Torrt och frissigt hår
Har länge haft problem med mitt hår, det blir jätteenkelt frissigt och torrt. Jag använder bara shampoo ibland (ungefär varannan vecka) men duschar och har i balsam ungefär 3-4 gånger i veckan. Sköljer ur håret efter jag duschat klart med kallt vatten. Men sen när mitt hår har torkat (låter det nästan alltid självtorka) så börjar små hårstrån stå upp åt alla håll och det blir torrt.. jag använder väldigt, väldigt sällan plattång, locktång osv. Någon som har tips på vad jag kan göra för att det inte ska bli så frissigt och torrt? 🥵
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Har du testat oljor?
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.
Jag har en hårolja som jag brukar använda som min frisör rekommenderade, den fungerade i början men inte längre..
Justin Bieber - 23/4 13 
Silicondroppar? Vet inte om de har fuktgivande effekt, men någon annan kanske har svar på den frågan… Silicondroppar gör håret glansigt och lite tyngre åtminstone. :)
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
Jag använder ett stylinggel från Wella som är helt underbart! Applicerar det när håret fortfarande är blött och slipper då allt frizz! :)
#4 Åh, vet du vad den heter? :)
Justin Bieber - 23/4 13 
Sluta med silikoner och mineraloljor och ta istället lite kokosolja i håret för att få ner frizzen så kommer håret bli friskt och blänkande efter ett tag :)
Balsammetoden! Har använt BM i över 2 år och mitt problem med torrt och fett hår är borta. Tvättar håret 1-2 ggr i veckan med balsam. Kolla in www.lockig.se För att BM ska funka så måste man följa några enkla steg…. framförallt tvätta ut alla silikoner innan annars kommer det aldrig att fungera. Sen får man kanske stå ut 1 månad tills håret ställt om sig… men det är det värt! :) och nej balsammetoden är inte bara för lockigt hår… jag har rakt och det funkar för alla hår.
#5 Shockwaves heter den :) Röd förpackning och godkänd av balsammetoden. 👍
Testa Balsammetoden, förgående har redan länkat dit du kan läsa mer. :)
Kram Elsa
Medarbetare på Teddykaniner i fokus
Balsammetoden är jättebra! Använder mig av den och mitt hår har blivit så mycket bättre. Har väldigt statiskt hår men med bm så blir det mycket bättre!
- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -