Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2616 ggr
Revolt
0

Träffat kille

Hej allihopa!

Jag har börjat skriva med en kille, vi har skypat massor oxå.

Han bor ca 1h och 30 minuters tågresa bort, och han är SÅ snäll, inte alls liksom "desperat".

Jag har jättesvårt att säga nej till saker och jag sa att jag kommer inte skicka lättklädda bilder så han inte förväntar sig det och sen blir besviken när jag inte vill göra det. Alla killar jag har skrivit med har velat att man ska "skicka bild ;)"..

Men svaret jag fick när jag skrev att jag inte kommer skicka det var:

"Nej jag vill inte att du ska göra det heller. Skulle aldrig be dig om något sånt, jag är inte en sån människa heller"

Det ligger en stor stad typ mittemellan oss och det tar ca 50 minuter dit för honom, och ca 30 minuter för mig..

Jag tycker om honom massor, vi har ju aldrig träffats än men jag tycker verkligen om honom som person!

Det kanske är bäst att träffas i staden först och typ hitta på något, eftersom jag aldrig träffat honom kanske vi inte ska träffas hon honom första gången? Och jag vill inte träffas hos mig första gången heller xd

~Än finns det tusentals tårar kvar~ ♥Kent♥

Gimbergsson
19

Man ska alltid vara försiktig första gångerna man träffar en person från internet. Så att träffas i stan låter som en mycket bra idé! Om du vill kan du kanske ta med en kompis också :)

Inaarah
1

Men åh, vad härligt det låter! :) håller med #1, det är nog en bra idé att ses i stan innan. Håll oss gärna uppdaterade!

Kelin
2

Ganska smart grej är att ta med kompis! Personer kan vara helt annorlunda i verkligen, händer ganska ofta att man ångrar att ingen följde med :)

fsigge
1

du får uppdatera här om du träffar honom någon gång 🙂

*följer*

Frida

fairyautumn
1

Lägger ett hovavtryck här då 😃 Hoppas det går bra :)

//doge

Cazzos
1

Berätta för dina föräldrar exakt vad ni har planerat, ha mobilen till hands och träffas aldrig för första gången ensamma, alltid på en allmän plats.

Jag hade inte tagit med mig en kompis om jag ska träffa någon för första gången men där är vi ju olika och du gör som du vill.

Många säger att man ska vara försiktig och så, det håller jag absolut med om, men personligen så känner jag mig inte så rädd när det kommer till att träffa folk för första gången..
Sen beror det ju också helt på vad man har för relation till den andra via nätet!

Var bor du, om jag får fråga?

Rebornbabyn
0

Följer*

Älskar mina djur Hanna, Cocos och Pärlan.

BunnyHope
0

*följer

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[EllenAlicia]
0

detta blir intressant :))

[Tilde]
4

Jag hade hellre träffats i min egna stad, så jag känner till staden och vet var det är folk och vilket café eller liknande man kan besöka. Så är det också snabbt för ens familj att komma och hämta en utifall killen skulle vara skum. Man behöver ju inte ta med honom hem liksom :)

30 min extra för en resa som redan är 50 min är ju inte så farligt. 😉

deleteduser
1

Följer hihiih

Revolt
1

Jag bor mitt ute i ingenstans och det finns INGET att göra i hålan där jag bor, men de ligger en stad ca 5,5 mil ifrån mig där jag är jätteofta, har massa vänner som bor där och jag åker jämt dit och shoppar, så jag hittar som hemma där och vet vad de flesta butiker och cafer osv ligger :)

Han bor typ 40 min från den staden och han har bara varit där några få gånger så ha hittar inte där.

Vi har messat och skypat massor och han är såå underbar!! Lätt att prata med, rolig och så söööt!

Han tycker jag är FIN (inte het/sexig etc), aldrig bett mig visa nåt eller vilja att jag ska ha mer urringade tröjor osv.

Vi har skrivit och skypat skitmycket så om han var ute efter sånt (lättklädda bilder osv) skulle han ha bett om det tidigare tycker jag, för vi har verkligen skrivit JÄTTEjättemycket och så länge skulle han nog inte vilja skriva innan han börjar tjata om sånt..

Åh vill träffa honom men har inte frågat om vi ska ses än, vill inte känns mig på liksom..men jag gillar han verkligen! 

Har inga direkt känslor men jag tycker om honom verkligen!

Kelin
8

Ha en kompis med de första 10 minutrarna iallafall.. Så kanske dem går och shoppar medan ni ses! Ibland är folk jätte konstiga i verkligheten även om man trodde man kände dem utan och innan ;) Jag gillar om nån är ungefär i närheten så kan man fika med dem om det blir stelt haha ;)

:holmgreen:
3

#13 Gud vad smart, att alltid ha en reservplan haha! Om jag hade träffat någon så hade jag tvingat med några kompisar som hade fått sitta på ett café eller shoppa i närheten så att de hade kunnat rycka in om det hade blivit awkward. Precis som du skrev. Ska verkligen använda den planen om det behövs i framtiden x)

Revolt
0

Idag mådde jag skit så ringde han o jag grät och berättade att jag mått/mår dåligt i perioder och har skärt mig, ångrar de så mycket för han kommer säkert tycka jag är jättewierd och säga upp kontakten :'( Skulle ha berättat om de senare och jag är så jävla arg på mig själv som säkert har sabbat allt den här gången med.

hahael
4

#15 har varit där jag med :c

Men om han verkligen är en bra en så kommer han stå fast. Du är en otrolig tjej som förtjänar någon som han

Klart att laxen ska ha en jolle

Kelin
2

#15 tänk inte så! Om han är "the perfect Guy" accepterar han det! Försöker hjälpandes osv.. De är inte du som är felet utan personerna som inte kan se hur bra du är!

[Tilde]
6

#16 #17 Det finns såklart bra personer som inte skulle acceptera det. Eller acceptera är fel ord, men "orka" leva med en person som är deprimerad, etc. Det är extremt tufft för de anhöriga, så bara för man själv inte klarar av det betyder det ju inte att man är en dålig person. Jag tror inte killen kommer att sluta hålla kontakten för det (då är han inte speciellt snäll eller en sann vän), men han är inte en dålig person om han beslutar sig för att han inte klarar av att inleda ett förhållande med en person som mår psykiskt dåligt. 🤓

[MiniPim]
0

Följer :)))))))

Revolt
11

UPPDATERING!

åh herregudherregudherregud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ska åka tåget in till stan om 10 minuter för vi ska träffas!!!!!

Okej jag är skitnervös och håller på att typ dö men annars är jag skitglad! Skriver mer när jag kommer hem

[MiniPim]
0

#20 ÅÅ lycka till :D

0

Åh vad roligt! Lycka till :D

0

Åh vad roligt! Lycka till :D

FaileD
0

Lycka till!!

Hur gick det? :)

Sugar Mist
0

*tass*

-

Saiipz
0

följer! :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

AWES0ME
0

Följer! :D

Revolt
16

Hej hörni!

Kom precis hem igen..

Vi möttes upp och gick till ett cafè, påväg dit var det lite stelt men när vi fikade började vi prata och skoja o det gick jättelätt, han var lika som när vi har skypat osv :)

Sen gick vi på bio.

Så när vi gick när bion var slut så höll vi handen påväg mot stationen..och när vi väntade på mitt tåg höll vi oxå hand(mitt tåg gick före hans och hans gick från en annan perrong) o när tåget rullade in och stannade så kysstes vi, och vi fortsatte kyssas medans alla som kom med tåget gick av..sen fick jag typ springa in i tåget för vi ville typ inte gå ifrån varann xD

Men det var jättehärligt o bästa kvällen på länge!

Och han är 20 cm längre än mig så jag fick stå på tå när vi kysstes haha!

Vi är lika gamla :)

0

#28 guuud vad roligt att det gick så bra!! Man vet ju aldrig, det kan ju gå hur som helst liksom.

Revolt
5

#29 Jaa! Tänker nu att vi kanske inte skulle kyssas första gången kanske, men det bara hände, de kändes så himla rätt så jag tänkte liksom inte på det! Han var inte alls tafsig eller så utan hade bara händerna mjukt runt min midja osv! Är så glad!!

Är mest glad för att han var lika irl som på skype osv! :')

FaileD
0

Grattis :D:D

[EllenAlicia]
0

#28 aww :3

FaileD
2

Avundsjuk ^^ Vart hittade du honom om man får fråga?

AmandaJE
0

Låter helt underbart ju! :'D

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

Sugar Mist
0

Åh vad mysigt c:

-

Cazzos
4

Vad fint att det gick bra 😃

Har du berättat för dina föräldrar?

Summerdogs
0

Grattis! Vad roligt :)

[RedHood]
0

Låter helt underbart! Kan säga att jag själv har varit i samma situation. Vi började prata och var bästa vänner i lite mer än ett år och sen träffades vi och blev tillsammans strax efter det. Vi bodde med ca 1 h och 40 min bort och vi pendlade till varandra varje helg och för två månader sedan så flyttade han in hos mig, eller hos min mamma då. Vi har varit tillsammans i 1 år och 4 månader nu och han var precis så som du förklarar, the perfect guy! 😃 Så jag önskar er all lycka! Men tänk på en sak, ni har precis träffats och försök ta det lugnt så ni lär känna varandra irl och inte bara genom datorn!
KRAM!

fsigge
0

aww! vad kul! 🙂❤️

Frida