inte betala
hej min kompis hade fällt min syster och då blev hon ledsen för att hon gjorde illa sig på knäet sen sa jag jag är hemma och hjälper och tröstar hon. då blev dom sura och först så tjuvknackade dom sen sa min andra kompis att dom ska spruta vatten på oss. Då hämtade han sin vattenpistol och sprutade på mig och jag blev sur och sprutade tillbaks för att dom lyssnade inte på mig då jag sa sluta. Så han sprang och tittade på mig medans och hade sin vattenpistol i handen och då snubblade han och tappade sin vattenpistol och den gick sönder. Sen sa han att jag skulle betala och jag sa det var du som tog hit din vattenpistol. Vad tycker ni. Det var väl hans fel att hans vattenpistol gick sönder.
Det är klart att du inte ska betala något
Han tappade den ju, då får han betala.
Checka in @gnagarboden på instagram 
ja han gömde sig under trappan och jag gick ner och sprutade på han och sen sprang han och jag stod bara och sen ramlade han. Han säger att jag jagade han.
Det spelar ingen roll om du jagade honom. Som jag förstått det av din text, så var han den som började med att spruta på dig, samt att ge sig på din syster.
Han ramlade, han tappade sin vattenpistol. Du har inte tvingat honom att göra något.
nej, det har jag inte. Jag ville inte ens bråka med det var dom som typ ville det. så jag kommer aldrig att vara med dom. Men jag har en fråga
Om dom hämtar sin mamma och säger att jag måste betala. då kan hon inte tvinga oss till det.
Nej, hon kan inte tvinga dig att betala.
ok.
Men prata om dina föräldrar om det här.
Som de andra säger var det ju han som tappade den och inte du som hade sönder den. Sen tycker jag inte att man ska be kompisar betala för ens materiella ting som går sönder - såvida kompisen inte slår sönder dem med flit.
Häll mjölk över dom om dom fortsätter!! Men håller med dom andra
#11 Man ska fan hälla diskmedel och vatten över dem!
- Emil
men dom har slutat nu.
#13 Bra :D
Inte för att sabba allt nu, men det verkade som ni var hemma hos dig? Inte sant? För jag tror knappast din syster är hemma hos din kompis? Var fick då din kompis en vatten pistol ifrån?
#15 Han gick förmodligen hem och hämtade den.
#15, vi var i hans trapphus och då gick vi hem