Pojkflicka
Hej! Jag är en tjej på 14år och jag har en fråga. Jag har alltid varit lite av en "pojkflicka" och jag undrar om killar ser det som oattraktivt? Jag gillar att röra på mig i olika sporter och använder inte smink. Jag använder " pojktröjor och pojkbyxor" alltså lite stort och säckigt. Jag har former men ja visar inte fram de. Hör kanske inte riktigt till saken men jag är alltid ordentlig, dvs duktig i skolan aldrig gjort något, oövertänkt eller dumt, blir man automatiskt klassad som tråkig om man inte vill bryta mot regler? Ingen i min klass har sett mig sminkad, i klänning eller kjol. Jag hänger inte med tjejerna utan gillar mer att göra andra saker, tex spela fotboll, friidrotts, löpträna, gå på muser, läsa. Jag närmar mig bara köpcentret när jag verkligen BEHÖVER kläder. Jag pratar och skrattar med killarna, och är VÄN med de. Min fråga var kanske lite otydlig men jag undrar om killarna alltid kommer se mig som "pojkflickan som kan spela fotboll" och som en vän. Eller om de ser på mig " som en tjej" Frågan är mest till killar men om någon tjej har en synpunkt får hon gärna dela med sig. Tacksam för svar
Du kommer ha killar släpandes efter dig.
Enligt mig låter du som den perfekta tjejen, det är ett + om du gillar sport och "killiga" grejer.
Dom kommer se dig som en cool tjej.
Fast alla tycker olika, det finns killar som gillar väldigt tjejiga tjejer och dom som gillar väldigt killiga tjejer. Det finns någon för alla där ute, don't you worry :)
Nu är jag ju tjej men jag svarar ändå, alla killar är olika precis såsom tjejer är olika. Olika killar gillar olika tjejer, en del killar vill ha flickiga tjejer med mycket smink och tighta kläder, en del gillar naturliga och en del tycker väl det är roligt med tjejer som tycker om att göra saker som de också tycker är roligt :)
Du är perfekt, som du är helt enkelt!;)
Killar tycker, precis som tjejer, väldigt olika och det finns alltid någon, oavsett om man menar på att ''bilda ett'' förhållande, eller bara vara vänner. :)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
Gosh, du låter som den perfekta tjejen i mina öron.
Nämen, helt ärligt.
Min exkille hade inte brytt sig om jag gick i mjukisar, tofs och osminkad eller om jag gick i klänning, sminkad, klackar o.s.v. då han gillar mig för den jag är, och det är precis så en kille ska vara enligt mig.
Jag lovar dig, det finns en kille som tycker du är absolut perfekt, dennes hjärta slår snabbare varje gång då ler, skrattar och pratar, den älskar din personlighet och vill inget annat hellre än att vara med dig, han kanske inte är i ditt liv just nu men han kommer ska du se!
-

vad tror du att en kille föredrar ?
en tjej som står & köar i 48 timmar utanför spelbutiken i väntan på det senaste efterlängtade spelsläppet & sen sitter uppe & lanar med han & hans polare & går & ser nyaste Marvel rullen på bio tillsammans…
eller en fånig tjej som tvingar med sin kille på chickflicks, spenderar timtal framförspegeln, inte bryr sej om senaste call of duty spelet, och som inte fattar grejen med game of Thrones ??
jag är en pojkflicka, och har alltid varit, och jag trivs bättre med mina killkompisar än vissa av mina tjejkompisar, och trots att jag inte har ngt fast förhållande, så trivs jag & "mina 2 killar" bra tillsammans, och de verkar inte bry sej om att jag inte är ngn fjantigf girly girl tjej ;)
You can't spell Bitchy without Itchy
Du kan inte förvänta att alla killar gillar pojkflickor, men visst finns det de som älskar det! :)
#5 Varför skulle det vara fånigt att kolla på chickflicks? Jag tycker det är "fånigt" att köa så länge för att få ett spel i så fall. 😛 Tog illa upp för jag spelar inte TV-spel och kollar inte på Game of Thrones, kan tycka om tjejfilmer och inte har jag något emot att sitta länge framför spegeln om jag experimenterar med smink.

jag håller med #6, kände också att det väl var att dra alla över en kam :P jag kan spendera timmar med mina naglar, eller att fixa med håret, eller pyssla med outfits och mina skor. jag älskar chickflicks när jag är på det humöret. CoD får jag kräkkänslor över och tycker att det är ett av jordes mest överskattade spel.
sedan har jag koll på Game of Thrones, men först nu, och inte för att jag sett serien, utan för att jag läser böckerna. och jag spelar en hel del tv spel. men jag är verkligen ingen pojkflicka, och jag tror inte heller att vilka filmer man tittar på eller om man spelar tv-spel eller ej definierar dig som det ena eller det andra. jag lyckades ju få en kille även om jag inte sitter och köar för ett spel (skulle andrig komma på tanken! jag kan vänta ett par timmar och få det hem på posten istället :P).
jag tror att det finns någon för alla. mina klasskompisar som var riktiga pojkflickor, som satt och läste matteboken på rasterna för att det var kul, aldrig hade smink eller tjejiga kläder och var supersmarta har faktiskt alla pojk eller flickvän. och rikstigt snygga, roliga killar och tjejer också!
Asså jag hade en pojkflicka i min klass, men ja hon klippte så och så så hon verkligen såg ut som en kille. Hon fick mer uppmärksamhet av killarna än vad dom andra tjejerna fick. Dom va såhär "omggg killar, måste föra mg snygg" eller aa ni fattar och hon va bara chill liksom. Så killarna gick efter henne, dom va nog nte kära i henne men killarna var snällare mot henne än andra tjejer. Jag tor det är för att dom vet att man har sin egen stil då, om ni förstår. Så ja, du låter ju "perfekt" ;)
DU kommer att träffa nån eller massa som älskar dig för den du är, Jag umgås också nästan bara med killar (tycker tjejer skapar för mycket drama inget illa menat) Men jag har aldrig haft problem med killar, i mina ögon tror jag killar gillar tjejer dom har mer gemensamt med!
Tex mitt ex han var inte så förtjust i Girlygirls, för han hade inget alls gemensamt med sådana så han ville ha dom här tuffare tjejerna eller jag menar dom här som föredrar killgrejor
~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~
*Medarbetare på Akvariefisk ifokus
Har också alltid varit lite pojkflicka och känner igen mig trots att jag inte sportar så mycket som du. Jag använder killtröjor också och jag har stor kärlek till dom. Skulle väl säga att det enda som vissa killar tycker är synd (och det får dom själva skylla sig för) är att dom kanske skulle vilja se formerna men skit i dem du verkar otroligt trevlig! :)
Det är kul med att vara kompis med killarna så brukar ibland några tjejer i klassen fråga hur jag är så nära dom, jag är vän med dom smartysar xD
Stay on top girl
Klart att laxen ska ha en jolle
#5 måste nog hålla med till en stor del, men sen så gillar ju inte alla killar att spela se game of thrones breaking bad osv, Fast jag tycker ju det är awsm😃 fast det som spelar störst roll för mig är att hon är sig själv och inte låtsas vara något annat för min skulld :) då är jag fast 🤤😍
Om du menar gamer girl så är du grym. En transa? NOOO. :(
- Emil
#12 jag är en gamer girl, but I'm a lesbian ;) !
#13 Jag kan vara en tjej
- Emil
ja tror de flesta killar gillar det :) jag är sjävl lite kill aktig elr va man säger. och typ alla killar jag pratar med tycker det är awesome ^^
#15 Det betyder inte att de attraheras av dig.
- Emil
#16 ohhhh fett oskön😮
#16 de a bra de!
#12 Hoppas att du menar girl gamer. Du vet det handlar om hur du sätter orden. Gamer girl är det värsta jag och Thilda vet :l
#19 HAHAHA ja herregud
Men hon kan ju va en gamer girl också, isåfall är jag ledsen att behöva säga det men vi hatar dej :l
#20 Jaa ;p
#19 & #20 Girl gamer menar jag, gillar inte lanhoror osv. :(
- Emil
Killar har olika smak. Vissa gillar tjejtjejer och andra gillar pojkflickor. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Om du ser manlig ut så har du en väldigt liten chans att anses som attraktiv när det gäller killar som är hetero. Vi gillar tjejer med kvinnliga former, biologiskt sett så dömer vi kvinnor efter utseende. T,ex: hur stora brösten är och hur vältränad du är då det är bra tecken för då är du hälsosam och fertil.
Falskt. Jag har enormt många killar springandes drägglandes efter mig och jag är väldigt pojkig pojkflicka med inte så många former. Bara för att du är utseendesfixerad betyder inte att alla är det. :)
#25 Alla män är det. Det är så evolutionen skapade oss och tack vare det så lever vi än idag. Only the fittest will survive.
Konstigt då att jag har fler killar efter mig som pojkflicka i killkläder och kort hår än vad mina tjejiga tjejkompisar har?
Någon är nog lite smygbög ;)
#26 MEn vadå only the fittest will survive?
Mitt ex var inte så jag är mycket killig även fast jag är tjej han valde mig framför dom här om jag ska citera han "enerverande fjortisarna som bara bryr sig om utseende" jag är inte fit Jag är lite mullig så sluta säga att killar bara bryr sig om ytan vi var tillsammans i nästan 7 år, sen LÄMNADE JAG HAN för jag föll för min bästa vän Alla är olika vet du
#24 Du är ju efter. Tror du att alla killar bedömer efter utséende, har du frågat ALLA? ;)
#30 Jag tog vetenskapligt bevisat fakta och delade med er, självklart dömer vi inte bara efter utseendet men det dominerar attraktions-faktorerna. #29 Det jag menade med "only the fittest will survive" är att människan har valt de mer hälsosamma partnerna och om de ej skulle gjort det så skulle vi nog inte finnas kvar.
Lever längre tror jag dock inte då man råkar ut för mer sjukdomar. Men tänkte mer på deras avkommor, de med hälsosamma föräldrar och bättre gener har ju mycket större chans att överleva än överviktiga/ohälsosamma personer. Tror också att överviktiga kan överleva längre när de är i en situation utan mat och vatten då kroppen börjar förbruka sitt fett för att överleva.
Jag ser sånt som en tjej som inte är som alla andra, utan vågar stå upp för sig. Keep it up!
#34 har bra inriktning Lär av han, insidan är vad som räknas inte skalet utanpå.
En fråga bara.. varför skulle de va killigt att spela fotboll :l
#36 Beror nog lite på vart man bor kan jag tänka :)
#35 yes, roligare med folk som sticker ut än att alla springer runt och ser likadana ut… Själv gillar jag när folk är sig själv, på båda sidor av skalet man har. Roligare och trevligare så <3
#36 Nej det vet jag inte. Enligt mig finns det inga saker som är killiga eller tjejiga.
Människor gillar att lägga saker i svart och vitt. Och människor gillar att leka gud och bestämma saker, som att rosa är för tjejer och blått är för killar.
Det är dumt.
De som håller på och blir föräldrar har två resväskor, en där det står kille på, där inne är det blått, sport, action. Den andra står det tjej på och i den är det rosa, klänningar, kreativitet.
Och direkt när föräldrarna får reda på könet av deras barn så öppnar dom en väska. Och säger till barnet "det här är killigt/tjejigt, det här ska du gilla och du har inget att säga om det. Så är det!"
(såklart säger dom det inte med ord)
Men människor verkar inte fatta att ett kön bestämmer inte vad man gillar och ogillar.
Det finns killar som gillar rosa, klänningar och prinsessor. Det finns tjejer som gillar sport och blått och action figurer.
Bara för att man föds med en snopp så betyder det inte att man måste gilla blått och "kill grejer".
Samma sak med tjejer, bara för att man föds med en slida så betyder det inte att man måste gilla prinsessor och rosa.
Men föräldrar slänger alla dessa tankar in i barnens huvud att detta ska du gilla, detta ska du inte gilla.
Enligt mig, så ska alla få gilla vad dom vill. Gillar en kille prinsessor så får han det. Gillar en tjej sport så får hon det! Det är inget fel med det!
Bara för att man föds med det ena könet så betyder det inte att man gillar just de saker som kommer med det könet.
Jag vet att när jag får barn, då kommer jag inte ge dom bara en väska, jag tänker ge dom båda och låta dom bestämma vad dom gillar själv.
#38 Lustigt, för i #1 skrev du att det är ett + om hon gillar killiga grejer. Haha
Don't just sit there and hope to become something, fight for it.
#39 Dom flesta killar gillar tjejer som är "killiga" men jag tycker det är dumt att det ens finns killiga och tjejiga saker. Allt bara är. Man ska inte lägga det i olika lådor för det är, i slutet bara en sak. Varken en tjej sak eller en kill sak. Det är en sak.
Finns verkligen killar som gäller för pojkflickor! Vissa killar älskar att tjejen är pojkig medan andra killar inte gillar det. Man måste bara hitta den killen liksom. Jag är en tjej som ofta vill kombinera min tjejiga sida samt min pojkiga sida. Min sambo älskar att jag spelar spel, samlar och är intresserad av Warhammer men samtidigt tycker han om när jag sminkar mig, klär upp mig. Har haft ex som bara tyckt om tjejiga tjejer och jag är inte sådan. Man måste bara hitta rätt kille för dig. #24 Killar kollar efter höfter, bröst m.m för att se om hon kan föda och mata hans barn och det finns en andel som vill ha en tjej med större bröst och markanta höfter och sen finns det en andel som inte bryr sig så mycket om det. Alla är olika! Evolution ja, men det betyder inte att alla är sådana.
#37 Jo men precis är det en väldigt killig tjej, Ja men låt Tjejen hållas! Eller kanske tvärtom är killen väldigt femenin låt han vara det då hans liv hans val Eller hennes liv hennes val
Alla är olika Alla Gillar olika var bara dig själv hur du är är ^^
#31 Här är din vetenskapliga fakta. Vi väljer partner via doft, inte utseende. http://psykologisk.se/dofternas-betydelse-for-attraktionen-mellan-man-och-kvinnor/
#43 Det är en faktor, ja. Men oftast är det kvinnor som använder sig av doft. Jag sade att sen dominerande attraktionsfaktorn för män är utseende. Läs.
#44 alla är olika Gabriel.. och jo.. vi väljer faktisk partner via doft som #43 säger.
#45 Läs igen, jag sade aldrig att vi inte gör det. Herregud, gå om förskolan om du inte kan läsa.
#46 chilla.. ingen ide att folkförsöker prata med dig -.-
Du sa "Om du ser manlig ut så har du en väldigt liten chans att anses som attraktiv när det gäller killar som är hetero. Vi gillar tjejer med kvinnliga former, biologiskt sett så dömer vi kvinnor efter utseende. "
Jag sa nej människan väljer efter doft och gav en källhänvisning vilket du inte gjorde. Du drar alla heterokillar över en kant där vilket inte stämmer. Vissa gillar större flickor, vissa gillar mindre flickor. Vissa gillar bimbos och andra gillar sportiga pojkflickor.
Precis som tjejer. Jag kan lätt dra alla över en kant och säga "Om du inte har sexpack på magen har du väldigt liten chans att få tjej, vi gillar hunkar med stor penis." Det är STOR skillnad mellan ögongodis och partnermaterial.
Jag har iaf fakta med i mitt argument när du själv säger "omgzzz man attraheras t doften med lolol" jag sade aldrig att vi inte gör det men att den dominerande attraktionsfaktorn är utseendet när det kommer till killar. Om du inte ville tro att det är sant, öppna ögonen. #47 Inte så lätt att prata med dig när du vänder om hela historien och ljuger om vad jag har sagt.
Om det är fakta borde det inte vara så svårt med lite källhänvisning istället för att dra alla över en kant och sparka på en osäker fjortonåring.
#51 "Don't feed the trolls", jag vet, men du är ju efterbliven -.-
Man kan aldrig säga "killar gillar detta". Man kan säga "jag gillar detta", men du kan aldrig veta vad alla andra gillar.
TS, om du är säker i dig själv, vet vad du gillar och bara KÖR HÅRT, så kommer du hitta kärleken till slut. Det kanske kommer imorgon eller så kommer det om flera år, med det kommer ändå komma.
På ett sätt kanske du skulle kunna få en relation fortare om du låtsades vara nån annan, men det kommer aldrig vara äkta, och det kommer aldrig hålla. Till slut kommer du hitta en som älskar dig för den du är, och en sån person är värd att vänta på!
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)
Jag hoppar in här och ber alla att hålla en god ton! :)
Enligt vetenskap så väljer vi ursprungligen partner via doft, ja - dock fungerar detta inte i dagens samhälle då vi täcker vår naturliga lukt med parfym och grejer. Men det är faktiskt sant att vi går mycket efter utseende. Exempelvis vill de flesta män ha kvinnor med stora bröst och breda höfter då detta tyder på fertilitet (detta är medfött, men kan såklart variera). Kvinnor vill ofta ha män som är starka (psykiskt och/eller fysiskt) och trygga, så han kan beskydda henne och hennes barn - även detta medfött.
Självklart har alla olika saker de attraheras av och letar efter, men vetenskapligt sett så är detta vad vi är födda till att uppsöka hos en partner.
Kort eller långt hår har egentligen ingenting med femininitet att göra och därför kan man inte säga att killar vill ha tjejer med långt hår för det är kvinnligt, osv. Dock kan man ju föredra det ena framför det andra :)
Vad gäller intressen så har det egentligen inte heller så mycket att göra med vilket kön man tillhör. Man kan väl säga att man inte tycker om de "typiska" tjejsakerna om man hatar kläder, hår, skor, osv., men bara för man gillar sport så är man ju inte pojkig.
#53: Att skriva att de allra flesta män vill ha kvinnor med stora bröst och breda höfter och att de flesta kvinnor letar efter starka män är väl otroligt bakåtsträvande och ytligt? Någon "medfödd biologisk instinkt" är knappast drivande idag på 2000-talet. Vad som är attraktivt är nu för tiden i hög grad en modefråga och varierar med det rådande modet. Det ser vi genom hela människans senare historia.
Visst finns ett biologiskt "syfte" och när den här driften styrde så var det väl så i högre utsträckning, men att skriva att "de flesta män vill ha xxx sånna kvinnor" idag är ju bara helfel. Och hur pass ytlig man är tror jag snarare är en mognadsfråga idag när vi inte drivs av det biologiska längre. Det försvinner när man mognar på sig lite och letar efter ett långt, seriöst förhållande och inser att personligheten kommer 1000 meter framför utseendet.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#54 Det är ju det det INTE är. Det är vetenskapligt! Vi är "programmerade" att tänka så. Varför tycker många män om stora bröst? - jo, just för det är ett tecken på fertilitet! Det är inte sexigt eller modernt, utan fertilt! Fertilitet = attraktivt, så vi kan föröka oss. Så primitivt är det. 🙂 De flesta av oss väljer partner efter dess gener, även om man inte själv tänker på det på det viset.
Om du läste vad jag skrev skulle du se att det självklar varierar vad man tycker är attraktivt. Man kan inte dra alla över samma kam.
Och med stora bröst menar jag inte silikontuttar. Stora = mellanstora och uppåt, alltså som om det skulle kunna finnas/få plats mjölk i dem.
Tack Tirin, det var det jag försökte meddela men informationen går ju ut och in i huvudet på folket här.
#57 Jag tror bara de missuppfattade (du uttryckte dig också lite klantigt i vissa inlägg). Det finns ju självklart män och killar som gillar tjejer med kort hår och en kropp som är smal och inte lika kurvig. ALLA tänker ju inte så som jag förklarade det, men i grund och botten är vi skapade att tänka så då vi vill föröka oss som alla andra arter. 🙂
#55: Varför många män tycker om stora bröst? Ja, av samma anledning lika många män tycker om små bröst eller mellanstora bröst eller varför inte alla bröst? Sen har just bröst ingenting alls med fertilitet att göra…. Hur menar du att det skulle ha en koppling?
Det är klart att det finns varianter på vad som folk tycker är attraktivt, vi är ju alla olika, med det varierar också med modet. Förut var det vackraste man kunde tänka sig och det allra mest attraktiva tjocka, riktigt likbleka kvinnor. Det tydde på välfärd eftersom man hade råd att äta gott och kunde vara inne istället för ute och arbeta. Idag är det inte så, för saker förändras och modet förändras. Som jag skrev är det klart vi har biologiska instinkter och en del sitter ju förstås kvar. Feromoner finns ju kvar till viss del men det täcks upp mycket av parfym och liknande som du skriver. Någon biologisk attraktion kanske finns kvar men när man mognat tills sig väljer man inte längre partner av ytliga skäl. Det är inte det som är viktigt. Idag är det viktigaste att passa ihop på ett peronligt plan och det lär man sig med åren. Det är väldigt få vuxna, mogna människor som väljer en partner av ytliga skäl och inte personliga.
Förr i tiden när kvinnan bara satt hemma och "var till för" att tillfredställa mannen och att städa huset, ja men visst kunde man säkert välja en kvinna baserat på ren attraktion då. En ung, fertil kvinna som kunde ta hand om hemmet och föda barn efter barn.
Vi står inte kvar där idag utan idag lever mannen och kvinnan som (nästan) jämlikar och att peronligheterna passar är det viktigaste för att ett förhållande ska fungera, ytan kommer längre ner på listan.
Om du har aktuell forskning som visar att vi moderna människor på 2000-talet väljer partner nästan enbart av ytliga skäl, oavsett personlighet, så som du skriver så länka gärna. Biologiska drifter och vår egen förmåga att intellektuellt välja partner är inte samma sak. Många väljer självklart bort människor de tycker är jäkligt attraktiva och som de känner stor lust gentemot för idag förökar vi oss inte bara, vi ska också leva tillsammans och komma överrens.
#56: Man har inte mer mjölk bara för att man har stora tuttar, det har du fått om bakfoten.

stora bröst har ingen biologisk fördel, stora bröst tyder inte på fertilitet, om någo skulle stora mjölkfyllda bröst vara ointressant eftersom en ammande kvinna i många fall inte är fertil alls. små bröst, alltså under medel är heller inte sämre på att producera mjölk än stora bröst. bröstens storlek har genom åren varit växlande i fråga om vad som anses attraktivt, liksom kroppsform och vikt. tittar du exempelvis på målningar 1100 och frammåt har kvinnor vare sig stora bröst eller andra attribut som vi idag aser attraktiva. de har förhållanevis små bröst och snarare mjuka former än pinnsmala.
det finns även undersökningar som visar att kvinnor gärna väljer stereotypa män när det handla om en tillfällig sexpartner, men handlar det om att bilda familj väljer vi hellre en stabil, lugn och trygg man. detta talar ju emot det som i övrigt skrivs i tråden.
liksom allt annat går det mode i vad som anses attraktivt. det är inte bara en sak som spelar in när vi väljer en partner, inte ens i genomsnitt. det finns fler vilkiga aspekter för överlevnad än breda höfter och stora bröst. vi måste också ta med i beräkningen att vi är ett flockdjur som anpassar oss mycket efter hur den stora massan reagerar, vilket också innebär att valet av partner, och vad som anses attraktivt, går i mode. sedan är det bara att gå ut och ta sig en titt på vilken gata som helst. hade vi varit enbart styrda av biologi, och partnerval efter utseende, skulle vi ha väldigt många singlar med från normen avvikande utseende. det tyder ju på att man inte bara kan säga att vi attraheras av vissa saker, utan att flera aspekter spelar in vid val av partner, både biologiska, sociala och eventuellt andra aspekter.
#59 Nu har jag inte läst allt du skrev, men jo. Brösten växer under graviditeten, vilket du säkert vet. Alltså är större bröst ett tecken på fertilitet - man har gått igenom puberteten och kan få barn. Höfter likaså, en kvinna med jättesmala höfter kan inte föda barn, eller så kan det uppstå komplikationer och man måste genomföra ett kejsarsnitt. Därför är bredare höfter genetiskt sett attraktivt hos kvinnor.
Sen har bröstfixeringen självklart utvecklats från detta och blivit till något det egentligen inte är. Men att man tycker bröst är attraktivt är helt naturligt. Och som sagt finns det alltid undantag. 🙂
"Breasts are a symbol of fertility
A-cup or Z-cup, breasts define femininity in the same way that channel surfing and participating in fantasy sports leagues define masculinity. Breasts hint at a woman's ability to nurture and sustain life. They also point to a woman's capacity to breed, as they signal the onset of puberty.
… According to Charles Darwin and his theory of evolution, we subconsciously select partners who are healthy and appear capable of reproduction…
According to his research, men are attracted to bazooms (especially the more shapely variety) because they are indicative of a strong constitution and an ability to further propagate the species. Although reproduction is no longer our top priority, this instinct remains despite centuries of evolution…"
Här har du en länk: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3682657.stm
och en till: http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1539035/Men-lust-for-hourglass-curves-say-researchers.html
Jag har sagt mitt och det är baserat på vetenskap (vad jag har lärt mig i skolan, vad jag har läst i diverse vetenskapliga tidningar och vad jag har sett i dokumentärer). Sen är det upp till er om ni vill ta in informationen eller ej. 🙂 Tänker inte vara med i ännu en diskussion som inte leder någonvart.
Jag hoppas att TS inte känner sig osäker, för självklart ska man vara sig själv och det är det mest attraktiva av allt! :)
#62: Ja, brösten växer under gravidteten och ännu mer under amningen. Stora bröst har lika mycket mjölk som små bröst (personliga varianter finns självklart, en del med små bröst har mycket mycket mer mjölk än någon med stora och det kan också vara tvärt om, då storlek inte är en definition av hur mycket mjölk man har) så att någon med större bröst skulle kunna amma bättre eller ge mer mjölk är helt fel.
Men Darwin levde i början på 1800 talet och vi har kommit lite längre i vår forskning om reproduktion, amning och mjölkproduktion sen dess tack och lov.
Och som sagt, på 1800-talet valde vi antagligen partner baserat på andra saker än idag då allt förändras. Vi lever inte på samma sätt idag som för 200 år sedan. Seriöst, Vad visste han om en jämnlik partner som ska passa att leva med? Kvinnor fick rätt att yrkesarbeta först 1846 och rätt att utbilda sig akademiskt 1925! Darwin fick inte ens se det för han var död sen länge. När han levde utbildade sig inte kvinnor och de hade inte ens rösträtt! Vad visste han om en jämnlik partner? Vad visste han om att välja partner baserat på intelligens snarare än en barnaföderska att hålla hemma i huset?
"Om du har aktuell forskning som visar att vi moderna människor på 2000-talet väljer partner nästan enbart av ytliga skäl, oavsett personlighet, så som du skriver så länka gärna."
Darwin i all ära, men Darwin är knappast vad jag skulle kalla aktuell forskning som talar om människor på 2000-talet.
#64 Förstår inte varför du måste ha en så otrevlig ton? :s
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#63: Du borde försöka luta dig mot lite nyare vetenskap snarare än forskning som gjordes för flera hundra år sen… Just sayin..
#65: Det är inte min mening att ha en otrevlig ton. Jag upplever inte att jag är otrevlig. I så fall ber jag om ursäkt för det.
Alltså jag vill bara poängtera, om det inte framkommit redan, att attraktion kan säkert ha mer biologisk koppling. Att man attraheras av någon som är stereotypiskt "sexig" (kopplat till mode självklart). Det är säkert relativt vanligt. Men när det handlar om -val av partner- är det knappast någon "sexig" som är det allra viktigaste utan att man passar ihop som personer
#68 kan du snälla lämna iFokus.
#68: varför är det ingen som gett skrivförbud till den här användaren ännu, som trakasserar trådar och går till personangrepp hela tiden?