Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 1009 ggr
Jamie+Engla
1

2 skolor blir 1

Nu när alla ska börja i skolan igen efter sommarlovet (grundskola) så är vår kommun smarta o slår ihop en F-9 skola med en 6-9 skola. (Tycker INTE om detta, går sista året i grundskolan nu) Sandbäckskolan (F-9) rymmer ca 600-700 elever, (nu går där nått på 600) och Färsinga Lärocentrum ca 400 elever. (Kan tänka att det går ca 150-200 där nu) Nu när sjöbo vill skära ner på allt så slås dessa skolor ihop. Det finns en till F-9 skola i sjöbo som ska vara. Då väljer sjöbo kommun att flytta alla 4-9 elever från den stora skolan till Färsinga. Färsinga äe anpassat för högstadie elever och nu vill de ha dit små 4!? De ska komma ihåg koder till skåp och inte ha någon vidare lekplats. Vi säger att Färsinga rymmer ca 400 elever, nu går där 200. Från o med i höst flyttar det ytterligare (mer än) 400 elever dit. Och ibland dem mellanstadieelever. Sandbäck är kända för sin anti mobbning och rök och spritfria miljö. Nu åker vi till en skola som mer än hälften röker och skolan har ett par gånger funnit piller här o där. Mobbning och trakasserier finns det gott om.. Dåligt beslut enligt mig då sandbäck rymmer såå många fler och är redan anpassat för de yngre. Grrr.. mitt sista år i grundskolan ska de förstöra genom att flytta oss! Min klass (dåvarande 8a) var på 9 elever. Skolans minsta. Vi ska splittras över tre klasser. 5 kommer att gå i 9a, 3 i 9b och 1 ska gå in i en helt ny klass 9c.. schyst mot oss! Vi var en ända familj vi 9, ingen var utanför och vi var alltid med varandra. Sjöbo sabbar nu en vänskap på 10 år bara för att de drar ner på allt.. snällt! Förstör bara de roligaste året för era elever.. gör de!!!! Sorry för långt inlägg.. så jäkla arg!!! Vad tycker du om detta?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning