Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: familjen
Läst 2128 ggr
Jesperlinden97
1

Vad kan det bero på?

Ja alltså, min mamma ''glömmer'' alltid vad jag heter, eller i princip vad alla heter… 
Innan hon säger mitt namn så rabblar hon alltid upp andras namn, som vi känner. Ibland har det gått såhär långt: 

Anders, Emil, Kevin, Milo, Jeppe. 

Det märks att hon själv blir irriterad över det, och jag tycker själv att det är lite jobbigt… Någon som vet vad det kan bero på?

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

Jesperlinden97
0

Kan tillägga att Milo är vår hund, och Anders är hennes ex…

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus. 

RobinEH
0

Åldrande.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[rumelle]
1

Behöver inte alls ha med ålder att göra. Min pappa har t.ex. alltid varit sådan. Vissa har helt enkelt lite svårare för namn än andra.

Tina-A
0

Många blir så med åldern. Det är inte farligt och behöver inte betyda att det kommer bli mycket värre när hon blir äldre heller, utan det är bara lite irriterande.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

deleteduser
0

Min pappa är likadan, rabblar 17 namn innan han kallar mig Elsa :))))

CaptainBunchie
0

Stress kanske?

Min mamma har gjort likadant, har 5 halvsyskon, så det är väl förståeligt (dock har de ju flyttat hemifrån för länge sen och är mycket äldre än jag).
Farmor kan ju göra så också, men det är ju svårt för en 83årig gammal tant att hålla reda på alla namn i släkten. :)

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Jessicahagstrom94
1

min pappa kallar mig Diana (min faster) och Diana för Jessica (jag), hur ofta som helst. xD

CupcakeGod
0

Ibland blir det så när människor åldras :(

Får jag skryta om att jag kan namn på alla i skolan?

Inaarah
0

Min mamma är precis likadan. Ganska tröttsamt ibland, men what to do. :)

Nwmo
0

EMIL IS DA BEST NAME

- Emil

Moalinn
0

Mamma är likadan haha. Hon har i och för sig 5 barn och 9 barnbarn (och 3 'bonus') att hålla reda på (till och med lite så att jag failar med mina systerbarns namn).
Namn är ganska jobbiga, för många av oss, behöver inte handla om ålder. 🙂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

minbebis
1

Jag kommer ihåg för två år sen när det var fem personer i klassen jag skulle lära mig namnen på, kom aldrig ihåg dom. Men annars är jag rätt så bra på sånt, men är riktigt usel på datum. Kan mitt datum, min hunds, en fd kompis (julafton), och en kompis fyller år den 9e någonting. Gissa hur pinsamt det är. Sa grattis till min pappa dagen efter han fyllde..

[Tilde]
0

Tankspridd kanske? Behöver absolut inte bero på åldern. Min mamma har varit så så länge jag kan minnas, rabblar upp alla oss syskon (vi är dock bara tre stycken) och slänger ibland in något av hennes syskon, haha.

[RC1393]
0

Det är samma sak här, ibland blir jag kallad för Hanna och min syster för Sonia, fast jag heter Sonia och hon Hanna. Hanna brukar även kalla mig för Saga (hennes bästis) och Saga för Sonia😂 Är lite olika hur man är som person, jag har lätt att minnas namn och säga rätt namn, men när det inte gäller namn är jag expert på att tänka rätt men säga fel, hehe.

Calcifer
1

Det är extremt vanligt och är inget fel och behöver inte ha ett dyft med åldern att göra. Jag har fem syskon och får alltid heta min systers namn och hon får alltid heta mitt. Mina bröder byter namn hipp som happ också. Det är så bara, vissa blandar lätt ihop namn helt enkelt. Precis som en del är jättebra på ansikten och andra blandar ihop dem.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

dyoxide
0

Min mamma är sån också ibland, och hon är inte precis så gammal, men det är mest när hon är stressad eller trött hon gör så 🙂 både hon och min mormor (R.I.P.) kallade min bror för Yoshi (mormor och morfars schäfer) och så kallade dom hunden Alexander x) jag glömmer också namn ibland, och jag är inte äns 18, så det måste inte vara ålder 😛