Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 473 ggr
FaileD
0

Rättvis med övertagen lägenhet

Jag blir 24 i år och har velat komma hemifrån sedan gick högstadiet. Mina föräldrar köpte en ganska liten etta till min syster när hon skulle plugga på Chalmers i Göteborg (högskola).

Hon har bott där 8 år och ska flytta till en större lägenhet och först tänkte jag att de är för liten för mig men jag tror jag skulle kunna tänka mig att bo där, länge så länge man möblerar bra. Ett stort plus är att de är en loftgångslägenhet (egen ingång utan trappuppgång) så man slipper trappor, visst är trappor bra i hälsosyfte men de är ju mindre jobbigt att leva om man slipper de. om man ska köpa nya möbler som soffa är enklare då de är lite komplicerat att få den upp eller ner i en lägenhetstrappa. 

Jag strävar efter att vara så rättvis som jag bara kan. Så Skulle vilja få förslag på hur man ska göra de mest rättvist med pengdelen i dramat. 

Jag har kommit på att kanske "köpa" en del av lägenheten sisådär 100 tusen kanske (kostade runt 900 tusen för 8 årsen, nu tror min mamma att de bör kosta 1 mille 200 tusen). Så att jag kan få lite av säljningpriset när vi säljer den efter mig då jag inte har yngre syskon. 

Mina päron kommer ge min syster någon summa när hon flyttar.

Har ni något förslag?