bi?
Hej! som ni ser handlar inlägget om bisexualitet🙂
jag är 12 år och har en kille som är lika gammal han betyder så mycket för mig! jag älskar verkligen honom på riktigt! och vi har varit tsm förut, så jag vet att jag är lagd åt de hållet. jag har tre bästa vänner! vi är ett väldigt tight gäng, vi har haft filmkväll några gånger och så, men den senaste tiden har jag kommit närmre en utav mina bästa vänner! <3
när vi har haft filmkväll har vi typ kysst och pussat varandra och så liksom för att testa, det är liksom en sak många tjejer gör i tonåren tycker jag. men mina känslor har nog utvecklats för en av mina bästa vänner, jag har sagt till henne att jag är bi för de tror jag att jag är, jag gillar henne mycket, jag vet inte om hon är homo för hon har aldrig visat tycke för killar, man kan väl säga att vi har hånglat, det känns rätt så bra, det känns naturligt! jag kan vara avslappnad när jag är med henne! vad ska jag göra? jag kan ju inte berätta för min bästa vän att jag tänder på henne! och jag och min kille har ju de jätte bra:) jag och min nuvarande kille kanske kommer gå i samma klass i sjuan och jag kanske kommer gå med den tjejen också!jag vet att hon gillar mig som vän! men jag vet inte om hon gillar mig mer en som bara en vän?! vi är mycket med varandra och kan prata om allt! blir galen🤪hjälp mig!!!!😊tack i förväg!
Vänta… du har en pojkvän men ändå hånglar med en annan person? 😮
Om du är tillsammans med en kille men kysser en annan tjej som du dessutom tänder på/har känslor för så är det väldigt fel! 🤓
Om du nu är kär i din tjejkompis så är det ju läge att du gör slut med killen istället för att låta honom tro att du är kär i honom när du inte är det.
Och om det skulle visa sig att din tjejkompis inte har några känslor för dig så får du helt enkelt vara singel tills det dyker upp någon som du har känslor för och som känner likadant för dig. 😎
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Du är 12 år och nyfiken på din sexualitet. Inget ovanligt med det alls. Så länge din pojkvän är ok med att du kysser och hånglar med andra så är det ju inga problem. Annars tycker jag att du är väl ung för att "binda dig" till en pojkvän, speciellt om du är nyfiken på att prova vara tillsammans med en tjej. Bättre att vänta med att vara i ett fast förhållande tills du är säker på vad du vill.
Du ska göra slut med din pojkvän eller åtminstone vara ärlig med din otrohet. Din eventuella sexuella läggning kan du fokusera på sedan när du inte för någon bakom ljuset.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det är inte samma sak om man är tjej och har en pojkvän och så håller man på med en tjej, än om man skulle hålla på med en annan kille.
I can't drown my demons, they know how to swim.
#5 Öh, det där beror helt på personerna inblandade i förhållandet. Jag skulle aldrig acceptera en pojkvän som strulade med en annan kille. Precis lika lite som jag skulle acceptera att han strulade med en annan tjej. Otrohet är otrohet oavsett. Om TS kille däremot uttryckligen säger själv att han tycker det är okej så är det hans val. Men bakom ryggen på honom är det exakt lika fel som om hon hade hållit på med en annan kille.
#Öh det är väl klart det är?!
Klart det är! Om TS nu gillar tjejen mer än en vän så är det ju exakt samma sak som att hålla på med en kille.
Nä. Killen kanske tycker att det är hett.
I can't drown my demons, they know how to swim.
#9 "Kanske". Nyckelordet.
#9 Om han vet om det kanske han skulle tycka om det - Nu är det ju bara otrohet!
bara till alla som skriver att jag är otrogen , självklart gjorde vi inte de när jag var tsm med den killen jag är ihop med! det var långt innan! ursäkta om jag gjorde så ni tolkade fel!😕
#13 Du skrev ju "den senaste tiden"?
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
om jag var 12, och min pappa fick reda på att jag hade en kille och "hånglade" med andra så… bara gud vet
"jag är 12 år och har en kille som är lika gammal han betyder så mycket för mig!"
#14 vi har ju inte varit tsm, och har ju varit vänner sen förskolan:)
#16 ?
Meeen, jag skrev ju en lång kommentar, vad hände? 🤦♂️
..
Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/
"The language of the heart can be understood by everyone"
haha, både jag och min pojkvän brukar pussa personer på fyllan. Har hänt att han pussat killar på skoj och jag tjejer, båda är Hetro :) Vi accepterar våra galna festgrejer… Menmen, man kan nog inte älska en person på riktigt i åldern 12 år. Det är såklart olika men det brukar väl börja på riktigt vid 14-15 års åldern.
jag vet inte #19😭 kan du skriva om vill gärna veta:)
#20 ålder spelar väl ingen roll:)
#21 haha lätt att sådant kan hända:) inget fel med de(: men jag dricker ju inte eftersom jag bara är 12, man mognar ju olika snabbt och tar olika saker på allvar😃
Det jag ser av det här är att du är känslomässigt otrogen. Du tänker på tjejen som mer än en kompis och du bör verkligen se över om du vill vara tillsammans med killen för det är inte rätt för honom heller om du tänker på tjejen. När jag var 12 så funderade jag på min sexualitet men jag visste att jag var 12, varför skynda på det? Jag kan hålla med om att när man är 12 så ser man inte förhållande på samma sätt och man vet inte riktigt vad kär och älskar är på samma sätt som en 18 åring men samtidigt finns det inte 18 åringar som inte vet det heller. Som när man låter sin partner hålla på med andra eller när du själv gör det. Det är inget moget förhållande. Det jag vill säga är att du behöver inte skynda fram allt.
Jag tycker inte du ska oroa dig över förhållanden, du är bara 12 år, du har hela livet framför dig att tänka på sånt. Du är barn fortsätt vara barn du kommer att vara tacksam över det sen. När jag var 12 så tänkte jag inte på förhållanden utan åt choklad & kolla på pokemon xD medan alla andra i klassen "hånglade" var gifte sig med varandra osv. Men är Dock tacksam över att jag fick vara barn längre än dem. Är 16 nu :)
#26 Saknar tiden så man satt ostört och kollade på pokémon när alla andra bara larvade omkring! Underbar tid 😊