Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsex-och-samlevnad
Läst 944 ggr
tuffia
0

Dessa p piller....

Nu är det så här att jag hoppade över mensen med mina p piller för jag skulle ut och festa, bada massor osv. Började på ny karta och slängde sockerpillerna. Nu kommer mensen ännu mer fel då jag ska på läger om två veckor…. Kan jag göra så att jag ta sockerpillerna en vecka innan p pillerna, har ätit två rader och ska börja på tredje raden snart, men kan jag istället strunta i den tredje och tar sockerpillerna istället ? Så den kommer en vecka innan lägret. Går det ?? Tacksam för svar !!!

Tina-A
0

Du kan hoppa över mensen 3 månader i sträck utan problem om du vill, så du kan skjuta på den igen ifall det passar. Men man kan säkert ta den en vecka tidigare också ifall du hellre gör så! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

tuffia
0

#1 Okej, oj så länge, jaa vill ju helst skötta det så bra som möjligt, men tycker ta det en vecka tidigare inte kan göra så mkt…, men ska jag börja på nya karta igen efteråt eller äta dem blåa som blir över ? När jag ätit sockerpillerna, nån som vet ? xD

Clementinbarn
1

#2 börja på en ny karta då och spara dom som blev kvar ifall du skulle behöva dom vid något annat tillfälle :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

tuffia
0

#3 Okej 😃

Underbarn
0

Jag skjuter aldrig på mensen för jag får en hemsk mensvärk. Jag tycker du borde ringa barnmorskan/UM och få råd där… Jag är osäker på om det är bra att hoppa en vecka för tidigt för då är du är du inte skyddad den veckan du har mens men då har du ändå ätit piller i 6 veckor så jag vet inte!

tuffia
0

Okej.., nä tänkte mest i med jag ätit p piller i 7 veckor att det inte skulle göra så mkt att jag tar sockerpillerna en vecka för tidigt, men får väl försöka ringa nån..

Clementinbarn
0

#5 #6 Det är klart man är skyddad under tiden man har mens? 😮
Ser inte hur man inte kan vara skyddad om man tagit ppillerna i 6-7 veckor i streck istället för 3? 🙂
Men ja om du känner dig osäker så får du väl ringa och fråga t.ex. ungdomsmottagningen.

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

grodprinsessa
0

Du ska inte mixtra för mycket med piller själv. Det som står på förpackningen och barnmorskan förklarat för dig antar jag är att man kan skjuta mensen genom att hoppa över sockertabletterna.

Vill du inte ha mens under lägret, gör då så också och inte något annat. Efter den gången är det ju bara att fortsätta som vanligt och inga problem är skapade. 🙂 Får du inte i dig alla tabletter på kartan kan du inte räkna med att du är skyddad liksom. (Du vet tex står det att om du har kräkts upp pillret du skulle ta så kan du inte räkna dig som skyddad) 

Det är inte heller säkert att du får mensen den veckan du tycker för du slutat ta tabletterna och för mycket olika mixtrande kan leda till oregelbunden mens… inte kul. 😐

Bara för att något är och alltid varit betyder inte det att det är rätt.

tuffia
0

Har ringt nu och hon sa det var okej att göra så och jag var skyddas eftersom jag ätit pillerna i 7 veckor så snart börjar jag på sockerpillerna & efter det skulle jag börja på en ny karta och allt är som vanligt :) tack för alla svar & tips :)