sagt bryt kontakten med hon du mår nog bättre utan vänner änmed hon…min lillebror på 13 är mognare än hon..eller så ger du hon ett ultimatum fast det verkar ju inte funka i detta fallet😕

Cazzos
0

Känner du att hennes positiva sidor överväger de negativa så ska du självklart ta ett snack med henne och säga vad du tycker om hennes beteende. Om hon reagerar negativt på det och börjar gråta och allt sådant, då hade jag sagt upp kontakten med henne och gått och hittat några andra kompisar. 🙂

Sugar Mist
0

Hon är inget värt, har själv suttit i den sitsen och jag tänker aldrig göra det igen- att bryta kontakten var det bästa jag gjort!

-

Nwmo
0

Bryt kontakten, bättre så.

- Emil

abelyn
0

Ursäkta mig men jag hade aldrig tolererat det, jag hade sagt upp kontakten med den idiotiska skitungen och aldrig svarat mer.
Inte bara pågrund av dessa idiotiska handlingar hon bidragit med utan för hon verkar vara bad news. Tror hon kommer trycka ner dig ännu mer i längden… tänk dagen du blir riktigt kär och hon börjar flirta med killen du _älskar_ och tar honom ifrån dig…
Hon verkar inte ha någon skam eller nåt samvete i kroppen utan bara rentutav sagt djävulskt självisk och konsekvenslös. Och visst, det kanske är sån hon är, och hon kanske inte kan hjälpa det. Precis som du inte kan hjälpa att hon kanske inte är rätt vän för dig?
Att ha riktiga vänner är en viktig del, och hon är uppenbarligen inte en typ av vän som passar dig utifrån det du skriver… bättre att du hittar en ny bättre vän enligt mig och skiter i henne.😮

Detta är bara min åsikt, ingen fakta utan skrev bara utifrån vad jag tyckte, så ingen tar illa upp 😂