Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: känsliga-rummet
Läst 2872 ggr
sweet38
0

Väger jag för mycket för min längd?

Hejsan Hejsan. Jag kan börja med att skriva att jag inte skriver detta för att få någon sympati eller något.

Jag är 12 år gammal och ganska lång för min ålder. Jag har aldrig NÅGONSIN sett mig själv som tjock innan en tjej i klassen sa ``Jävla Felica, du har lagt på dig många kilo va. Du är så modig att du vågor visa upp dig i den kroppen´´. Tjejen sa sen förlåt men jag har börja tänka.. Många personer säger att jag är nästa för smal men jag vet faktis inte längre.

Jag tränar friidrott 3 gånger i veckan och fotboll 2. Jag är 1,61 m lång och väger 44 kilo. Så ja, väger jag för mycket för min längd??

[00livia]
5

Det är absolut inte för mycket för din längd! 🙂

Duvethon
2

Nej, du väger verkligen inte för mycket för din längd. :)

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

conadrie
2

Du väger definitivt inte för mycket för din längd :) 

Jag själv är 16 år och är 168,5cm lång och väger runt 55kg, och jag är inte fet alls ^^

Jessicahagstrom94
5

jag är 160 cm och väger 55 kg så om du skulle vara tjock, så skulle jag vara en flodhäst.. och det är jag då inte :)

[MikeW]
0

Du är verkligen inte tjock

Frosstis
1

Fy vad elakt av tjejen! Du väger inte för mycket!

[rumelle]
0

Nej, du är absolut inte tjock! Jag har hela tiden trott att jag var tjock hela min barndom, fram till för något år sedan när jag såg gamla bilder. Jag var ju hyfsat smal! Anledningen till att jag upplevde mig som tjock var att jag var huvudet längre än alla andra tjejer i klassen. Det var ju självklart att jag hade tjockare lår och vägde betydligt mer än dem då!

[alisja]
0

Den där tjejen vet nog inte hur man ser ut om man är tjock!

Visst, alla ser olika ut men i din text och i och med din längd och vikt så är du absolut inte tjock :=

sweet38
0

Tack för alla snälla kommentarer❤️

batong_elvis
12

Vikten är inget du ska bry dig om, speciellt inte i din ålder och så länge du trivs med dig själv och vikten inte skadar dig så skit i den! Om du hela tiden ska bry dig om vad alla andra tycker och tänker kommer du aldrig komma någonstans. Man kan inte göra alla lyckliga. Dessutom så lyssna inte på vad andra säger om din kropp, dom är förmodligen bara avundsjuka.

Glöm inte, killar gillar kurvor! ;)

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

[fiskenn]
1

du är verkligen inte tjock!!! hon som sa det borde nog skaffa sig ett par glasögon! själv är jag 174 och väger 45. jag är typ pinnsmal så du är verkligen inte tjock för din längd. själv skulle jag vilja gå upp till 50-55 kg. ;)

Fridaaaa
3

Du väger absolut inte för mycket!

Jag blir så himla arg, när folk bryr sig om andras vikter och lägger sig i det, speciellt när personen i fråga absolut inte är överviktig. Sånt gör mig arg.
Att vara smal är inte allt, det gör inte en lyckligare bara för det och man är inte mer värd för det!

Du duger som du är, du är fin som du är! 🌺 Alla är vi unika.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tokyo
2

Det är absolut inte för mycket för din längd! Jag är 12, 160 lång och väger ca 50 kilo, och jag är inte överviktig på långa vägar. Du är perfekt precis som du är! ❤️ Ta inte åt dig av sådana personer. Hon är förmodligen bara avundsjuk.

Frida B
0

Verkligen inte! Jag är 160,5 cm lång och väger 45, och jag försöker gå upp i vikt! Fyfan för dessa skönhets ideal, att folk ska bry sig så j*vla mycket hela tiden.. (nu syftar jag på den där tjejen som sa att du var tjock) Åh vad irriterad jag blir! Hon är bara avundsjuk TS!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

hahael
0

Jag är också tolv är 167 cm och väger 50 :l DET är för mycket min vän

Klart att laxen ska ha en jolle

Frida B
5

#15 eh NEJ det är det inte. Du väger perfekt!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[fiskenn]
2

#15 det är ju inte för mkt det heller. kanske du tycker det men det är ju normalt. du väger ju bara 6 kg mer än #0 och är 7 cm LÄNGRE desutom. så hur kan du säga att DU väger för mkt. det gör du inte alls!!!! ;) ^^ din viktskillnad e nästan lika stor som hennes så  hur kan du säga att du väger för mkt?? 🤔 du e ju perfekt 😛

[MiniPim]
1

Men herregud, vilken elak kompis. Du är säkert jättefin, och du väger helt lagom.:)

hahael
0

#16 och #17 tack :) jag försöker tänka positivt men ja, ofta tycker jag att de är för mycket^^

Klart att laxen ska ha en jolle

Fridaaaa
2

#15 Nej det är verkligen inte för mycket! Förstår ärligt talat inte hur du kan säga så 😮
Jag t.ex är 165cm lång och när jag vägde 58 kg (vill ner till det eller runt 60 kg igen) då var jag lagom. Nu kan man ju väga lika mycket och vara lika långa men ändå ha olika kroppsformer men så stor skillnad är det inte. Absolut inte för mycket i vikt!
Så snälla, uppmuntra inte galenskap 😕 (blir ju det på sätt och vis)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Ebidda98]
2

Är 153, och väger mer än du gör :) Du väger inte för mycket!

batong_elvis
9

Jag lovar er! Det är 100 gånger bättre att väga för mycket än för lite. Jag har haft anorexia och det är inte alls trevligt. Man är ständigt trött, har svårt och koncentrera sig och kroppen klarar inte av vissa grejer. Jag kunde helt plötsligt svimma på en idrottslektion i skolan. Jag fick förbud mot att träna överhuvudtaget innan jag började äta. När jag åt stötte kroppen ifrån maten och kom upp igen för jag hade svält mig själv sjukt mycket. Det är det värsta jag har varit med om, man blir så hjälplös. 

Nu har jag ju inte varit överviktig, men hellre har några kilo för mycket än för lite. Snälla, ni är perfekta precis som ni är! Det är inte snyggt när revbenen sticker ut från huden! Tro mig, ni vill inte hamna där.

Simon Lindbäck
SimonLindback.se

Summerdogs
0

Säger som alla andra! Du väger inte för mycket! Jag är 16 (snart) och är 164 och väger 51 och jag får bara höra av andra att jag är smal. Riktigt onödig kommentar av den tjejen

sweet38
2

Tack så mycket för alla kommentarer. Fick många snälla och bra svar på min fråga!❤️

[Hannibananii]
0

Som alla andra också sagt, du är verkligen inte tjock! (: Undrar vad hon tänkte när den där tjejen sa så till dig…. Inte konstigt att folk idag har mer kroppskomplex om dom börjar säga sånna saker redan när de är 12 år

Djuralex
2

Det där som den där tjejen sa var det absolut dummaste jag någonsin hört!!!!!!!!!!!!!!!!! Du är ju HUR SMAL SOM HELST!!!!! Det var ett bra tag sedan jag vägde nånting med 40! Jag är 170 cm och stolta 62 kg och jag är inte alls tjock. Du är säkert jättevacker och lyssna inte på personer som henne!!!

[majaliljeberg]
0

Du väger helt perfekt. Du skulle kunna gå upp minst fem kilo och fortfarande vara normalviktig. Jag menar inte att du är för smal men du skulle kunna om du ville, utan att vara tjock för det! Jag är 14 år, 156 cm lång och väger också 44 kg :)

Arinya
3

Alltså inget illa menat mot dig, men nu är jag trött på all denna hysteri på vikt! Lyft tröjan, kolla på dig själv- är du tjock? NEJ! Skit i vikten för den spelar ingen roll då alla är OLIKA.

BlueBäst
0

Jag är 155 och väger 42. Är inte tjock:P

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

[JollyJustin]
0

Ne :(

Är 149 cm lång

Går i femman och vägen nästa nsamma :((

Arinya
3

Alla tjejer, jag undrar en sak…tror ni att man ska väga 30kg för att vara smal eller nåt? Ni gnäller om (inget illa menat) om att ni väger 45kg…tycker de är riktigt tråkigt vad samhället har fått er att tänka på.

Jag är 163 och väger 57kg, smal och kurvig precis som man ska va!

[Ebidda98]
5

#31 "Smal och kurvig precis som man ska va!"

Får man fråga hur du menar? 🤔

Jessiegirl1811
1

Jag är lika gammal som du. Är 168 lång och väger 58kg. Om man då hade ställt dig och mig bredvid varandra så skulle jag se ut som en flodhäst. ;)

http://ask.fm/JessicaReips

Arinya
0

#32 Förstår missförståndet, jag syftade på "kurvig" precis som man ska va, man ska ju helst inte vara så smal att vartenda ben i kroppen syns

[Ebidda98]
0

#34 Okej :)

[RedHood]
1

Vet att denna tråden är någon månad gammal men jag är 18 år, är 166 cm lång och väger 66 kg. Jag har kurvor, jag är fyllig och jag älskar det! Så ni behöver absolut inte tänka på det! Ni väger ju ingenting 😃

Kadoor
0

Jag är 164 cm lång och väger runt 55 kg, är 15 år. Och du väger absolut inte för mycket! :)

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

fsigge
0

Hon är bara avundsjuk!

Jag väger 40 kg och är 150 cm så du är ju smalare än mig och jag är inte sådär väldigt fet 🙂

Frida