Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1006 ggr
Thatgirl
0

Balsammetoden

Hej! Jag tänkte börja med balsammetoden då jag har otroligt frissigt och torrt hår och även väldigt lockigt. Har läst på litegrann idag och man ska ju tvätta håret en sista gång med schampo som innehåller sulfater men inga silikoner eller mineraloljor. Och jag köpte då ett schampo på apoteket som är från Oliva. 

Innehåll
Aqua
Sodium Laureth Sulfate
Glycerin
Glycereth-7 Caprylate/Caprate
Cocamidopropyl Betaine
Sodium Cocoamphoacetate
Sodium Chloride
Steramidopropyl Morpholine Lactate
Glyceryl Laurate
Sodium Benzoate
Potassium Sorbate
CocodimoniumHydroxypropyl Hydrolyzed Wheat Protein
Panthenol
Creatine
Behenoyl PG-Trimonium Chloride
Parfum
Citric Acid
Sodium Gluconate
Olea Europaea Leaf Extract
Fructose Benzoic Acid

Så, nu till frågan, kan jag använda detta som ett sista gången-schampo?

Har skrivit detta på hårifokus också men jag tänkte att det är ganska lite aktivitet så jag frågar här också då jag vet att flera använder sig av balsammetoden.

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

Kadoor
0

Om du är osäker kan du kolla här efter sista-schampon, där står alla godkända schampon med. Om det du köpte är godkänt så ska det stå med, sedan finns det även listor med godkända balsam, inpackningar, hårspray osv. Här kan du hitta godkända balsam! Sedan till höger(under "populära inlägg") brukar det komma upp länkar till fler listor på olika saker som jag skrev om, men länkade till schampon och balsam eftersom att det var om schampon du frågade om(och listorna är verkligen jättebra att ha när man ska köpa produkter), vill du ha länk till inpackningar så säg till. 🙂 Men du hittar säkert listan på det själv, det är ganska lätt att hitta. Och det finns säkert massor av tips på google!

Och anledningen till att jag inte skrev om det är godkänt eller inte så är jag usel på det där med innehållen hehe, jag går efter listor jag. 😂
Och det blev en vääldigt lång text nu…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
0

Vill även tillägga att du kan behöva tvätta med schampot två gånger innan du får bort all skit ur håret, så jag skulle rekommendera att tvätta två gånger för säkerhetsskull. Men i de inläggen jag länkade finns lite tips och råd också, så det är bra att läsa där också!
Lockig.se är en toppenbra sida! (vet inte om man får skriva in sidan eller om man måste "göra" en länk, om det är så så får ngn ändra det eller så haha) Där står inprincip allt om balsammetoden, så rekommenderar dig verkligen att kika in där. 

Lycka till! Balsammetoden är verkligen toppenbra, måste jag säga. 🙂

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Cazzos
0

Jag säger som Kadoor..

På lockig.se så finns allt du behöver veta, vilka produkter som passar till vad osv, så kolla där. 🙂

Thatgirl
0

Har kollat på Lockig.se men det var inte med på listan, därför jag undrade🙂

Cederin
0

Produkter kan vara godkända även om de inte står med på listan. Antagligen har ingen bara hunnit kolla just den produkten, man kan alltid jämföra själv på ingredienslistan.

Medarbetare på Naglar och Hår

Thatgirl
0

#5 Jo, jag vet. Det var därför jag frågade här. För jag är osäker på vissa saker i ingredienslistan om det var godkänt.