Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 5154 ggr
LLLINN
0

Förälskad - ingen aptit?

I fredags träffade jag en kille som jag kände för tre år sedan men inte träfat sen dess, och vi umgicks hela fredagen och lördagen och höll på väldigtnmycket med varandra (kysstes o gosade osv). Jag känner att jag gillar honom nkt och saknar honom när han inte är här, och dethär är en känsla jag typ aldrig haft förr. Iallafall, sedan jag träffade honom har jag knappt ätit någonting. Är hungrig men får inte i mig något, mår illa av mat :/. Kan det vara så att jag är förälskad och tappat aptiten pga det? Är det vanligt? Kan man göra något åt det? Känns för övrigt jobbigt om jag nu är förälskad i denhär killen, då vi bara har ett par dagar på oss att umgås innan han åker härifrån :(

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

[Tuulikki]
5

Har hänt mig 2 gånger, inte exakt likadant utan jag var inte ens hungrig. Tror det är vanligt då min mamma retade mig ena gången och frågade om jag hade gått och kärat ner mig i "han den där" ;)

LLLINN
0

#1 Lyckos dig, mamma säger att det inte spelar ngn roll om det beror på en kille, om jag inte ens kan äta mat får jag inte gå ut :(

8/5-13 & 1/6-13

RobinEH
1

Att vara kär kan resultera i en förändrad hormonbalans och ökning av hormoner med en anorektisk effekt. 

Har du problem med att få i dig tillräckligt med mat så kan du testa att inta det i flytande form.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

nlinds
0

Jag tappar alltid aptiten när jag är kär… Hatar det, för jag älsk-hatar mat .. haha

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

[Tilde]
0

Psykiska grejer brukar märkas i magen. Är man kär, nervös, ängslig, osv. kan man tappa aptiten, få ont i magen eller liknande. Så det är helt normalt. :)

Fridaaaa
1

Kan det säkert vara 🙂

Min mamma frågade mig, när jag blev tillsammans med min sambo,  (likså med mitt ex) om vi levde  på kärlek och luft haha

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LLLINN
0

Tack alla för svar! Får se om jag kan få ner typ soppa eller liknande, och se till att dricka mycket! Imorgon åker han :'(

8/5-13 & 1/6-13

conadrie
0

Jag har nästan samma problem..

Har märkt att så fort jag är med min pojkvän så äter jag väldigt dåligt, men om han inte är med mig så äter jag som vanligt.. vet inte vad det beror på, haha. 

Senast jag var hos honom dock så åt jag som vanligt, kanske bara kändes pinsamt att äta med honom, vad vet jag.