Är så trött somnar över allt !
Sen jag började skolan har jag varit så jätte trött jag har somnat både på soffan en stund och i går i sängen med maten brevid mej. Hur kan jag bli så trött jag har aldrig varit så här trött. Är de bara för att jag åker buss och går upp vid 5 varje dag. Känns som jag aldrig får sova ut min tid längre. Jag somnar vid helt fel tillfälllen med ju när jag äter. Hur kan jag andå gå upp så tidigt och känna mej ut vilad?
Jag kan inte gå upp senare utan måste gå upp vid 5 då jag måste klä på mej och ducha även ge djuren mat. Plus äta frukost jag måste gå vid kvart i 7 för att hinna till bussen.
lägg dig tidigare
Hm ja de skulle nog behövas går och lägger mej vid halv 11#1
Gå och lägg dig tidigare, och försök att inte somna på dagen så sover du bra på nätterna :) Om du känner dig trött efter skolan, lägg dig inte i soffan eller sängen för då finns det en risk att du somnar. Gå en promenad eller hitta på någonting annat istället :)
Jag går upp kvart i fem varje morgon. Har gjort det de senaste fem åren, minst. Går och lägger mig senast tio om kvällarna, helst klockan nio. Fungerar utmärkt.
Skulle jag behöva gå upp kl 5 så lägger jag mig kl 21, senast 22. 🤓
Jag går och lägger mig 22 om jag ska upp 6. Jag är ändå trött… Så gå och lägg dig tidigare..
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Jag sover 1-2 timmar per dygn och är trött. oj..?
haha nej men du har fått massa bra kommentarer, lägg dig tidigare :)
www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -
Egentligen handlar det inte bara om att gå och lägga sig tidigare. Man måste vara noga med att gå och lägga sig samma tid varje kväll (självklart även gå upp samma tid). Kroppen och hjärnan ställer in sig på det då. Som tidigare nämnt, sov inget på dagen så du är trött och kan sova på natten.
Det är viktigt att äta ordentligt så att man har energi och orkar hela dagen + att dricka lagom mycket. :)
Jag steg upp vid 5-halv6 när jag gick gymnasiet, för att hinna med bussen kl 6 sen. Jag gick och lade mig vid 21-22 tiden, annars hade jag aldrig orkat. Måste ha mina timmars sömn, dvs 7-8 timmar.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Stiger du upp så tidigt så är det ju skitbra att ta en powernap när du kommer hem så du orkar mer. Men asså har du läxor och sånt så är det ju bra om du kan göra dom utan att somna typ haha
Do you want my heart between your teeth? - Ellie Goulding
Justin Bieber - 23/4 13 
Tack för era förslag 🙂