Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkropp-och-själ
Läst 2519 ggr
Tokyo
0

Finnar på ryggen

Är 12 år och har börjat fått finnar på ryggen, först trodde jag att det var eksem eller liknande då vissa kliar, men nu har jag fått större som är både varfyllda, röda och känns precis som finnar. Äckligt.

Skulle gärna vilja få bort dom, och jag har ett riktigt bra finnmedel som funkar kanon till finnar på ansiktet, men kan man använda samma till ryggen? 

Och sen vill jag också veta om dom beror - som jag tror - på hormoner? För det är väl det mest troliga, I guess?

Dom sitter typ från nacken och ungefär en dm ner, och eftersom det snart är höst och sedan vinter och jag kommer använda stora stickade tröjor varje dag dom kommande månaderna så är det väl inget särskilt stort problem, men dom gör ju ont. Efter vintern hoppas jag att jag har blivit av med dom iallafall, men vi får se! :)

Och om jag inte kan använda samma finnmedel på ryggen som för ansiktet, har ni några tips på andra grejer som är till för ryggen?

Tack! 😉

Sugar Mist
0

Proactive brukar funka toppen för ryggfinnar imo.

-

Bananbullar
0

Finnar på ryggen är mycket vanligt. Jag är idag 20 år och har fortfarande dessa problem. 
Självklart kan du använda samma medel på ryggen som i ansiktet. Ett tips är att köpa en skrubbborste att ha i duschen så att du kan tvätta hela ryggen ordentligt.

Var även noga med att lufta ryggen ordentligt och inte stänga in den i varma tröjor hela tiden. Jag har märkt att min rygg mår mycket bättre av att lufta.

Lycka till. 🙂

Tokyo
0

#1 Finns det att köpa på apoteket?

Bananbullar
0

#3 Nej. De går endast att beställa online. Det är ett dyrt medel (enligt mig) och flaskorna är små. MEN. De fungerar. Min mammas fästmans son har använt detta och blivit av med typ alla finnar.

Sugar Mist
0

#3 Det ve jag inte. Antagligen.

-

Tokyo
0

#2 Kan dock inte lufta ryggen då jag har en bostonkorsett pga min skolios. Dvs sned rygg. Fast i och för sig går den inte ända upp till nacken, men resten av ryggen kan jag inte lufta iallafall. 😐😊

#FML

Tokyo
0

#4 Okej, ska kika :)

Bananbullar
0

#6 Okej, men då är det bara att göra det bästa av situationen. Tvätta och smörja in. 🙂

Cazzos
0

Såklart du kan använda ansiktsprodukter på andra ställen på kroppen för finnar. Dina finnar på ryggen är inte annorlunda bara för att de inte är i ditt ansikte 🙂

Jag skulle tipsa dig om att börja exfoliera hela din kropp, typ med såna handskar, med vanlig duschtvål. Eller så tvättar du dina finnområden med finnprodukter och hoppas på att det blir bättre. 👍