Sorgliga filmer
Vilken film har fått er att gråta riktigt ordentligt (om någon)? Berätta gärna lite om den! :)
För mig är det ingen film, utan en serie. Jag var "Japan-nörd" ett tag under högstadiet och tittade på massa j-drama (japanska serier), varav en av dem var LIFE.
LIFE handlar om en tjej, Ayumu, som börjar på ett gymnasium efter hennes bästa väns självmordsförsök. Hon är ganska blyg och så, men blir snabbt kompis med den snygga, rika och populära tjejen Manami. Manami börjar dock visa tendenser på mobbning, då hon fryser ut och är elak mot elever i klassen. Manami har även en pojkvän som är riktigt skum…
Ayumu tycker till slut att mobbningen går för långt och vägrar vara en del av det hela. Manami ser detta som ett svek och mobbningen vänds istället mot Ayumu och förvandlar hennes liv till ett riktigt helvete. Lärarna låtsas som ingenting och de flesta klasskamraterna likaså. Ayumu låtsas ofta vara sjuk för att slippa gå till skolan, vilket gör hennes ovetande mamma väldigt besviken.
Serien handlar alltså om en tjej vars bästa vänner vänder sig emot henne. Hon har ingen att prata med eller få hjälp av (i början i alla fall). Anledningen till att jag grät floder till denna serie är för alla fantastiska skådespelare - och för jag gick igenom något liknande under högstadiet. Mina bästa vänner vände sig emot mig och frös ut mig, helt utan förvarning. Jag hade ingen att prata med och ingen som förstod mig, brukade även jag låtsas vara sjuk för att slippa gå till skolan. Det värsta var att vi gick i samma klass, så jag kunde inte undvika dem på något sätt, utan var konstant påmind om deras svek - vi hade varit vänner sen lekis, alltså 8-9 år och så sjukt nära varandra. Sen *poff!* var allt borta.
LIFE påminner mig om den styrka som krävdes under min högstadietid och hur stolt jag är att jag klarade mig ur det hela. Den är absolut värd att se, flera gånger om! 
Bambi 2 😭
Lejonkungen när mufasa dör
björnbröder när koda får reda på att hans mamma är död
dumbo när han får träffa sin mamma genom gallret efter dom tagit henne ifrån honom.
micke och molle när micke blir lämnad av tanten
sen dokumentären Christian the lion när dom äntligen hittar honom och han bara springer å kramas med dom :')
Hachiko, usch vilken tragiskt film!
black beauty och till slut dokumentären earthlings.
orkar inte göra någon lång beskrivning då de är rätt många filmer, haha :D
Jag saknar dig tyckte jag var sorglig!
"Jag saknar dig" var det för mig med
Hachiko… Jag grät, och grät, och grät!
#5 Jag vill se den! Jag kommer säkert också grina som ett spädbarn!
#6 Den är jättesorglig :(
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#6 och #7: Men väldigt sevärd 🙂!
#8 Japp, sett den flera gånger :)
Jag saknar dig, Klara (hästfilm), Flicka 1&2 (också hästfilmer), i taket lyser stjärnorna och bron till terabithia 😢Börjar ofta gråta av svenska filmer, hehe
Jag gråter nästan aldrig till någon film, Men Hachiko.. 😭 Den filmen liksom.. Och den är verklighetsbaserad och allt!
Gråter varje gång jag ser den! :(
Så tragisk..
Den jag gråtit väldigt mycket till är Titanic, gråter lika mycket varje gång… Säg att du älskar mig är en väldigt bra ungdomsfilm, i mitt tycke väldigt sorglig också, så ja, det blev en del tårar där med.
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Början på upp får mig att gråta:p Annars vet jag inte riktigt.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
..ingen film har direkt fått mig att börja böla..men denna videon får mig att börja grina som en liten bebis 😭speciellt slutet! buhu! hemmavideon :(
I taket lyser stjärnorna får jag inte glömma!
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.

Cyberbully, tar mig typ dubbelt så lång tid att se den då jag alltid måste pausa för att jag inte ens kan andas. Handlar om en tjej som blir mobbad främst över internet och det går så långt att hon försöker ta livet av sig.
Hachiko, herregud, jag och hundfilmer… och den här, GÅR inte att titta på utan att gråta.
Flicka 1 och Flicka 2. Börjar gråta varje gång. Det är 2 hästfilmer om en vild mustang som fångas in.
Breaking Dawn part 2. Herregud vad jag gråter! även fast jag vet vad som händer! sista delen av Twilight serien ;)
och sen en youtube "film" den är på några delar, men det är en film. Älska Mig (tror jag den heter) den är så sorlig och jag känner igen mig så mycket så klarar inte av att titta på den längre (samma som med Cyberbully) Den handlar om en tjej som blir mobbad av sin före detta bästa vän och typ hela skolan. Den har 2 olika slut beroende på hur hennes vänner agerar. Den visar liksom hur det går beroende på vad dom gör.
Sen börjar jag alltid gråta när jag tittar på Camp Rock, Camp Rock 2, Princess Protection Program då hon Demi var så liten och allting och att se henne där, spela så glad när hon var helt trasig, det klarar mitt lilla hjärta inte av! Har ingenting med filmerna att göra men men ;)
#5 Hachiko.. är det den som är om en utländsk liten pojke?
Hm, kommer inte på någon serie/film där jag gråtit rejält. Men Titanic och barnfilmer som Bambi (2?) och Lejonkungen (när pappan dör)..
Edit: Glömde Älska mig!
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
#19 Hachiko handlar om en hund! :3
#19 du kanske tänker på Zozo?
#19 Nej det är om en hund, som kommer varje dag till en tågstation där han mötte upp sin ägare men när ägaren hastigt dog, kom hunden dit ändå, och vägrade gå därifrån i hopp om att ägaren skulle komma…
#22 åh…den filmen är så sorglig!😭
#23 Aaa :(
#20 Ahaa :P
#21 Jag vet inte :o Är pojken typ jätteliten och naken i Afrika?
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Jag var skitnära på att gråta till jag saknar dig, och i taket lyser stjärnorna.
På saknar dig så dör ju systern, och alla blir så ledsna och sååå…
Håller mig till mina kära komedier. <3
Jag är ingen som gråter till film framför allt inte till svenska ungdoms filmer tex "Jag saknar dig" den enda jag gillar inom svensk ungdoms film är "I taket lyser stjärnorna" jag bölar såklart till Hachiko och av någon andledning till "Spirit"
😐 Jag gråter nog mest under filmer som Hungerspelen och så¨xD Haha
Klart att laxen ska ha en jolle
den sorgligaste filmen jag har sett heter "kevin"?
Jag och min kusin grät floder, den var sann och vacker.
Kortfattad beskrivning…
Kevin lever med mamma, pappa och sina syskon (har typ 7st). Mamman är alltid arg och slår honom, pappan är alkoholist och slår honom också och hans syskon mår också skitdåligt, men kevin har det värst. Han bor i ett "fattigt" hus, äger inget (allt han lyckas få tar hans föräldrar) och är sängvätare( hans föräldrar straffar honom för det)
En dag flyttas han till ett fosterhem men hans känslor är för instängda och blir våldsam mot de. Kommer till ett barnhem och börjar få ett bra liv, skickas tillbaka till sina föräldrar som sägs ha"bättrat" sig. Det har de inte! Han träffar en ny fosterfamilj som han stannar hos. Han kommer in i ett kriminellt liv och håller på att dö…
Lyckas återfinna ett nytt liv och blir en författare för just denna film (en bok) träffar den rätta och bildar en familj.
Den är en film som man ska se på no matter what🙂
Denna film är en film som jag grät mycket till 🌺
Gråter väldigt sällan till filmer men grät mig igenom hela War Horse…
Medarbetare på Hundparkour.ifokus
Lejonkungen, när Mufasa dör. Usch asså, det är helt otroligt sorgligt. Har sett den filmen och scenen minst 2000 gånger, alltid lika sorgligt.
Gråter inte ofta till filmer men dom som nästan får mig att börja gråta är:
I taket lyser stjärnorna, allt för min syster, älska mig, lejonkungen, hjältehunden från New York och micke och molle, Haha :(
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
Älska mig, the notebook och bron till therabithia och även brides maids(haha?) har fått mig att gråta jättemycket! Jag har iofs lätt att gråta men dessa filmer gjorde att tårarna sprutade typ haha..
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Hachiko är oxå sjukt sorglig, tårarna rinner!! Haha
Säger som några fler, Hachiko. Jösses vad jag gråter varje gång jag ser den, dessutom verklighetsbaserad! Vill verkligen se statyn som finns på hunden..
Såg precis trailern, vill inte se den, jag kommer gråta tills jag dör av vätskebrist. Gråter nästan av bara trailern, USCH OCH FY! 😭
"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"
jag vill ha mcdonalds :((
Saving Private Ryan upplever jag sorglig många gånger. Det är en ruggigt bra film även om den skildrar andra världskriget.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
Den enda filmen jag riktigt storbölat till är Air Buddy xD
You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus.

#33 älska mig tog mig evigheter att titta på oh herregud jag började gråta så mycket att jag inte kunde andas osv så var tvungen att pausa hela tiden… den påminner så himla mycket om mitt liv att vissa gånger har jag fått stänga av för att jag sitter och storbölar i typ en timme och kan inte sluta 😮
P.S I love you är en film som jag gråter nästan hela filmen! haha, och Lassie filmerna 😭
The Impossible som #29 länkade till är fruktansvärt sorgligt. Grät så sjukt mycket. Handlar om en tsunamiolycka som hände år 2004, och nu har dom gjort en film om det. Ni som inte sett den, se den verkligen!! Jag har inte hört om EN ENDA som inte gråter till den filmen. Den griper verkligen tag om hjärtat. Får tårar i ögonen av bara trailern. Sen grät jag även mycket till Breaking dawn part 2 också. Men det var i slutet för att jag var så ledsen för att det hela var slut. Twilightnörd sen 2008 hääär! ;)
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#42 hahahah trodde det stod Kim possible
Borde kanske se Hatchiko… har bara sett statyn utanför tågstationen i Shibuya, Tokyo. ;) Men jag skulle hellre se den på japanska så det blir mer en riktig känsla!
#42 The impossible måste jag se! Jag grät typ till bara trailern xD
The impossible är också bra men jag grät inte till den.. bara nästan :) på nåt sätt är det sorgligare när det handlar om djur för mig.
#44 Haha ja, den är otroligt sorglig och så himla fin.
#45 🤦♂️😮😮
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
#45 Familj är det sorgligaste i världen för mig, att förlora familjemedlemmar, osv. Skär betydligt djupare i hjärtat än en söt hund som väntar på sin döde husse. :P hah
fast jag sa vad jag tyckte :) impossible är också sorglig.
#44 Dock utspelar den sig ej i Japan :)
#45 Håller med dig!
När typ nån människa dör i en film så blir inte jag sådär jätte ledsen :/
Men däremot om en hund eller något djur dör eller något så kan jag gråta floder! D:
#49 Nej men den riktiga historien om Hatchiko är japansk ;) Därför skulle jag hellre se en japansk variant av filmen.
#50 Ja, jag gråter jämt när djur dör men inte alltid när människor dör i filmer.🐱
#52 Samma här, haha 😇
Micke och Molle, Lejonkungen, Björn Bröder, Jag saknar dig, Bron till terabithia….. Osv :)
Måste bara berätta en sak…
Såg -Jag saknar dig, på bio.. Då när hon tvillingen blivit påkörd så skriver jag till min syster att kolla sig för innan hon gå över vägen.. (Vi är rätt lika dom två, fast vi är inte tvillingar, skiljer 14 månader mellan oss)
Sen när jag kom hem berätta hon att hon hade nyss sprungit över vägen utan att se sig för när hon fick mitt sms! ;O
Älska mig tkr jag är sorglig :( Gråter alltid i slutet.
''Filmen handlar om 15-åriga Alice som inte blir accepterad för den hon är, och om Josse som inte vågar bry sig trots att hon egentligen vill''
Kolla på den, hela finns på YouTube, förbered dig på att gråta! : /
My sisters keeper är sorglig!
Den handlar om en flicka som "skapats" för att rädda sin systers liv men en dag vägrar donera mera.
Systern har cancer och är döende…resten listar ni nog ut själva 😭
Åh, purpurfärgen. Har seriöst aldrig bölat så mycket i hela mitt liv. Hela min familj satt och grät i slutet. Gråter nu faktiskt, bara av att tänka på den. 😢
Saken är att den är verklig det var (är?) så fortfarande, en sådan orättvisa.
Ingen film har fått mig att gråta innan, så den är sevärd!
-Rasmus 🌈
#58 Vad handlar den om?
#59 Mörkhyade människor som blir behandlade illa, mer kan jag inte förklara. :c
Men se den! Den ändrade min syn på livet en aning, vi har det bättre än vi tror.
Edit: Hittade detta på en sida.
Celie växer upp i den amerikanska svarta södern i början av 1900-talet. Hon utnyttjas sexuellt av sin far och blir tilldelad sin man Albert. Hennes nya hem blir inte mycket bättre men kvinnor i hennes omgivning lär henne att tro på sig själv.
-Rasmus 🌈
Last song är den sorgligaste jag sett, och på något sätt satte den igång något inom mig och tårarna bara forsade och jag satt och hulkade. Mamma fick hålla om mig, kunde verkligen inte sluta. Långt efter att filmen var slut grät jag som en bebis haha. Väldigt fin film dock, rekommenderas :)
Last song, Hatchiko (😭), jag saknar dig, a walk to remember… Ska nog se war horse nu, många säger att den är asbra men en bölfilm…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

dear zachary, dokumentärfilm, men så fruktansvärt sorglig
You can't spell Bitchy without Itchy
Lejonkungen, spirit(hästfilm), last song, flicka 1 och Marley & me(underbar film, finns också som bok). Kollar inte på så många filmer, och jag är ingen sån som gråter. Men på vissa gråter jag faktiskt av.. Delvis de jag skrev då! ^^
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Men vissa gråter jag av* ska det stå, ett litet "på" hoppade in där ja.. :P
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -
Och nu war horse…
(kom på att jag storgrät till I am legend och marley and me)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Känn ingen sorg toppar min lista. Helt UNDERBAR film och jag kunde inte sluta gråta..blir helt tårögd nu när jag bara tänker på den..
Många barnfilmer, som björnbröder, lejonkungen osv. White Fang grät jag också till, på slutet. Den handlar om varghunden White fang som växer upp hos indianerna, säljs till orätta händer och blir kamphund, baseras på Jack Londons bok med samma namn som även den fått mig att gråta (förutsätter att ni känner till de andra filmerna). Sen War Horse och konstigt nog (men mer pga att vi var trötta tror jag) till tredje spiderman filmen. (Spoilervarning) Jag och mamma satt och grinade när Harry dog, haha😂