Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 1153 ggr
[Alittlecutestar]
0

Vänskap och sexproblem

Hejsan. Jag är en tjej som har 2 killkompisar. Dom är mina bästa vänner och jag kan dela med mig av allt till dom. Vi har en väldigt speciell kontakt och det känns som om vi har känt varandra hur länge som helst. Vi har varit vänner i snart 1 år. Vi bor inte i samma stad utan de brukar köra hit med bil då en av dom är 18 den andra blev precis 17. Problemet är att han som är 18 sa att han hade utvecklat känslor för mig. Han sa det till mig i mars och han hade varit kär i mig i 3 månader innan han sa det till mig. Han säger att han inte är kär i mig längre och för inte så länge sedan var han på G med någon ny. Jag har väldigt vaga känslor för han andra. Och nu vill jag ha sex med honom. Jag vet om att han vill eftersom vi har haft smeksex. Problemet är att vi inte kan komma nära varandra utan att han andra blir sur. Jag vill verkligen ha sex med honom men han andra blir sur hela tiden och det gör så att han jag vill ha backar undan. Jag tycker inte att det är rättvist för att jag har sagt till honom att jag inte gillar honom. Och han gör saker med andra tjejer men han köer i vägen hela tiden för det jag vill ha.. Vad ska jag göra..

[Tilde]
0

Kan han inte bara åka tåg eller nått? Varför behöver ni den andra kompisen?

[Alittlecutestar]
0

Det är det som är grejen han bor så långt ut att det det blir väldigt svårt för oss att träffas. Bussarna kör förbi hand hus 2 gånger om dagen så det blir jätte svårt utan bilen.

[Tilde]
5

Jag tycker verkligen inte att ni ska utnyttja hans kompis. Han får helt enkelt ta den svåra vägen och ta buss/tåg till dig om ni ska träffas, eller så kan du åka till honom :) Annars tycker jag att ni kan betala kompisen lite om han ska agera taxi.

Jojaton
10

Tycker det är rätt elakt att ni använder den andra kompisen (som har sagt att han gillar dig) för att fördjupa er relation. Det är rätt respektlöst och jag hade också blivit sur! Att vara "the third wheel" är väldigt trist.

Johanna - Instagram

Gurky
10

Så du dissar ena killen, vill att han ska agera taxi så du kan ha sex med den andra vännen och du undrar varför han är sur? Du säger att det finns bussar, använd dom? Hur långt är det mellan er?

Inaarah
5

Jag tänker lite som de andra.. Nä, det verkar inte speciellt schysst att utnyttja någon på det sättet. Vill ni ses är det väl inte svårare än att ta de bussar och tåg som går - även om det är få avgångar!

[Alittlecutestar]
0

Vi utnyttjar honom verkligen inte. Vi har umgåtts i snart ett år och jag älskar båda två som vänner. När han sa att han hade känslor så sa jag direkt att jag inte kände detsamma och att han borde gå vidare. Han vet om att jag gillar han andra killen. Och ifall jag inte hade brytt mig om hans känslor eller på något sätt utnyttjat honom skulle jag kysst han andra och kramat honom och legat med honom. Men han vet hur jag känner för han andra och ändå så blir han sur ifall jag ens kramar honom. Han sa att han inte hade känslor för mig men han beter sig ändå som om jag tillhörde honom. #3 #4 #5 #6.

[Alittlecutestar]
0

Jag gillade han andra killen innan han fick känslor för mig och jag har varit tvungen att hålla mig Borta från personen jag gillar för att jag respekterar hans känslor.

Calcifer
11

Men alltså, jo, du vill visst utnyttja någon. Du vill att kille 2 ska få gratis skjuts av kille 1 hem till dig så du och kille 2 kan ha sex. Det är att utnyttja honom och det är riktigt otrevligt. Klart som korvspad att kille 1 blir sur, det skulle jag också bli, och man behandlar inte en vän så. Hans känslor för dig och dina för han är helt irrelevanta, poängen är att du vill att han ska agera taxi så du kan ligga med någon annan. Det är inte okej och du får nog acceptera det.

Ska du knulla får kille 2 fint ta bussen. Kan han inte ens ta bussen till dig är nog ingen av er mogen nog att ha sex överhuvudtaget.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"