Svartnar framför ögonen
Ibland när jag reser mig upp svartnar det framför ögonen på mig. Det håller i sig några sekunder och för det mesta ignorerar jag det men efteråt kan jag känna mig kall och liksom svag i kroppen. Mina händer kan börja skaka. Det är obehagligt. Någon som har det lika eller vet vad som är fel? :)
Never look down on someone unless you're helping them up ~
Du har lågt blodtryck. Res dig långsamt, om det börjar svartna så luta dig framåt med huvudet neråt eller sätt dig igen.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Lågt blodtryck, res dig långsamt.
Jag får sådant fast värre, hela jag ramlar ihop och tuppar av i någon minut.
-
Åh så får jag hela tiden. Håll i dig när du reser dig upp om du skulle tuppa av. Har hänt mig så nu håller jag i mig hårt haha :o
Samma här, händer mig varje gång jag reser mig upp, svimmade förra veckan av detta.
Beror på lågt blodtryck eller att blodet inte hunnit "åka" upp till huvudet än när man reser sig upp,:)
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
jag har samma sak.
kan man dö av det?
Det hände mig jämt o ständigt förut, svimmade tom ibland, trodde det berodde på lågt blodtryck så gick aldrig till läkaren. När jag tillsist kom iväg läkaren så blev jag istället inskriven akut för anemi(blodbrist) :P.. Så om jag var du så skulle jag försöka få en tid på vårdcentralen & ta ett blodprov + blodtryck, bara för att kolla så alla värden & så där är bra :).
Låter som lågt blodtryck. Det har jag också. Helt ofarligt förutom om man svimmar så att man slår sig. Då kan man få ont. Annars är ett lågt blodtryck faktiskt bra för kroppen, har jag läst mig till.
Det kan vara både högt eller lågt blodtryck.
Ett tips är att du sitter upp en stund innan du reser dig upp. 🙂
Händer mig nästan jämt… obehagligt. Mitt blodtryck är normalt enligt min barnmorska. Har p-piller så går och kollar det ibland :)
Uppsök en läkare :) Förstår inte varför de flesta tycker du ska börja resa dig långsamt, för det löser inte problemet, utan undviker bara symptomet..sök hjälp för ORSAKEN istället.
~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥
Händer mig jämt.
//doge
händer mig jämt! en gång svimma jag och fick åka til sjukhuset xD jag hade inte ätit på typ hela dan och hade legat i sängen länge så jag fick väl en chock.
#11 förmodligen är det lågt blodtryck och det behandlas inte av läkare dom säger bara att man ska resa sig upp lugnt, jag har själv lågt blodtryck som konstaterats av både läkare och barnmorska och de säger bara att man ska resa sig upp lugnt :)
Så man behandlar det inte? :o hellre behandlar man det och kan resa sig upp normalt än att resa sig långsamt för att slippa undan de..jag har bara erfarenhet av för högt blodtryck, jag tar medicin varje dag i kommer få göra hela livet men högt blodtryck är kanske allvarligare, vet inte. Trodde man behandlade lågt blodtryck, för om man behandlar orsaken blir man ju av med symptomen (som var det farliga) jag tycker iaf att det verkar bättre men aa haha :P
Lågt blodtryck är inte någon som klassas som negativt rent medicinskt. Det enda negativa med lågt blodtryck är symptomen som framförallt upplevs vid blodtrycksfall, bl.a. vid hastiga resningar eller stillastående. Rent generellt så är lågt blodtryck något att sträva efter.
#17 Jag skulle inte säga att det är någonting att sträva efter:p Normalt blodtryck är det som man ska sträva efter :)
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
#17 jaså okej :) Som jag skrev så har jag ingen erfarenhet av lågt blodtryck, utan tog för givet att det var samma som med högt blodtryck, fast åt andra hållet. Då har jag lärt mig nåt nytt!😎
Det hände mej senast inatt och jag svimmade haha 😃
Det hände mig när vi hade gäster, jag ramlade självklart och slog i huvudet i en gigantisk sten😟
Hanna
Bara jag som tycker det är skönt?
Klart att laxen ska ha en jolle
#23 Du är inte ensam^^