Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 914 ggr
mimi07
0

dom röker..

jag känner dom som röker o vi ska börja i 8an och dom började i 7an att göra det

om min föredetta bästa vän hon gör det o hon har cigg nu och hon har tagit dom av sin pappa

en till tjej i min klass röker och står precis utanför vårat hem (bor bredvid skolan) hon står där med 2-3 andra

andra i 8an och jag undrar bara vad jag ska gö jag vill inte att nån ska veta att det är jag som har sagt det… 

kan men säga till polisen eller ska jag säga till dom på skolan men om dom kommer på att det är jag då får jag mer hatare än vad jag har nu…

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta

Disturbed-Angel
0

skriv ut en lapp från datorn och lägg i någon lärares postfack (om nu lärare fortfarande har sådana)

Eller skjut in lappen under dörren till lärarrummet om du inte vågar stå för dina ord. Tror inte att polisen kommer bry sig det minsta om några tonåringar som tjuvröker utanför skolan. 

Annars får du väl försöka prata med de som röker och förklara varför de inte får röka.

Cahira
7

Du kan bara ta hand om dig själv, du stressar ihjäl dig om du ska ta hand om alla andra. Rökdoft är svårt att dölja så någon lär märka det förr eller senare. 

Eller så berättar du för din mamma och säger åt henne att säga att hon sett dom så ligger det på henne, inte på dig. :) Då kan hon ringa föräldrar eller lärare eller vadsom.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

mimi07
1

mm men jag tänker nog säga till lärarna om jag ser att dom röker när vi börjar på onsdag

Hjärtaälska dit liv! det kan ta slut imorgon!Hjärta

Thildalulu
9

Men varför vill du ens berätta det, vad får du ut av de? kan du inte bara strunta i andras 'problem' :l

saraofve
3

var själv en tjuv rökare på den tiden, det går över. och dom kommer inte komma undan utan en hel massa utskällningar, och dom utskällningarna kommer inte hjälpa, dina vänner kommer bara gömma sig bättre och spraya mer perfym på sig i forsättningen. dom växer till sig :)

SaraBlomma

[erikam]
7

Vill du berätta så ska du berätta. Men å andra sidan håller jag med ovanstående, ta hand om dig själv istället. Var stolt och mogen och börja inte rök själv, de kommer ångra sig när de blir vuxna, det kan jag lova dig.