Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 870 ggr
oktoberflickan27
0

hjälp?...

någon tjej här på iFokus som är nästan lika gammal som mig som vill prata med mig på pm (jag är 14 i höst) om puberteten… är lite rädd för det då jag inte fått min mens.. men jag vet att det kan ta ett tag för vissa… men om någon skulle va snäll att pm:a mig så skulle de va snällt:)

Tina-A
0

Vad vill du ha pm om? Kan du inte bara skriva till den andra tjejen att du inte fått mens?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

oktoberflickan27
0

hehe jag vet inte riktigt är bara lite rädd… kan pm:a dig..

[Sniff]
0

Jag fick min mens sent också. Det är ingen fara! Du får gärna prata med mig, fastän jag är lite äldre 🙂

Calcifer
8

Mens "bör" man ha fått innan man fyller 18, det är normen. Men för en del dröjer det lite till. Gotta dig i det så länge du slipper mens, när du får den får du dras med den i många, många, många år.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

oktoberflickan27
0

#4 hehe ja jag tänker så också men tråkigt att va med mina kompisar när dom pratar om sånt och jag fattar inget..

Calcifer
10

#5 Det där går över. I början är det "ooh, aah, jag har fått meens!" Sen går det lite tid och mensvärken sätter in och man blöder igenom på stan så alla ser och man pissar iväg hur mycket pengar som helst på tamponger och bindor. Då är det mest drygt att få mens. Så, som sagt, gotta dig så länge du kan. ;)

oktoberflickan27
0

haha ja jag ska försöka ;)

[MikeW]
3

jag är glad att killar inte kan få mens x)

oktoberflickan27
0

haha ;)

[MiniPim]
0

VEM TOG BORT MIN KOMMENTAR!!

linneakangaas
0

Har du fått flytningar då? :) Var det längesen din första kom?

[00livia]
2

Jag säger; Va glad så länge du inte har mens 😃 Det är inte kul någonstans om du frågar mig..

oktoberflickan27
0

#10 jag vet inte? :/

#11 ja, snart ett år sen..

#12 haha ;)

KesoMonstret
1

#5 Du behöver inte ha mens för att kunna förstå vad de pratar om. Kommer ju tas upp i biologin och så kan man lära sig via internet eller att faktiskt fråga kompisar/familj. Jag fick min väldigt tidigt. Önskar dock att jag hade haft den sent för det är väldigt, väldigt jobbigt.

happygirls123
0

Inaarah
2

#10 Ingen har tagit bort din kommentar?

[MiniPim]
0

#16 jo.. Den publicerades sen försvann den ;o

Inaarah
0

#17: jaha. :) Eftersom det inte är några kommentarer borttagna i denna tråd var det nog någon bugg/fel på internetuppkopplingen eller liknande.. :)

happygirls123
0

[MiniPim]
0

#18 jaha okej! :) Men jag frågade: kan man göra något för att slippa ha mens? Utan att ta piller

Calcifer
0

#20 Nja, P-stav och dylikt tar bort mensen för en del. Men för det mesta måste man gilla läget.