Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettlänkar
Läst 11035 ggr
[MikeW]
0

Random fakta!

jag har tråkigt och har lust att lära mig (riktiga) konstiga/intressanta fakta om vad som helst! har ni något så skriv gärna!

jag börjar..

visste ni att dumbledore från harry potter är homosexuell? och att hans bror hade sex med djur? xp

Gerro
0

Dafuqq O.o

Emh..
I got nothing..

[okänd15]
5

Visste ni att en snigel kan sova i 3 år …hahah och det är omöjligt att slicka sin egen armbåge

och att jag vet att du precis testa att slicka din egen armbåge!

[Pandoraelf]
1

#2 Hahahahaha, damn right :D

Jesperlinden97
7

#2 Faktum är att jag känner två stycken som kan slicka sig på armbågen, hmm… måste ligga i släkten? Faktiskt, dom är kusiner! Haha!

You love a person, not a gender.
- Darren Criss
Medarbetare på Tonåringar iFokus & Justin Bieber iFokus

Gerro
1

Det är omöjligt att se sin egen panna, utan att använda någon typ av spegel ;)

[okänd15]
5

#4 hahaha o jävlar nu ska jag sitta här och träna på de lol

dermot
5

Under ett år sväljer du 14 insekter i sömnen.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Jesperlinden97
4

#7 Freshnesssss ;)

- Darren Criss

dermot
5

Visste ni att noshörningens horn består av sammanpressat hår? Så ha med en sax om du ska på safari 😊

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

dermot
26

Det var en dansk som uppfann inbrottsalarmet, men  det blev stulet innan han hann ta patent på det.

// Anka

dermot
4

En genomsnittlig chokladkaka har åtta insektsben i sig………………………………………………….

// Anka

[okänd15]
0

#7 ah dags att sy ihop sina läppar nu dåå

Gerro
5

Okej.. Nu spyr jag…

[okänd15]
0

#11 dafuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuq :O:O:O:O

anniejohanzzon
0

Min pojkvän slickade på sin egen armbåge och klarade det. Har det på film :'D

dermot
4

#13 Extra protein juu ;D

// Anka

dermot
3

Typewriter är det längsta ord som kan skrivas med tangenterna i en rad på tangentbordet.

// Anka

[okänd15]
0

^^ haha sant! skit jag åt insekter för c.a 1 år sen under 6 månaders tid , kan säga att man byggde muskler som fan! :)

dermot
6

Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta. Har jag hört, vetetusan om det kan stämma hahha.

// Anka

dermot
3

En människa äter i genomsnitt åtta spindlar i sömnen under sitt liv.. 

namnam xD

// Anka

dermot
14

*Internet består till 61% av porr.
 *Eskimåer använder sina kylskåp för att maten inte ska förfrysa.
 *Charlie Chaplin vann en gång 3:dje pris i en Charlie Chaplin-lookalike tävling.
 *Det vanligaste ordet världen över är okej. Det näst vanligaste ordet är Coca Cola.

// Anka

BunnyHope
0

#7 #11 # 20 Det där skrev du inte :X! *blind helt plötsligt av någon mystisk anledning.

Du är saknad…
Edward 31/8-11 5/7-12

[rocklover]
2

om du sniffar lim dödar du hjärnceller som du aldrig kmr att få tillbaka D; (fast det visste ni väl redan..)

Jesperlinden97
12

#23 Det förklarar ju saker och ting…haha…

- Darren Criss

anniejohanzzon
12

Delfiner och människor är de enda som har sex för ''nöjes'' skull :D

Om en människa rör en kackerlacka så springer den snabbt iväg, gömmer sig och tvättar sig ^^

Svanar har bara en partner genom hela sitt liv, om en partner dör kan den andra också dö på grund av sorg :'(

Att gäspa när någon annan gäspar är ett tecken på en frisk hjärna då gäspningar inte smittar av sig på personer med hjärnskador.

En man rånade en bank på 1 dollar för att hamna i fängelse och få gratis sjukvård x) (smart)

[Noxblood]
0

Det men gäspningar kan inte stämma då jag har dokumenterad hjärnskada och jag gäspar ofta när andra gör det:/

[Tilde]
7

Visste ni att skrattgropar är en "missbildning" i kindmuskeln? 😉

#25 Apor har faktiskt också sex för nöjes skull. :P och Mythbusters testade det där med gäspningar. Det "smittar" i regel bara om det är någon man känner som gäspar.

[Tilde]
1

Visste ni att en mandrill har de största tänderna jämfört med sin huvudstorlek av alla däggdjur i världen! 

http://farm5.staticflickr.com/4149/5192069489_c72982532f_o.jpg

BettaSplendens
4

Visste ni…

… att endast hälften av alla Amerikaner vet att solen är en stjärna? 

.. att i genomsnitt i livet sover varje människa i 26 år, sitter på toa på morgonen i 6 månader, ser på tv i 6 månader väntar på grönt ljus i 2 väckor och kysser någon i två veckor?

… att Kung Karl XII försökte tämja älgar?

… att två djurrättsaktivister en gång skulle protestera utanför ett slakteri i Bonn, när plötsligt samtliga 2000 grisar i slakteriet lyckades rymma och löpte amok rakt över dem hjälplösa aktivisterna, som omkom?

(och detta har jag skrivit heeelt själv… 😃)

HejPåDig
0

#17 Nej, det är skallskada :)

HejPåDig
8

7 personer i genomsnitt dör varje år av att ha svalt en penna.

[MiniPim]
3

#20 annika sluta, du dödar mig jag gillar inte dina fakta saker

[rocklover]
2

#20 O_O JAG TÄNKER SLUTA SOVA!

visste du att gud dödade mer personer än satan gjorde ? O_O0

Jesperlinden97
8

VISSTE NI ATT JAG UPPTÄCKTE EN HARKRANK PÅ MIN VÄGG PRECIS?! 
FY VAD ÄCKLIGT!!! Tänk om den kryper in i min mun när jag sover 🤮Die bitch, DIE!!!

- Darren Criss

[Tilde]
0

Hahaha jesper.. Jag tror inte jag sväljer så många insekter, min mun är helt stängd när jag sover. :P

[rocklover]
0

visste du att man förbränner ca 150 kcal av att vara uppe hela natten?

[MikeW]
5

Visste ni att jag har kollat på anime i 18,25 dagar sammanlagt xD

[rocklover]
7

#37 we can be no lifers together! 

visste du

… att en ko fiser ut 600 liter metan per dag (nog att fylla 40 st partyballonger)?

… att en hyena har 3 ggr starkare bett än en vithaj. Och starkare än ett lejons?

… att Roy G. Sullivan blivit träffad av blixten 7 ggr. (1942, 1969, 1970, 1972, 1973, 1976 och 1977), och dog flera år senare av olycklig kärlek?

fsigge
3

visste du att endast 1-2% av världens befolkning har gröna ögon

visste du att det är omöjligt att rapa i rymden?

Frida

[rocklover]
3

visste du att i Kina är den 20e September, ""Älska dina tänder dagen"? undrar vad som spelas på radion? kanske "i love my tänder" 0.o

mikkan01
0

#34 Eeeek, har läst någonstans att krankarna lägger ägg i öronen på folk haha, ingen aning om det stämmer eller inte. 
Skulle dödat den…typ…direkt. 😈

~mikkan

Jesperlinden97
0

#41 Min bror fick döda den, jag vågade inte… haha! 
Men den var typ odödlig, den ville inte dö :S Men till slut så ;)

- Darren Criss

[rocklover]
1

visste du att en kackerlacka kan leva i hela 5 dagar utan huvud..

Jesperlinden97
7

Visste ni att…
…en ankas kvack inte ekar? Ingen vet varför. 

…knarkkungen Pablo Escobar hade så mycket pengar att råttorna åt nästan 1 miljard dollar av hans pengar varje år?

…honung är det enda livsmedlet som inte ruttnar? En burk honung kan vara ätbart efter 300 år! 

… en man som levde för för 9000 år sedan var den första människan att ha blåa ögon? Alla blåögda är på något vis släkt med honom. 

… visste ni att bruna ögon egentligen är blåa under det bruna färglagret  ?

…IKEA-varuhusen är formade som labyrinter för att förhindra kunder från att lämna varuhuset? 

…Varje avsnitt av Game of Thrones kostar 50 miljoner kronor att producera?

- Darren Criss

dermot
10

#44 Det med ikea stämmer verkligen.. herregud man ska fan aldrig åka dit om man "bara ska ha en sak" - man kommer ju inte ut! xD

// Anka

[Tilde]
0

#44 Again, Mythbusters did it! Med ankorna alltså. Det ekar visst, men "fades out" naturligt så det är svårt att se vad som är eko och vad som inte är. Eller vad de nu sa. 🤓

HejPåDig
7

Att folk fastnar i läskautomater är en vanligare dödsorsak än hajattacker

[rocklover]
3

#47 O_O DA FUDGE?!

RobinEH
2

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

dermot
4

#49 Varför upprepar du dig?

// Anka

Cazzos
9

#25 Bonoboapor använder sex för olika saker, bl.a. hälsningar inom gruppen, och svanar är inte de enda monogama fåglar vi har, aror och korpar är ett exempel :D Visste ni att det redan finns en sån här tråd? http://tonaringar.ifokus.se/discussions/512128c088f4723c9203ea9f-visste-du-att

Hoshi99
1

Visste du att i en stat i USA är det olagligt att få slut på bensin? Visste du att Apple var dem som kom på laptopen? Visste du att du Aldrig rör något du svävar hela tiden?

[MikeW]
0

#51 Visste att det fanns en men hittade den inte :P + så är den gammal nu =(

fsigge
0

#52 hur kan vi inte röra något??

Frida

[Tilde]
4

#52 Det är också olagligt i Danmark om man är på motorvägen. Då får man en böter för man var dum nog att inte tanka tidigare. 😉

#39 Min sambo är en av de 1-2 % då, coolt. 😃 Men visste ni att endast 2% av världens befolkning är naturligt blonda då?

Visste ni att det är olagligt att gå mot röd gubbe i Danmark (Jaywalking, precis som i USA)?

Visste ni att kameleonter inte bara ändrar färg för att kamouflera sig? De gör det efter humör och värme för det mesta. :)

Hoshi99
1

Visste du att dem med rött hår är mer känsliga än alla andra?

Hoshi99
2

#54 För allting är ju uppbyggt av atomer och atomer nuddar inte varandra (den enda gången dem nuddar varandra är när dem gör en förening)

[Tilde]
0

#56 Var det inte så att de med rött hår tål mer smärta än andra? Mythbusters testade denna också xD

Hoshi99
1

Kanske. Dem är väldigt speciella T.ex så tål dem inte ljus lika bra som andra. Edit: Vad jag vet så är detta inte en myt utan testat av forskare.

[Tilde]
0

#59 De har ju väldigt lite pigment, så de blir lätt brända i solen. Men ljus från lampor och grejer är ju inga problem xD Min bror är rödtott, fast han har inte så tydliga fräknar 😛

Hoshi99
3

#60 men vänta. Hur testade myth busters att rödhåriga var mer tåliga? xD

Nwmo
0

Tass

- Emil

[Tilde]
0

#61 De hade typ ett smärttest med iskallt vatten + deras hand och massa sånt. Så skulle de se om de tålde mer eller mindre än andra hårfärger. 😛

Hoshi99
0

#63 Stackars människor xD Visste du att för inte så länge sen så om du åkte till Japan för att bo där så hette det ID kort du kunde skaffa "Alien Registration Card"

[Tilde]
0

#64 Man säger så i USA också, alien är en foreigner som inte bor i landet. 😛

Hoshi99
0

#65 men fortfarande låter det lite taskigt XD

BettaSplendens
0

Att rödhåriga är mer smärttåliga stämmer verkligen inte på mig haha..

Saker ni inte visste om gingers http://facts.randomhistory.com/redhead-facts.html :D

RobinEH
0

Det är olika länkar som alla motsätter det du skriver.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Nwmo
1

“Gingerphobia” is a fear of redheads.

- Emil

[Tilde]
0

#67 Jag tror inte man trodde på vampyrer under det antika Grekland… xD Visste ni att gingers don't have souls? haha nej jag skojar bara ❤️

Nwmo
5

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

- Emil

Jesperlinden97
1

Visste ni att två stycken av Jackie Chan's fans begick självmord när dom fick veta att han förlovat sig?

- Darren Criss

dermot
1

#68 Ok, länkarna funkade inte för mig, så därför jag undrade. :P

// Anka

Nwmo
7

"If gingers had souls then why didnt the dementors ever go after Ron Weasley?"

- Emil

[Tilde]
2

#72 Konstigt då man inte kan TA självmord 😉

Jesperlinden97
1

#75 Vad dillar du om? 😇

- Darren Criss

[rocklover]
6

Visste ni att jag sitter i en skog, tror jag har fått mens, ingen har bindor/tamponger/whatever och jag ska hem imorgon! #FML

dermot
0

#75 Det skrev han väl inte heller? xD

// Anka

[Tilde]
0

#78 Haha jo han ändrade ju efter att jag påpekade det 😂

HejPåDig
1

13 Michael Jackson fans tog livet av sig när han dog.

GerbilenDino
3

Visste ni att..

Ni har awesome fakta?

😉

Med vänliga hälsningar, Dino & Honi.

:3

Peak303
2

Visste ni att fjärilars smaklökar sitter under deras "fötter"?

och…

1993 fans det 90 hemsidor på internet, nu finns det oändligt.

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Quenzi
2

Visste ni att det mesta som skrivits här om att svälja insekter inte är sant?

PJUM

BettaSplendens
0

#83 Kan omöjligt finnas oändligt antal hemsidor på internet :P

IdaL
1

#84 Låt oss säga att det finns så många att ingen orkar räkna alla då 😉

Quenzi
0

#84 Va? Jag skrev inget om hemsidor. XD

PJUM

m4rkus93
1

dom ända "djur" som har sexuellkontakt för "skojj skull" (tänker inte bara på förökning) är dvärgsilkes apan, delfiner och människan :D  har jag fått lära mig iaf…

m4rkus93
1

människor och elefanter är dom ända som gråter av sorg

IdaL
3

Varje år dör det fler människor som blir ihjälsparkade av en åsna än som omkommer i flygplansolyckor

m4rkus93
15

när 2 blåvalar parar sig så får hanen en erektion på ca 400 liter varav 10% av erektionen kommer in i honan resten 360 liter går ut i havet :D ha en trevlig sommar ni som bada i havet xD

m4rkus93
1

världens äldsta dildo hittades i en grotta i södra tyskland och vad gjord  av ett horn med måtten 20 cm lång och 3 cm bred ålder på denna är ca 28000 år :)

Thatgirl
0

#90 det heter väl inte erektion, eller?

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

m4rkus93
0

världens största akvarium finns i singapore och innehåller 45 000 000 liter vatten och har över 100 000 marina djur

BettaSplendens
1

#86 82 skullere va 😃

m4rkus93
0

#92 nej helt riktigt jag är lite trött i skallen och blanda ihop det hoppas ni förstår ändå

[Tilde]
0

#87 Glöm inte schimpanser, those sick bastards!

Nwmo
5

Tänk att bli cumshottad av en blåval, 400l rakt i ansiktet.

- Emil

Potatisen
5

• Det är fysiskt omöjligt att titta när man nyser • Att Super Mario har mössa för att tecknaren inte kunde rita hår • År 1992 var det fler människor som rökte marijuana än människor som röstade på George Bush. • I Nevada, USA är det olagligt att rida kamel på motorvägar. • Fulla myror ramlar alltid åt höger • Bara en bok har tryckts i fler exemplar än bibeln, nämligen IKEA-katalogen. Allt detta har jag lärt mig från onodiginformatin.se

[Taxie]
0

Synd för mig då som är vänsterhänt, min pojkvän är vänsterhänt, min pappa och 3 vänner. Då får vi 9 år kortare liv 😉

Det dåliga är att allt som är högeranpassat blir fel för mig. I början så använde jag vänster hand för datamusen men det blir ju fel med knapparna tillslut lärde jag mig använda höger hand till datamusen och det funkar. Onödig fakta 😛

Fram till 1950-60 så förekom det att man tvingade vänsterhänta att använda höger hand i skolan… de var obegåvade om de inte klarade detta.

Jesperlinden97
9

Forskare har kommit fram till att universums centrum smakar hallon och doftar rom.

- Darren Criss

[Tilde]
0

#98 Tror inte på det där med Mario… Finns ju karaktärer med hår i Mario-världen. :P

#100 Wut? xD

Quenzi
0

Visste ni att plattorna på jordskorpan flyttar sig i ungefär samma hastighet som naglar växer?

PJUM

Lavèn
6

Alla människor är egentligen brunögda!  Precis vid pupillen finns det brunt pigment, det sa optikern till mig :3

Enligt lag så får en gravid kvinna i England kissa överallt tom i en polismans hjälm, det är även olagligt att dö i Englands palamenthus

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

Jesperlinden97
0

#98 Fast, IKEA-katalogen är ju ingen bok :)

- Darren Criss

dermot
5

#91 Hur vet man att den användes som dildo då? xD

// Anka

[MikeW]
2

#105 Han som hittade den först använde den som en dildo, även om det inte var det. Sen när forskarna kom så sa dom "men gud! den luktar ju skit!"
Och killen som hittade den ba "uuh,,, jaa.. d-det.. ehm.. *får ide* DOM ANVÄNDE DEN SOM EN DILDO!! =D"

(för han ville inte att dom skulle få reda på att han hade stoppat upp ett skit gammalt horn i röven) xD

[MikeW]
0

#105 Så basically dom luktade på den.

[cookies]
6

Man brukar säga att en cigarett förkortar livet med fem minuter.

Om man har 71 år kvar att leva och vill förkorta livet med 1 år så:

• Får man röka 4,1 cigaretter om dagen
  • Det blir 105 120 st cigaretter på 70 år
  • Detta kommer kosta dig ungefär 262 800 kr

Random fakta, har tråkigt som sitter och räknar på detta? ;)

m4rkus93
0

känns som 262 800 kr ¨låter för lite jag vet att min pappa ränka på det nån gång och då blev det nån miljon…

Jesperlinden97
2

#109 Din pappa kanske röker mer? :)

- Darren Criss

Duvethon
3

Människan härstammar från den ryggradslösa sjöpungen! haha, sant faktiskt!

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

m4rkus93
0

#110 min pappa röker inte och isf måste det typ bli 12-13 cigg per dag om man ska följa #108

[Tilde]
0

#109 Det finns ju olika dyra cigaretter? Med en så stor mängd påverkas priset väldigt mycket! 😛

panini
0

#20 Nej faktiskt 4 ;P

Lavèn
1

De har hittat en ny kropps del! Ett lager i ögat som ska få heta Dua's layer, fått namnet från han som hitta den!

Källor: http://now.msn.com/duas-layer-a-new-eye-part-discovered-behind-cornea och http://www.aaojournal.org/article/S0161-6420(13)00020-1/abstract

Kram Nora medarbetare på lantdjur och Barnens  🙂

[MikeW]
0

Visste ni att jag har 200 Guldmynt och ger bort Insider till den första som säger att hen vill ha det ;)

Thatgirl
0

#116 JAAAG!😃 snälla snälla snälla snälla….❤️

[MikeW]
0

#117 Varsegod :D

m4rkus93
0

#116 att han vill ha det :P

Thatgirl
0

#118 ååååh taaacktacktack!😃

[MikeW]
0

#119 jag vet ju inte om det skulle bli en tjej eller kille som skrev. Så istället för han eller hon = hen.
Nu blev det ju en tjej, skulle jag skriva han då skulle det ju inte stämma ;)

m4rkus93
0

nej jag mena du skrev den som säger "att den vill ha det" och då sa jag det xD ;P

[MikeW]
0

..hmmm.. okej(?)

dextrosol
2

Visste ni att enligt svensk lag så får man inte döpa sitt barn till:

Brfxxccxxmnpcccclllmmnprxvclmnckssqlbb11116

Tror ni mig inte? Se här

[rocklover]
0

#124 yeeey! Timeh! jag har saknat dig .__.

dextrosol
0

#125 Desamma 😃

Frida B
4

På tal om namn… Man får inte heta häst. Vilket betyder att någon har försökt döpa sitt barn eller sig själv till häst. 

"Hej häst, ska vi käka en hamburgare?"

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

[rocklover]
5

Visste ni att det är ok att heta Kukas (…ett par skulle döpa deras barn till Lukas men råkade skriva Kukas istället och det blev godkännt xD!)

dextrosol
5

I Alaska, USA är det enligt lag förbjudet att knuffa en älg ut ur ett flygplan xD

[MikeW]
0

xD

[cookies]
0

#109 Jag tror jag satte att ett paket med 20 st i kostade 45kr. Nu var det om man ville förkorta sitt liv med 1 år, så tekniskt sett kanske han förkortar sitt liv med 3 år om en ciggarett nu förkortar livet med 5 minuter ;)

Jesperlinden97
0

Visste ni att när två svarta hål i rymden är på väg att kollidera kan objekt runt dem resa bakåt i tiden?

- Darren Criss

[Tilde]
0

#132 Det kan man väl ändå inte veta? xD

Jesperlinden97
0

#133 Googla: Stephen Hawking - Black Hole Time Travel

- Darren Criss

Jamie+Engla
0

Visste ni att en jordnöt innehåller lika mycket fett som 1 km gurka ;) Den ända månad i historien som inte haft en fullmåne är februari 1865 Om allt salt i haven skulle utvinnas, så skulle alla kontinenterna täckas av ett150 m tjockt lager salt. Det är förbjudet att kyssas för "sexuell njutning" i Iran. Den som ertappas döms till 100 slag med piska. Elefanter är det ända djur som inte kan hoppa. Fjärilar smakar med fötterna. Hahaha!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

tusstuss
0

Varldans storsta fisk ar svart och vit.

Portal Is Love, Portal Is Life.

[Odde]
0

#134 det är en teori långt ifrån fakta:) Vill du kolla bak i tiden kolla på en stjärna :)

Och hans teori menar att tiden går " saktare " du reser inte tillbaka i tiden…fast med tanke på hur mycket gravitation det är runtom ett svart hål så är du trasig under din egen vikt innan du ens hinner komma nära :)

[Odde]
0

en blåvals tunga väger lika mycket som en fullvuxen hon elefant :)

[Odde]
1

Och vetenskapsmän har planterat falska minnen i möss 😂

minbebis
3

Nial Patrick Harris (barney från how i met your mother) är homosexuell. Efter en timmes simmande i en bassäng har du fått i dig en halv liter urin Under en genomsnittlig dag har du indirekt kommit i kontakt med 15 snoppar, genom att tex ta tag i ett dörrhandtag. En genomsnittlig persons intag av snabbmat varje år innehåller 12 könshår. Under ett år skakar du hand med 11 kvinnor som glömt tvätta händerna efter onanerat. Under ett år skakar du hand med 6 män som glömt tvätta händerna efter runkat. Du andas dagligen in en liter av andras anala gaser. Du tillbringar 6 månader av ditt liv på toaletten.

[Tilde]
3

#140 Låter inte så troligt att fler tjejer än killar skulle glömma att tvätta händerna… 😂

Nwmo
0

#141 Ni får la inget vit och kladdigt på händerna? :P

- Emil

[Tilde]
1

#142 Tror du inte det blir kladdigt i en vagina (och därmed på händerna om man använder dem) när man onanerar? 😂

Plus att många killar inte ens tvättar händerna efter toalettbesök. :P

Tina-A
0

Jag minns det också som att tiden går långsammare nära svarta hål. Tror jag såg på discovery något om att om man hänger där ute åldras man skitlångsamt, eftersom tiden går så himla långsamt, och när man kommer tillbaka till jorden skulle i så fall alla man känner redan hunnit dö. Ja, i teorin alltså… :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Nwmo
1

#143 Om man kör klitorisstimulans då? Jaja, you win.

- Emil

Saiipz
0

all sån här fakta är ju lite intressant, och sjuk.. 

själv är man ju ginger naturligt..

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

fsigge
0
  • Jordnötter är en av ingredienserna i dynamit.

• Mona Lisa har inga ögonbryn. Det var mode i Renässansens Florence att raka av dom

Fler monopolpengar blir tryckta per år, än vanliga pengar runt om          i  hela världen!

Utan färgmedel är Coca-Cola grönt. (sa min pappa till mig)

Pablo Picassos fullständiga namn var Pablito Diego José Santiago Francisco de Paula Juan Nepomuceno Crispin Crispiniano de los Remedios Cipriano de la Santisima Trinidad Ruiz Blasco y Picasso Lopez. (hittade på wikipedia)

Frida

[Tilde]
0

Det finns cyanid i kärnorna i äpplen, mango och persika. Ät därför inte upp äppelskrutten!

Ratzo
0

Vad är cyanid?

I can't drown my demons, they know how to swim.

[Tilde]
0

#149 Ett giftigt ämne. :o https://sv.wikipedia.org/wiki/Cyanider

minbebis
0

#141 faktan om barney visste jag själv, resten tog jag från internet :)

Jesperlinden97
2

Visste ni att Daniel Radcliffe, även känd som Harry Potter, slet ut ca 80 trollstavar under alla 8 filmerna?

- Darren Criss

[MikeW]
0

#152 Visste du att han som spelade dracos pappa försökte sno staven som han hade i filmerna? :P

Jesperlinden97
0

#153 Vilken av dom? 😂

- Darren Criss

[MikeW]
0

#154 han har väl bara en stav? Den där som är som en käpp med ett silver huvud av en orm :)

Jesperlinden97
0

#155 Whoot? Jag menade vilken av dom 80 som förbrukats? ;)

- Darren Criss

Kadoor
0
  • Hästar kan inte kräkas
  • En mygga har 47 tänder
  • Tror det var i finland, om jag minns rätt, där man förbjöd kalle anka för att han inte har på sig några byxor xD

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

lisa93847
0

#2 Min syster kan slicka på sin armbåge :) felfelfelfelfelfelfelfelfel

tusstuss
1

RANDOOOM!

Visste du att…

Förra sommaren var 70% av alla "svenska jordgubbar" inte svenska. XD

"Roses are red, violets are blue…" poemet skrevs av ett litet barn, som ville skriva en dikt till sin bästa vän.

Pyramiderna är formade som trappor för att likna en trappa upp till solguden Rah.

Portal Is Love, Portal Is Life.

Jesperlinden97
3

#159 ''Roses are red, here's something new… Violets are violet, not fucking blue…'' 

Hahahaha 😃

- Darren Criss

lisa93847
1

#160 😂

Roses are red

Violets are blue

Some poems rhyme

But this one doesn't

Roses are red

Violets are blue

God made me pretty

What happened to you?

[Tilde]
1

Roses are red

Violets are blue

If Asians can't do it

it's IMPOSSIBRU!

lisa93847
0

roses are red

violets are blue

sugar is sweet

and so are you…..

but the roses are pelting…

the violets are dead….

the sugar bowl's empty…

and so is your head. 😃

Jesperlinden97
0

Att vi inte skapar en tråd om detta! Så slipper vi massa OT :)

- Darren Criss

[Tilde]
0

#164 Hahaha ja det borde vi. 😛

Åh jag hade något bra faktum men kommer inte ihåg vad det var jag ville skriva… 🤔

Skogsmongot
1

Råttor skrattar om man kittlar dom på magen 

Länk: 

javascript:nicTemp();

GabrielJ
0

#37 Det är ju ingenting, jag har spelat "Garrys Mod" i 1005 timmar totalt sedan december 2013, dvs 41,8 dagar.

[MikeW]
0

#167 Jag har nu kollat på anime i ca 21 dagar.

Fast du spelar, du kontrollerar. Jag sitter bara och kollar. xP

Tror du menar december 2012 dock? :P
Och jag började kolla på anime för 5-7 månader sen

GabrielJ
0

Ja, dumma iPad.. Menade 2012. Tror det är ungefär 1,5 månader som jag har tillbringat framför Garrys Mod under 8 månader.

Cahira
4

#140 Jim Parson (Sheldon Cooper, The Big Bang Theory) är 40 år gammal och även han är homosexuell. :) 

¤ Strutsens öga är större än dess hjärna.

¤ Elefanten är dräktig i 22 månader.

¤ Elefanttjuren har testiklarna inuti kroppen. 

¤ Elefanter går egentligen på tårna.

¤ En noshörningsunge väger ca 65 kg när den föds.

¤ Galna kosjukan bröt ut för att människan matade korna med animaliskt protein.

¤ Hundrasen Basenji kan inte skälla, men det innebär inte att den är tyst. Hunden morrar, ylar och många andra läten.

¤ Katter har senor istället för ligament, vilket är varför de är så flexibla.

¤ Katter använder morrhåren för att ta reda på om de ryms i ett utrymme eller inte. 

¤ En vithövdad havsörn väger ca 12 kg.

¤ När ett barn fyller två år har denne vuxit ungefär halva sin vuxna längd.

¤ Människans hjärna är inte fullvuxen förrän runt 25årsåldern.

¤ Det finns ca 450 hundraser i världen.

¤ Hunden domesticerades för ca 14.000 år sedan.

¤ Geparden kan inte dra in sina klor.

¤ Vita katter med blå ögon är oftast döva.

¤ Dalmatiner föds helvita och får sina prickar senare.

¤ Siameser, snowshoes och andra maskade kattraser föds vita de med.

¤ En kondom fungerar bara ca 97% av gångerna.

¤ Hormonintag (p-piller, m.m.) ökar risk för cancer och blodproppar.

¤ En ko förbränner nog med energi att tända en glödlampa.

Nu måste jag gå, så det får räcka för stunden. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[RedHood]
0

Har inte läst alla kommentarer men hoppar in ändå! Hoppas inte någon har skrivit detta då. En man som köpte bolaget Segway dog själv av en Segway. Tappade kontrollen och störtade ner för en klippa.

Juliaskaniner
2

En krokodil kan inte räcka ut tungan.

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Cahira
0

Delfiner och andra valar sover med ena hjärnhalvan i taget.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Nerdysiamese
1

Utbildade människor har vetat att jorden är rund sedan antikens Grekland.
Columbus hade inte svårt att få sin resa finansierad för att man trodde att jorden var platt utan att resan helt enkelt var för lång för att lyckas (vilket dom hade rätt i, han nådde ändå bara halvvägs med nöd och näppe).
Columbus var inte heller först med att upptäcka Amerika, vikingar hade besökt kontinenten samt lämnat graffiti i form av runstenar långt innan det.

Efter som ögonfärg tagits upp så kan jag berätta att grönögda människor egentligen är gulögda  och är en mutation som uppstår när blåa ögon och en viss nyans av brunt kombineras.

Sverige är 3:e dyraste landet i världen att bo i, på första plats ligger Venezuela.

Danmark har totalt haft 1 älg efter att en svensk förvirrad älg simmat över.

Irland har inga inhemska ormar,  de ormar som finns vilt på ön är förrymda husdjur.

I USA har man i laboratorier lyckats avla fram självlysande katter, detta för att dom är infekterade med katters motsvarighet till hiv (normalt sett lyser dock inte katter med FiV, bara dessa framavlade testdjur) och andvänds i forskning om just hiv.

Medarbetare på Datorspel I Fokus

[RedHood]
0

#174 Det med katterna har jag hört att de har tagit det från någon sorts manet.

[MikeW]
0

Denna blev så lång så jag startade en ny tråd här
Kan någon låsa denna? :)

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer