navelpiercing
jag funderar på att skaffa navelpiercing. men jag undrar om det gör ont eller om det kan uppkomma problem med det? bli lätt infekterat osv? men sen undrar jag hur man frågar om lov av sina föräldrar. jag är snart 17. och jag fick knappt ta hål i öronen när jag var 13 år. hon är inte så mkt för att ha piercingar. hur frågar man det på bästa sätt?
tycker det är skitsnyggt, men är det någon här som har lite erfarenhet av det så skriv gärna? :)
Jag var i precis samma situation! Har en mamma som är läkare, och hon har alltid sagt nej till mer än ett hål i vardera örsnibb, fick ta dom när jag var 12 efter mycket tjatande 😛 sen när jag var 15 (tror jag) fick jag ta en industrial (stav som går genom två hål i brosket)
Jag började sälja piercingar och liknande ett litet tag innan jag fyllde 17, och läste på massor om material, risker, och allt möjligt, och hon tyckte jag var så duktig att jag förtjänade att få pierca naveln, så det fick jag i födelsedagspresent 🙂
Om det gör ont och sånt är väldigt individuellt, jag tyckte det gjorde rätt ont men det gick över snabbt, och det är verkligen värt det om man tycker det är snyggt. Sålänge man tar hand om den som man ska, tvättar den 2 gånger per dag och så, så brukar det inte vara några problem. I vissa fall kan den ju migrera (dvs att kroppen stöter ut den) då det är ett rätt utsatt ställe, man rör ju mycket på just magen och därvid, har kläder över etc., men då brukar man bara kunna ta ut den, låta det läka och sen ta en till lite djupare.
Många har problem med navelpiercingar vad jag vet.
Varför inte vänta tills du fyllt 18? Då behöver du inte tänka på något om föräldrar eller liknande, samt att du har antagligen läst på mycket innan och så. :)
//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa) _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_