11:11
Jag ser det heeeeela tiden, extremt jobbigt. Någon mer som gör det, eller vet vad det betyder?
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Vad menar du?
#1 till exempel ser jag varje dag när klockan är 11:11, två spårvagnar av samma linje 11 kör precis förbi varann o.s.v. Jag har hört att det betyder ngt #2 ska kolla!
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Hej
Det betyder ingenting annat än att du av någon anledning har börjat lägga den talföljden på minnet. Den dyker upp för alla till och från, men inte alla får för sig att det måste betyda något.
Försök börja lägga märke till andra talföljder så kommer du snart att märka att 1111 inte sticker ut i någon egentlig mening över huvud taget.
Lycka till!
#4 men hur kommer det sig att jag bara ser det varje dag, flera gånger om dagen och inget annat nummer/talföljd?
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Du ser förmodligen en hel massa andra siffror dagligen. Att du lägger 11.11 på minnet beror på att du fått för dig att det är något speciellt med det talet och ett psykologiskt schema har således formats som möjliggör för memorering av just det talet och bortsållning av alla andra talföljder som du stöter på.
Om du försöker börja göra dig uppmärksam på andra siffror så kommer du se att det även finns andra talföljder som dyker upp titt som tätt. Det är ingenting magiskt med dem heller. :)
På vilket sätt är det jobbigt att se ett tal på t.ex klockan? …
Jag är lite fast i talet 23, efter att ha sett The Number 23. Jag satt och räknade på allt möjligt för att få fram talet… Det blir liksom bara nåt stort om man gör det till något stort.
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
jag ser talet 23 VARJE DAG! Som om det förföljer mig. Första gången jag såg det var på msn för 4-5 år sedan, var helt betuttad i en kille som hete "23" där. Sen dess så ser jag det varje dag i princip.
† Min portfolio: http://ebphotography.portfoliobox.me/ †
Har samma problem, haft det i lite mer än ett år. Började på twitter, såg väldigt ofta folk som skrev
"11:11, make a wish" och nu sitter det där. Irriterande men vet inte hur man gör för att det ska försvinna, allt cirkulerar runt 11 just för tillfället.
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto