Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 1107 ggr
mimi07
0

oregelbunden mens?

förut hade jag mens den 18 sen fick jag ta ett akut p-piller för 4-3 månader sedan och förra gången kom det den 20 men den har inte kommit än vad ska jag göra? kan jag va gravid lixom vi hade sex för 2veckor sedan. men lixom är den bara försenade eller ?

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta

Fridaaaa
0

Hade ni inte skydd då?

Kan ju vara så att den är försenad. Kan ju komma ur rubbning med akutpiller bland annat. Även oro och stress kan göra att det blir försenat

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mimi07
0

vi hade kondom 

ja 

jag har varit orolig och stressad men  det kan bli oregelbundet när man inte äter som man ska? och vad menas med det?

Fridaaaa
0

#2 Ja det är en bidragande faktor just oro & stress men även om man inte äter som man ska.

Och vad menas med vad?

mimi07
0

hur ska man äta egentligen är det frukost lunch o middag eller? 

för jag äter ibland bara en gång per då jag inte kan laga mat då gör pappa o han äter bara en gång per dag 😊

men ibland två och sen när jag är hos min kille då äter jag 3-4 gånger per dag så?

Fridaaaa
1

#4 Lite olika men 3-5 gånger/dag rekommenderas.
Så ja frukost, lunch middag och ev 2 mellanmål med.

Jag äter alltid 3-5 gånger/dag. Mellis är ju inte mycket man ska äta.

mimi07
0

så det kan va för maten att jag är förskenad med?

Anoki
0

#5 ofta de har ngn betydelse :o

Fridaaaa
1

#7 Har betydelse för vad?
Hon frågade i #4, hur man ska äta- Var det jag svarade på.

#6 Om man äter kasst, alltså väldigt lite (t.ex har anorexia) så kan det påverka mens ja. 
Men är man normalviktig och äter några gånger/dag, brukar det inte påverka.
Men stress och oro kan vara en faktor.

Anoki
0

#8 Ska inte kapa tråden, men fick just svar på varför min e oregelbunden..

Felliiis
0

Akut p-piller(dagen-efter-piller) kan göra så att man lättare blir gravid då man inte vet när ägglossningen sker. Va NOGA med skydd efter ett dagen-efter-piller.

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

mimi07
0

har fortfarande inte fått mensen…

har tid på um på måndag kl 3

Tina-A
0

Det är vanligt att mensen är oregelbunden de första åren, den kan hoppa några veckor hur som helst utan egentlig anledning. Det är inget farligt utan rättar oftast till sig med tiden. Att du fick den 18 betyder inte heller att du måste få den 18e nästa månad. Har du en cykel på tex 28 dagar varierar datumet varje månad, beroende på hur många dagar det är i månaden. Du kan också ha en cykel på tex 35 dagar och då är det ju också ett helt nytt datum månad till månad. Ett sätt att få en regelbunden cykel är att börja med typ p-piller eller minipiller! Skyddar också mot graviditet. Men man ska förstås alltid ha kondom med nya kontakter pga könssjukdomar :-) Lycka till på um!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

mimi07
0

jag fick mensen i 4 an o ska börja i 8an och gick om 4an så har haft den i 5 år och nog  mer än hälften har jag haft regelbunden

mimi07
0

fick min mens idag o när den blir försenad så blir jag så sjug mitt ansikte är kritvit  och jag skakar och har på en skala 1 till 10 (10 är helvetet och 1 är inge ont) 

så hade jag 10 i 1-2 timmar odh det var jätte varmt så jag hade en iskall blöt handduk o det var ändå varmt och mådde illa och tillslut spydde jag o då kom det upp gul vätska för att jag inte hade ätit nått sen hade jag bara lite ont och la mig ner och sen så frös jag o då hade jag gått upp bytt kläder o tagit med täcke o la mig på soffan nere o det kändes som 0 grader inomhus