Sommaren=Självhat??
Misstro mig inte:) Jag ÄLSKAR sommaren!! Jag gillar värmen, resorna, glassen, sommarlovet och badet mm. Men en sak jag hatar är självhatet man får. Varenda internet sida jag gick in på sommaren, varje tidning jag läste, de har alla tips hur man får den *perfekta* sommarkroppen. Och såklart sätter tidningarna in en tjej men en fin mage, ansikte och kropp. Jag mår så dåligt a att läsa sånt. Alla personer är perfekta på deras egna sätt och det skulle bli skönt om alla fattade inte det. Men det värsta var när jag läste en tidning som skrev om just detta och när jag bläddrade sida.. Vad fanns där, jo tips om hur man bantar och får sommarkroppen. Att se bilderna och läsa om detta får mig att känna mig som en fet säl vilket är helt stört, eftersom jag är 12. 12 åringar ska inte kunna öppna en skvaller tidning och se hur en *riktig* kvinna ska se ut. (Det stod så i rubriken på tidningensannons!! Hur man ser ut som en riktig *kvinna*) Först blev jag helt tagen av fotot och började känna mig som en ful och fet säl men sen efter typ en sekund så fattade jag en sak.. Det finns ingen chans på denna jord att hon ser ut så på riktigt. För benen dem glänste, hyn var helt fläckfri och magen var helt perfekt. Men så är ju inte sanningen bakom fotot. Hon/Han är såklart photoshoppad. Håller ni med mig? Att sommaren har överdriven självhat och att det är hemsk att barn/tonåringar får tro att en riktigt kvinna ser ut så! Därför är jag glad att hösten börja komma!! (Detta kanske var helt mixat eller var det heter och ni kanske inte fattar så mycket, men jag var verkligen tvungen att skriva av mig!)
Enjoy the small things in Life...
For one day you will look back and realize they were the big things 
Tyvärr så skriver tidningarna de som säljer. Och bantning och hur man får den "perfekta" kroppen säljer mest. Då jag har gått flera lektioner med hur tidningar och samhället visar upp allting och när min inriktining är fotografi så lär man sig även där att photoshoppa. ALLT i en tidning är photoshoppat. Ett rum, en soffa, mat, människor, djur, ALLT.
Själv så läser jag inga skvallertidningar eller andra tidningar för ser först inte meningen med det men också så tycker jag alla de kvinnor och män som är med ser ut som benrangel som jag äcklas av. Vissa av de kanske har den kroppsformen och kan inte gå upp, det är faktiskt många som har det så, men i tidningar så överdriver de allting.
För några år sedan så hatade jag mig på sommaren också men nu trivs jag för jag vet att jag äter som jag ska, jag trivs med hur jag ser ut och jag är ett kurvigt underverk! Hahaha nej men när jag ser folk jag vet svälter sig själva för att få den "perfekta" kroppen så tycker jag synd om dom. Tycker verkligen synd om dem.
Jag håller med dig! Det är hemskt att vissa personer svälter sig själva för att få den *perfekta* kroppen. Jag är 12 år gammal och en gång läste jag typ i en barn tidning om hur man bantar i en annons. Jag blev så arg!
#2 Dagens samhälle har blivit så förvrängt, speciellt för dagens barn. Föräldrar som får för sig att banta, spyr hemma så 3åriga barn hör och säger på förskolan att de vill bli smala och de inte äter maten som severas på förskolan. Min mor har varit med om detta och det är så tragiskt. Människor som blir undernärda, benen blir sköra så de inte kan gå utan ligger på sjukhus resten av deras liv.
Jag skulle rekommendera till dig att sluta läsa tidningarna. Och få detta ämnet hört! Det är jätte viktigt!
Jag var nära på att svälta mig själv för två år sedan. Jag gick drastiskt ner 10 kg och mådde så dåligt..men nu väger jag 66 kg och har aldrig mått bättre!
Jag har redan slutat läsa dem! Jag berättade för min mamma och hon sa att jag aldrig någonsin får läsa den sk***n igen. Så hemskt att du svälte dig för 2 år sedan, men toppen att du slutade och mår bättre nu. Jag är väldigt nöjd över min kropp. Jag tränar friidrott och jag älskar min kropp. Skulle inte vilja banta, jag har en perfekt friidrottskropp. Jag vill hellre gå upp 2-4 kilo! Tack så mycket för dina tips!
#4 Är så glad att man hittar en 12åring som inte har en dålig syn på sig själv! Klart det finns så många fler men inte ofta man hittar!
Slutade även röka när jag började äta, min pojkvän var ganska hård men det lönade sig.
Bara man själv mår bra så är det de som räknas! Va bra att jag kunde hjälpa 😃
Haha, Tack! Min mamma har alltid lärt mig att alla är perfekta och det är jag tacksam att hon har lärt mig!
Putt Putt (Jag puttar bara för att jag vill ha andras åsikter om detta!)
#6 Riktigt bra mamma du har!
#8 Haha, Visst har jag XD!
Putt Putt