Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3654 ggr
[Anonymflicka]
2

Mens och utomlands

Okej. Jag börjar såhär, vi skulle till Spanien under sommarlovet (i augusti) alltså nu typ, vi skulle varit där nu. Mina föräldrar kollade resor osv och jag här fått min mens. Fick den typ förra året efter nyår kanske. Och den är väldigt oregelbunden. Ibland kommer det pyttelite och bara håller på att blöda en dag och nu den sista gången jag fick mens kom det JÄTTEMYCKET. så de läckte osv. Mamma vet om det, så hon kollade och räknade och fick veta att min mens skulle koma precis när vi skulle åka. Så vi struntade i det. Men nu är saken JAG HAR INTE FÅTT MYCKET MENS. Fick lite för några dagar sen, det var mer rödaktiga flytningar. Sen slutade det efter en dag. Så jag vet inte, minnens kan väll komma är som helst? Vi ska åka nu i september och resan e redan bokad, och jag är jätterädd att jag ska få mens när vi e där.. :( Vad ska jag göra? Fö man kan ju inteh bada då och då förstörs ALLt Kan jag ta ppiller? Är 13 år

Sweety
3

Du kan bada om du använder tampong! Jag rekommenderar inte att börja med p-piller när du är så ung. :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Tina-A
5

Du kan både äta p-piller och bada när du har mens. Använd de minsta tampongerna eller minsta menskoppen så är det inga problem! Hur tror du alla tjejer gör under hela somrarna, inte badar? :-) man får lära sig leva med mensen, den ska inte behöva hindra en.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

:holmgreen:
0

Det är bara att åka och vara glad. Jag hade min vecka båda gångerna jag var utomlands förra året. Tanken på det gjorde mig lite irriterad och orolig, men det finns inte så mycket man kan göra. Så det kändes bara eländigt först, men när den väl kom så var det bara att gilla läget. :)

[lenniiis]
1

#1 Jag började med ppiller när jag var ungefär 13… Varför rekommenderar du det inte till yngre? :o

saraofve
1

Och jag vågade inte sticka upp en tampong förens jag var 16! Men om du inte har de problemet är det bara att sätta in en och hoppa i badet, och byta så fort som möjligt när du gått upp :D

SaraBlomma

Nellie007
0

Hade mens på tre av mina resor detta året… Inte kul men man måste lära sig att leva med det och stoppa in en tampong då och då när det behövs 😉

Sweety
0

#4 jag är väldigt känslig för hormonförändringar och var tvungen att sluta med mina p-piller för att jag helt enkelt blev galen haha. ;) Vist kan det vara bra om man får mega mensverk eller har sex ofta (vilket jag inte tror att 13 har) men annars tycker jag bara att det är onödigt. ;)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

saraofve
0

Jag blev galen av p-piller, gråtig och skrikig! Tycker bara man ska lära sig leva med mens faktisk, man vänjer sig hyfsat fort!

SaraBlomma

Calcifer
0

#8 Det där beror helt på vilken slags mens man har. De flesta kan säkert lära sig leva med det, men andra mår mycket sämre av det än "normen". Jag tycker p-piller kan vara en bra metod att få bukt med mensen om den hindrar en på något vis i sitt vardagliga liv. Naturligtvis kan man få negativa bi-effekter av pillren också, men det är olika för alla. Vissa får besvär av pillren och vissa får extrema besvär av att ha mens. Man måste hitta den väg som passar en själv bäst.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Frosstis
0

Pupiller tar inte bort menen så fort, jag har haft mina i en månad nu och förväntar mig inte att den ska försvinna förrän om flera månader.