Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketthusdjur
Läst 4151 ggr
[SammieS]
2013-08-15 03:17
0

Hund

Hej vilka av er har hund?

Själv har jag skaffat mig en Jack russel tik på lite över 3 månader.

Va kör ni för aktiviteter me era hundar? och vilket foder får dem?

/SammieS 🙂

FlutterShy
2013-08-15 04:01
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en egen liten tant hund, uppfödd av min mamma så hon har alltid bott här. Hon heter Azora och är 5-6 år (gammal tant hund, som sagt!). Rasen är Bichon Havanais med stamtavla och hela köret. Dock är hon världens fulaste utställningshund (höga ben, kort päls, dålig färg) så matte kan ändå inte gå på utställningar med tant hunden som matte älskar.😐*snyft*

Kommer inte ihåg vad hon äter nu, bytte foder typ i förgår haha, annars så barf:ar jag henne lite och planen är att hon i framtiden endast äter färsk och rå mat.

Jag har förut kört ganska aktivt med henne i agility, men nu på sommaren har matte blivit en lat människa haha. Men kanske kommer igång i rutinerna igen till skol starten! Annars funderar jag på att börja någon slags sport med henne, frågan är bara vad. Hon är ganska lat i övrigt haha.

Älskar min lilla tant och skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan henne❤️

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

FlutterShy
2013-08-15 04:05
3

Här busar hon med en liten ful leksak jag gjort :D

Uppfödning av Belgisk Jätte, chinchilla.
http://utsiktenskaniner.weebly.com/

"The language of the heart can be understood by everyone"

[SammieS]
2013-08-15 04:33
0

Söt hund! 🙂

Jamie+Engla
2013-08-15 08:53
1

Jag köpte en liten valp när jag fyllt 9 av pengar jag fått från min pappa. (Pappa bor utomlands, så han skicka pengar så jag kunde göra något stort av de. Dvs 15 000 XD) Jag har uppfostrat henne och hela tiden varit en del av henne . Sedan när hon var gammal nog började vi med utställningar. Det var vad hon ville! Idag är hon 6 år gammal och multi champion! Dvs svensk,dansk,norsk,nordisk OCH internationell Champion!! Sedan har hon även blivit köpenhamns finaste podengo -09 och danmarks bästa podengo -09. Vi har tävlat överallt! Alla större städer i sverige, några i danmark och jag åkte som 11åring med tåget själv upp till norge för att tävla! Detta har jag även gjort till Stockholm och norrköping! Ja, vi är ett vinnande team ♥ Jag tog även en kull valpar på henne 2011 och har en valp kvar som jag tävlar med nu. Hon kommer bli bättre än sin mamma! Hon ska bara vinna ett cert till sedan blir hon svensk champion! Och hon blev sveriges finste junior podengo 2012! Hon har även blivit BIS, den bästa hunden för dagen, över ALLA raser. Hehe Vi har kennel på då "min" ras: Podengo Portugues Pelo Liso Pequeno och på mammas ras: American akita. Uppfödare av hundar av utställnings typ ;) (Fler valpar väntas)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Jamie+Engla
2013-08-15 10:34
2

Gammel Engla ♥

Jamie+Engla
2013-08-15 10:35
2

Senaste tävlingen för dottern :)

nlinds
2013-08-15 12:35
0

Jag har en Bearded collie 5 år och 7 månader. Agility & freestyle + endel lydnad.

Vit schäfer, 1 år. Drag weight, lydnad, viltspår.

Chihuahua, Knähund, freestyle vardagslydnad.

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Vickyy
2013-08-15 14:04
0

Jag har en svart mellanpudel (han är dock en mindre mellanpudel och klassas nästan som en större dvärgpudel) och jag gissar på att han är runt 1 år och 7 månader. Köpte honom i juli förra året av en uppfödare som fick ta tillbaka honom från en annan köpare av olika anledningar. Vi fick åka i 18 timmar fram och tillbaka för att hämta hem honom.. Men det var det helt klart värt för han är hur gosig som helst, älskar allt och alla, nästan lite översocial ibland hehe x)

Vi har inte börjat med några aktiviteter än men mamma ska börja allmänlydnad (del 2 tror jag) nu om bara några dagar på Skövdes Brukshundsklubb. Annars brukar vi bara gå långpromenader, släppa lös honom lite när vi är i Värmland och träna honom med vissa övningar då och då. :p

Han åt någon mat som bara finns att köpa runt Östersund och sen när den tog slut så bytte vi till Färskfoder på morgonen och Royal Canins anpassade mat för pudlar. Dock är han rätt så bortskämd när det är löptikar här så vi får mata honom med sked 😃

DenisVF
2013-08-15 17:44
0

Jag har en blandras hund so heter Loke. Han är blandis mellan Labrador-Schäfer-Rottweiler. Några fler raser också men, men. Jag brukar cykla med Loke och ta med honom på jogging rundor. Sen gjorde jag egna hinder och sådant på tomten som jag körde med honom.  :)

Tina-A
2013-08-15 18:11
7

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har en mellanpudel som heter Oliver :) Född 2008.

Vi håller på lite med freestyle men mer förut, nu ligger det mest på is. Just nu gosar vi mest!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Frosstis
2013-08-15 18:11
2

Här är min älskking Alfons. Han är 9 år, vilket inte syns, och han är världens underbaraste. Gör ingenting med honom, och han äter magnussons.

[erikam]
2013-08-15 18:35
0

Jag, eller min familj har en Lagotto på tre år, Viggo 🙂

sallad
2013-08-15 19:17
1

Hos min mamma har vi en blandras. Lagotto och Powderpuff, han är awesome och lättlärd. Han slöar mest då han blivit gammal. Det är han som valp på bilden. 😊

Och hos min pappa har vi en grå/svart storpudel. Hon är på sin 7e månad så det är inlärning som gäller hela tiden. 🤓

-Rasmus 🌈

LLLINN
2013-08-15 20:41
2

Jag har en Finsk Lapphund på 1 år som heter Molle! Haft honom sedan han var 9 veckor, och vid den tidpunkten hade jag även kvar min första egna hund Sixten, en westie som då var 16 månader gammal. Molle skulle bli min träningshund då min första hund hade noll intresse för sådant. Det visade sig vara ett stort misstag att skaffa en ny hund så tätt. Hund nr 1 förändrades från att vara supergo och problemlös till att ha en massa olater, som valpen såklart tog efter. Dessutom blev Molle otroligt stressad av att leva med en annanhund, han kunde inte slappna av för fem öre. När Molle blev könsmogen började hundarna bråka, och tillslut blev vi tvungna att sälja en hund. Då jag hade mitt brinnande hundsportsintresse fick jag med sorg sälja min första hund nu i april, han hade precis fyllt 2. Nu är Molle drygt 1 år gammal och de flesta problemen vi hade förut är borttränade! Dock har vi det största problemet kvar: osäkerhet i hundmöten. Så den träningen tar upp mycket av vår tid just nu. Men förutom sådan vardagslydnad tränar vi även Agility då och då, Freestyle, ringträning och grunderna till lydnad/rallylydnad. Vi går på ringträning 1 g/veckan och ska gå en hundmöteskurs i höst. Sedan blir det förhoppningsvis freestylekurs i vinter! Molle äter just nu Standardt torrfoder men ska byta till Vom og hundemat färskfoder så fort vi får större frys :D

"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks

8/5-13 & 1/6-13

Tregly
2013-08-15 22:34
0

Jag har min lilla blandis på 9 månader. Lovis heter hon och är shih tzu/coton de tulear. Kör vardagslydnad med henne. Tränar mycket på hundmöten och människomöten eftersom hunden är översocial.. haha.. Tanken är att jag ska börja träna lite agility för skojs skull och för att hon är så aktiv och behöver en liten "hobby" utöver hjärnstimulans och promenader. Hon äter Taste of the Wild (det enda fodret hon faktiskt äter med nöje!) 😃

Never judge someone. You don't know their history.

Seriously, you don't!

Sugar Mist
2013-08-15 22:36
0

Jag har hund.

En australian shepherd på 19 månader, lite över 1½ år så att säga. 

Jag tränar agility, uppletning, sök, spår, rapport, freestyle, frisbee, dog parkour, och lite annat smått och gått, ska börja dra, är för övrigt en fullfjädrad hundnörd.

Opsis, som han heter, har några problem och jag fick hem honom i mitten av maj.

Då gjorde han kraftiga utfall mot både människor och hundar, och rådjur. 
Numer gör han utfall mot hundar, kan vara med människor men gillar inte främlingar, speciellt inte hemma. Vi tränar mycket på att sluta göra utfall och kunna umgås med andra hundar, och ska förhoppningsvis tävla i Agility i September och senare i November.

Han är en tuff hund, och även min första, så jag har lite att bita i.

Han är min allra bästa vän, och jag hade inte kunnat önska mig en bättre hund. 

Edit: Glömde skriva att han äter Standardt Normal och BARFas så gott det går.

-

[00emi07]
2013-08-15 23:22
0

Jag har också en hund, Divan Irländsk terrier på 5 år, 6 år i November! Hon är vår lilla älskling!

Cahira
2013-08-15 23:38
0

#10 Men gud det är ju du! ☝️

Varje gång jag hör disneydags themesong så tänker jag på dig och Oliver. 😂 Ni gör ett snyggt jobb! Du förklarar jättebra! 👍

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Tina-A
2013-08-15 23:48
0

#18: tack! :-) vad roligt att du skriver det, sånt är alltid jättekul att höra :-) gullig du är!

Cahira
2013-08-15 23:50
0

#19 varje gång nån på ett forum eller av mina vänner vill lära sig skvallerträning drar jag fram din länk. 😉 Älskar din igelkott och iller med. 😍

Tina-A
2013-08-15 23:53
0

#20:

Tina-A
2013-08-15 23:58
0

#20: tack

Tina-A
2013-08-15 23:59
0

Mina kommentarer klipps bort, fattar inte vad som är fel!

saraofve
2013-08-16 04:32
1

jag hade en fin pudel på åtta år, han föll bara ihop och dog när han var ute och lekte med en boll 😕

SaraBlomma

Cahira
2013-08-16 04:34
1

#24 Beklagar. :( 🌺

Fridaaaa
2013-08-16 08:52
0

Vi har en sankt bernhard, långhårig.

Aktiviteter vi kör är: Promenader i skogen (blir automatiskt mycket luktande, med tanke på alla vilda djur som finns här), och kan även gå i backar, över stockar mm.
(visst man kan göra annat på "vanliga" promenader med).

Trix-träning.

Personspår

Viltspår (ska påbörjas i alla fall igen)

Ska ev börja med annat, får se.
Sedan lite annat smått och gott 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

meerschweinchen
2013-08-16 10:55
1

Jag har en sheltie valp som är 18 veckor som heter Jackie, hämtade henne när hon 13 veckor. Tränar just nu sånt som är viktigaste som sitt, ligg, inkallning, kontaktövningar och gå i koppel. När hon blir äldre tänker jag börja med agillity om hon gillar det och kanske lydnad kommer nog testa på annat också som freestyle, rallylydnad och spår och sånt.

Mvh Sabine

Frida B
2013-08-16 11:11
0

Jag har haft hund… För ett par månader sedan.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[Tilde]
2013-08-16 11:24
1

#10 Vilken duktig hund! Längtar tills jag får vovve och kan lära den olika tricks :)

Jättefina hundar alla har! Men speciellt Linn, höhöhöhö 😍

conadrie
2013-08-16 11:30
1

Köpte min egna hund den 19 juni detta året. (är 16 år) :) En röd Engelsk Cocker Spaniel hane som är född den 7e mars 2013, lite mer än 5 månader alltså. 

Han är renrasig, har stamtavla och hela köret. 
Vad jag "kör" med honom för tillfället är inte så mycket, mest lydnad och inkallning. Han är väldigt lättlärd, så det behövs inte mycket för att lära honom saker. Lär honom fortfarande dock, då jag inte har lärt honom allt som jag vill lära honom. 

Han kan för tillfället sitt, ligg (smått), leta (smått) och inkallning. Blir att börja träna vacker tass och lite annat roligt.. blir även att träna agility under senare år. :)

Hade till början tänkt att ställa ut honom under tiden, men han har för mycket vitt i sig. 

Han har entropion (inrullat ögonlock), så för tillfället så har han 3 stygn (haft 5, men tagit bort två då de har släppt, vilket de ska göra) på under ögonlock (vänster öga). Hjälper inte detta så får han göra en plastikoperation när han är runt året, tyvärr..

Och en bild på min lille Lincoln då :)

Tina-A
2013-08-16 11:30
0

#29: Tack! Han har 3 trickvideor ute, blev för många att stoppa in alla i samma video!

Frosstis
2013-08-16 18:54
0

#30 åh vad fin, vill också ha en röd cocker !

conadrie
2013-08-16 20:03
0

#32 Han är jättefin! :D förstår det, en av de finaste färgerna på rasen ju ;)

Frosstis
2013-08-16 20:50
0

#33 ja verkligen, och svartvit (blue roan) såklart :pPp

conadrie
2013-08-16 21:14
0

#34 Haha, nja. De är jag inte så jätte förtjusta i faktiskt. Jag är mer förtjust i liver och liver roan :3

Jamie+Engla
2013-08-18 16:21
2

Fått reda på att kiara (min egenuppfödda) ligger på plats 3 över sveriges bästa podengos.. Glad uppfödare och ägare :) Även märkt att Engla (kiaras mamma) börjar bli tjock. Hmm.. undrar ;)

Kadoor
2013-08-18 16:28
0

Familjen(inkl. jag då) har en Lagotto hane på 5 år som heter Tello!

Kommer inte ihåg vad han äter för foder, men det är något "speciellt" eftersom att hans mage är väldigt känslig och han inte kan äta vad som helst.. Kan inte i huvudet vad det heter, och orkar inte kolla haha. 😃

Tello är mest en sällskapshund så vi kör inga speciella aktiviteter eller "sporter" med honom. Dock kör vi lite agillity då och då, och mycket trickträning. 🙂

Bild från i vintras ^^

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -