Ditt jobb
Ni som har jobb, heltidsjobb, deltidsjobb, helgjobb eller sommarjobb, vad har ni för arbete och hur gillar ni det? Är det något ni vill syssla med i framtiden eller har ni det bara för att tjäna lite pengar? 🙂
Får inte volontärjobb vara med?
Själv har jag precis fått jobb i receptionen på ett hotell vid hamnen, som avlösare (en som hoppar in när de behöver extra personal eller när en heltidsarbetare är sjuk, etc.). Jag ska ju studera snart så det passar perfekt! 🙂
Det är väldigt mycket att lära sig och det kan vara riktigt stressigt, men å andra sidan är det superkul att möta så många olika människor och få kommunicera på olika språk! Det är verkligen ett spännande jobb! 😃 Timlönen är väldigt bra också, hihi. Jag ska ju inte utbilda mig inom hotellbranschen så det är dock inget jag kommer att arbeta med i framtiden..
Lite jobbigt att behöva klä sig i helsvart nu på sommaren i alla fall! 😂
#1 Jo självklart! :) Berätta!
Några vet säkert redan men jag är volontär på Gefle katthem sedan i februari har jag för mig. :)
Det hela började med att en katt här hemma dog 24 november 2012 och den kvarvarande behövde en ny vän, sedan var jag fast på det där stället och har tre katter därifrån. Var där titt som tätt innan jag blev riktig volontär och hälsade på katterna.
Man får ju inte pengar för ett volontärjobb, men det är så himla värt det i och med att man hjälper utsatta kissemissar till ett bättre liv!🐱
Om hundvakt räknas som jobb så är jag hundvakt 😃
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Sommarjobb; Boendestödjare.
Intressant, roligt men kan vara tufft också.
Jobbar på boende för personer med psykiska problem/diagnoser som gör att de inte klarar vardagen själva.
Från 18 år och uppåt är dem.
Men nog inget jag skulle vilja jobba med året om.
-----------
Timvikarie på förskola
Roligt jobb, och får komma ut och se hur det är på olika förskolor.
Lär sig mycket speciellt eftersom jag utbildar mig till det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Nästan-heltidsjobb (93%) som tandhygienist sedan 5 år. Trivs väldigt bra men har planer på att utbilda mig till tandläkare i framtiden.

jobbar med transportlogistik, heltid och fast anställning. just min inriktning är sjötransporter, så jag jobbar med att kordinera stora laster. det är allt från mediciner till kläder till matvaror från hela världen. det är väldigt omväxlande och mycket folk från olika länder som man har kontakt med. jag var med och startade den här avdelningen i Stockholm för något år sedan, så det är kul att se hur vi växer och blir större :)
jag plugade egentligen till sjuksyrra, men hmnade i den här branchen istället och jag trivs!
Som typ sommarjob har jag att klippa gräset ca 1 gång/vecka och köra traktor när det behövs hos morfars kusin. Visst, jag kan tänka mig att bli bonde när jag blir stor men helst vill jag bli ambulanssjuksköterska :) Klippa gräs är as-tråkigt så det gör jag bara för att få pengar.
Hälsningar Wille, medarbetare på akvarieräkor och fjäderfä.
Jag jobbar ca 70-75% på McDonalds, fast anställd, sen november 2012.
Det är emellanåt väldigt stressigt och det är alltid högt tempo, långa dagar, värme och hög ljudnivå, så det är ett rätt påfrestande jobb. Men samtidigt väldigt varierande, finns inte två dagar som är sig lika och man träffar ständigt nya människor (både gäster och Medarbetare!) Det är ett väldigt socialt jobb och det gillar jag.
Tiderna man jobbar suger, får schema två veckor i förväg och pga våra öppetider kan man jobba allt från 7 på morgonen till 2 på natten. Det är ju som sagt också väldigt påfrestande, både psykiskt och fysiskt så man är ofta heelt slut efter en 8 timmars arbetsdag. Kommer absolut inte jobba kvar här i en evighet, men det är inte så farligt som många säger att det är. Det är dock en otroligt bra erfarenhet, man lär sig så sjukt mycket om både kundmottagande, teamwork, stresstålighet, effektivitet, ansvar osv.
Johanna - Instagram
#10 åå får du gratis McDonalds då? :D
Jag får fotojobb då & då. Kul men svårt! Det är verkligen varierande, aldrig samma sak från jobb till jobb. Ibland blir man trött, typ när det inte blir riktigt som man vill/tänkt sig (regn, dåligt ljus etc) men det går oftast att lösa :) Det allra jobbigaste är dock när man inte är helt bekväm med den man ska fota, om det är porträttfoto det gäller då. Men det är nog jobbigare för personen framför kameran, haha! xD
Jag har kvälls- och helgjobb på café och djuraffär, samt är barnvakt hos 9 familjer. Dock är det sista svart, men aja. Ingen av de tre tänker jag hålla på med i framtiden, utan jag gör det bara för att tjäna pengar och få erfarenhet.
Café jobbet är jättekul, man lär sig mycket, träffar massor av människor osvosv, så det är riktigt bra erfarenhet. Barnvaktningen är ofta dötråkig, är inte ett jätte fan av barn då jag bor i världens jobbigaste barnområde. Men barnen älskar mig, så det är lite roligt i alla fall. x) Djuraffärsjobbet har jag inte riktigt börjat än, blir nog nu i höst som det sätter igång.
Har vart feriearbetare i sommar (är fortfarande). Första jobbet var på ett äldreboende. Just nu är jag inte mogen för något sådant jobb. Har dykt upp massa ångestliknande tankar om att jag också ska bli gammal, eller när jag har anhöriga som sitter på hemmet. Vill inte se dom där. Annars var det trevligt, kanske kan jobba med det en kortare period i framtiden.
Mitt andra feriearbete är just nu städ på vårdcentralen. Det fungerar bra, inget jag vill jobba i framtiden med dock. Men det var bättre än ålderdomshemmet tycker jag. Fungerade bättre med människorna där och det var ett ganska lätt jobb :)
Volontärarbetar på katthemmet här eftersom jag är intresserad av att rädda djur, det är det jag brinner för! Började nu för 2 veckor sedan och jobbar på helgerna och loven när jag inte har skola. Jag vill inte ha ut pengar av det, jag vill ha känslan av att jag gör någon nytta inom det som jag är intresserad av. Svårt att förklara. Definitivt något jag vill jobba inom. Kanske inte just bara katthem utan där man har hundar och andra djur med (är mest en hund/hästmänniska).
Never judge someone. You don't know their history.
Seriously, you don't!
Jobbar heltid på förskola som förskollärare med barn 1-3 år. Kommer nog jobba med det rätt länge då jag ändå pluggat 3 år på universitetet för att få jobbet :-P Jobbar extra både på sommaren och under veckorna inom hemtjänst. Jobbar också som Freestyleinstruktör på somrarna och håller hundkurser, utbildade mig till det för 4 år sedan. Det kommer jag också fortsätta med tror jag. Jobbar mer än 100% alltså och när jag har semester på ena stället jobbar jag på det andra.. Älskar alla mina 3 jobb och tycker alla är jättekul. Förskollärare är stressigare än de andra men det är kul med barn så det väger upp ändå :-)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Räknas det som jobb om jag jobbar när jag vill? Drag Queen, gogo-dancer. Fast jag gör det bara för nöjes skull.
#15 visst är det härligt att vara förskollärare? Längtar tills jag är klarutbildad om 2½ år :P
Var din på bara 3 år? 🙂
Uppe klockan 5 och ska nu gå hemifrån! Bläää xD
Ska till jobbet nu, slutade halv 10 igår, börjar halv 8 idag tjoho ;)
Jag sommarjobbade för första gången denna sommaren och då jobbade jag som guidemedhjälpare och i historisk verkstad på Varbergs fästning. Helt underbart var det och kan se det som ett roligt sommarjobb men inte något jag vill jobba med livet ut 🙂
Har ett ströjobb vilket är att jag får beställningar på digitala bilder jag ska måla. Kommer in beställningar då och då, det duggar inte så tätt att jag kan försörja mig på det precis, men ett par tre hundra spänn varannan månad eller liknande är rätt najs. I övrigt jagar jag timanställning utan resultat trots ett bra CV och direktkontakt med ställena 🤔
#21 Lite OT, men då kanske du jobbade med en av mina kompisar, coolt! 😃
Jobbar som godsmottagare på DHL, tungt och slitsamt jobb- men helt okej ändå. jobbar 15-21 (ibland 12-21)

#24, då jobbar vi under samma gul-röda flagga då :P
#25 haha jajamen! :p
Jobbar inom demensvården och det har jag gjort sedan jag var femton. Det är inget jag vill jobba med i framtiden trots att det är otroligt roligt och lärorikt. Jag utbildar mig till beteendevetare och jag lär inte stanna kvar på det jobbet när jag är klar.
#23 Vem är din kompis då? :D
Just nu jobbar jag med reservdelar till vitvaror och värmepumpar! Absolut ingenting jag ens hade en tanke på när jag gick ut skolan
Men efter en kortare praktiktid så blev jag heltidare och nu har jag ensam hand om vissa märken i norden samt köper in via alla världens hörn och har dagligen samtal med sjukt sköna servicemänniskor!
Lönen duger och jag trivs jävligt bra fortfarande efter lite mer än 1.5 år, att det är 5 minuter från där jag bor skadar inte heller!
Livet leker
I sommar har jag jobbat på ett äldreboende. Det har verkligen varit lärorikt men är inget jag vill syssla med i framtiden. Till hösten har jag kvälls- och helgjobb på café. Blir en ny erfarenhet för min del, men det ska bli kul! Bra sätt att dryga ut studiebidraget på. :)