Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 2363 ggr
JohannaOlivia
0

Gymnasiet imorgo!! :O

Hej allihopa! :D
Asså jag börjar gymnasiet IMORGON! Jag är så himla nervös!! Jag är jätte rädd att jag inte ska få några vänner eller nånting :0 Jag vill inte vara nervös eller nånting för de e så himla jobbigt :/ Jag har tänkt att jag ska gå och hälsa på alla men tänk om dom tycker att man bara är konstig då eller nånting :O och så blir det bara värre..Problemet är att jag är så himla blyg vågar inte säga nåt men inte så blyg så att jag nt vågar svara om någon kommer fram till mej bara omjag ska gå fram till nån och prata:/ asså hur är det ? Jag håller på att få en hjärtattackhär :O Så nervös är jag :(  Ska gå Stockholms internationella restaurangskola btw :)
Tacksam för snabba svar :)
Tack på förhand :))

Fridaaaa
3

Kommer gå bra ska du se. Jag var nervös när jag började högskolan förra året. Jag är blyg i början, inte den som tar första steget. Men har gått bra 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

RobinEH
1

En del lyckas bra med att vara väldigt utåtriktade medan andra lyckas bättre med att vara mer återhållsamma. Får du inga vänner så får du inga vänner, inget att oroa sig över.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Inaarah
0

Det kommer gå jättebra! Jag började gymnasiet förra året, och första dagarna är det nervöst - för alla. Vi samlades i klassen efter uppropet och där gjorde vi lite övningar/namngrejer, och det var helt okej. Om man går på t.ex rundvandring i skolan, äter lunch, gör gruppövningar osv får man chans att prata lite mer med de andra. Det är inga problem, jag lovar! Gå bara dit så ska du se att det ordnar sig på bästa sätt. 🙂

Jag börjar också i morgon, i en ny skola i en ny stad, och det är nästan even worse. Nu känner ju alla i klassen varandra och så kommer jag som ensam ny. :)

hanna-linnea
0

Började också förra året och visst var jag också nervös men egentligen är det inget man behöver oroa sig för! De flesta känner samma sak och vill också få nya vänner. Nästan ingen känner någon så då är det inte så svårt! :) 

Var bara dig själv så ska du se att det kommer gå bra! :)

Fridaaaa
2

#2 Självklart vill man ha vänner. Skulle aldrig gå kvar i en klass, där jag inte har en enda vän. Så det hade jag oroat mig över.

RobinEH
1

Visst är det roligt med vänner. Men om man inte får några vänner så hjälper det knappast att oroa sig över det.

Varför skulle du lägga utbildningen på is bara för att du inte har vänner i gruppen?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Fridaaaa
6

#6 Är så himla mycket mer än "bara ha roligt".
Stöttning, motivation och mycket annat.

Jag hade inte lagt utbildningen på is nej, men jag hade försökt lösa det på något vis. Hade inte klarat att gå i en klass utan en enda vän, som kan hjälpa en om det behövs och mycket annat. Lättare när man går i samma klass&/samma utbildning tycker jag

[Älskamig]
0

Jag börjar med imorgon och jag är nervös så jag håller på att svimma!

Naathaliiiie
0

Börjar med imorgon, jag är så nervös 😕 men tror inte första dagen är så hemsk (iaf inte för mig då alla ettor börjar imorgon och tvåor och treor på tisdag. Men så är det nog på många skolor) jag är iaf mest rädd för att inte få några vänner 😕

[Majbot]
1

Var väldigt tillbakadragen de första veckorna då jag började gymnasiet. Slutade trean i somras och har skaffat mig en hel del underbara vänner under de åren :) Det kommer gå hur bra som helst!

Moalinn
0

Det kommer gå bra. Om du bestämmer dig för att hälsa på folk så gör det, jag hade mer än gärna fått ett hej från en ny människa om jag hade varit ny. Ser du någon stå ensam så hälsa. Det är lite så det fungerar i början.

Och angående vänner och inte.
Vi alla är olika, vissa klarar av att gå livet utan vänner, andra inte. Jag har tillexempel bara en vän i min klass och vi går inte ens samma inriktning så vi är ifrån varandra väldigt mycket men jag tycker utbildningen är rolig och jag vill lära mig. Skiter fullständigt i om jag har en vän med mig eller inte. Visst, skulle inte klaga om jag faktiskt hade någon men jag låter det inte förstöra mig och min utbildning.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

GabrielJ
0

Jag börjar på Ljud & Bildskolan den 20, alltså om 2 dagar. Känns nervöst då jag icke känner någon där dock så ska jag studera musikproduktion då jag är en skicklig pianist. Så jag är inte så jätte orolig över att inte få några vänner. Pro-tip: var inte nervös, kolla dig själv i spegeln och tänk "Jag är bäst!" Tro mig, det hjälper. Var öppen och le mycket, det kommer man långt på ser du.

K12345
0

Det kommer gå bra!! Alla de andra är nog minst lika nervösa också ;)

// Linn da' coolest!