Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmat-och-dryck
Läst 1723 ggr
strong.ale
2013-08-21 14:04
0

Frukost

Vad äter ni till frukost?

Ratzo
2013-08-21 14:05
2

Inget.

I can't drown my demons, they know how to swim.

[rumelle]
2013-08-21 14:10
0

3dl vatten + 1dl frukostvällingpulver (osötad) + 1dl proteinpulver.

[Tilde]
2013-08-21 14:16
0

Olika, ibland flingor (typ en slags müsliblandning), ibland mackor med skinka och gärna gurka på… ibland mackor med ost och paprika… ibland yoghurt med bananskivor i… ibland ägg eller ägg och bacon 😃 Smoothies kommer jag nog att göra många av nu när vi flyttar också.

[Narniabo]
2013-08-21 14:53
0

Innan skolan gör jag havregrynsgröt lite snabbt, varierar mellan att mosa frukt i den och att bara krydda med kanel. Det är bara njutbart med mosad banan xD

Ett tips till er: Mosaaldrig kiwi i gröten, gjorde det imorse och det kändes seriöst som att jag deltog i Fear Factor… Fyfan! Till råga på allt tappade jag min favoritkayal i toan, bra start på dagen liksom -.-

På helger och så lyxar jag oftast till det med äggröra eller macka :)

Thatgirl
2013-08-21 15:03
0

En smoothie. Antingen hallon och banan eller blåbär och banan🙂

Don't just sit there and hope to become something, fight for it.

[Tilde]
2013-08-21 15:31
0

Ja just det, på tal om #4s inlägg så äter jag också havregrynsgröt ibland, men då med kanel och socker - och mjölk.

Anoki
2013-08-21 15:41
1

Inget.

Frida B
2013-08-21 15:52
0

Oftast havregrynsgröt med frysta bär och honung. Men kan jag inte äta frukost så tar jag med en drickyogurt till skolan och dricker på första lektionen, bara för att få i mig någonting. Om det är skola då… Nu på sommaren har jag inte ätit frukost för att jag vaknat 10-11 varje dag, och på helger äter jag frukost med familjen och då kan det bli allt från frallor och hembakade scones, till ägg och bacon eller helt enkelt bara gröt.

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Juliaskaniner
2013-08-21 16:02
0

Inget :D

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

[GerbilLooover]
2013-08-21 16:35
0

jag äter inte frukost för blir hungrig i skolan efter första lektionen annars :P

linneakangaas
2013-08-21 21:29
0

En rostad smörgås med smör. yoghurt och ett glas oboy + frukt. :)

Kadoor
2013-08-21 21:34
0

Antingen två mackor + en yoghurt(sådana små) eller en risifrutti till, eller gröt. Ibland blir det havregrynsgröt eller mjölk och flingod. Dricker oftast mjölk eller juice till. 🙂
Föredrar gröt till frukost då jag håller mig mätt fram till lunch, om jag äter tex. mackor brukar jag bli hungrig en timme eller mer innan det är lunch…

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Kadoor
2013-08-21 21:36
0

Mjölk och flingor skulle det stå hehe!

- Bring Me the Horizon, Guns N Roses & AD/DC är bäst -

Dipsie'n'Poo
2013-08-21 21:50
0

En macka och ett glas yoghurt med müsli. Och ett glas vatten. :P

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Fridaaaa
2013-08-21 21:53
1

Viktigt att äta frukost🙂 Så kommer kroppen igång,ämnesomsättningen kommer igång bättre med.
(jag tror absolut att det stämmer).

Jag brukar variera. Kan bli fil, macka, mannagryngsgröt, mm.
Kaffe blir det i regel 😛

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AdelinaH
2013-08-21 22:07
3

På morgonen är jag som hungrigast och allt smakar helt otroligt! Jag har ju inte ätit på flera timmar under natten och då finns inget bättre än att på morgonen äta frukost. Jag tror jag aldrig i hela mitt liv gått en morgon utan frukost, mitt humör skulle säkert i alla fall slå i golvet, det händer när jag sällan äter lite frukost (typ bara müsli och blåbärskräm)

Men jag brukar få i mig 1-2 ägg, en skål med müsli, blåbärskräm och kanske 1-2 mackor och en frukt till det. Såklart något glas juice eller proviva till. Sen brukar jag bli mätt och hålla mig knappt fram till lunch, men jag skulle lätt kunna äta ett mellanmål på förmiddagen.

Älskade frukost! 😍

RobinEH
2013-08-21 22:43
2

2st kokta ägg, 26g kaviar, 200g 0,4% yoghurt, 40g sockerfri lingonsylt, 5g kreatin, 50µg Vitamin D och en kopp kaffe. 

Är man hungrig på morgonen så gör man rätt i att äta frukost, annars fungerar det alldeles utmärkt att skippa det. Det är inget magiskt med just frukost.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Thildalulu
2013-08-21 23:06
1

Jag hatar att äta på morgonen, har verkligen ingen matlust. Äter oftast inget men om jag gör de brukar jag ta en drickyoghurt eller nåt, om vi har nåt gott bröd kan jag ta en macka till. Men helst vill jag inte ha nåt ^^

Fridaaaa
2013-08-22 10:07
1

#17 Nej det är inget "magiskt" med det men finns många fler fördelar med att äta det, än att skippa det.
(och ja det finns det forskning på), men hittar tyvärr inte länkarna just nu.

[Tilde]
2013-08-22 10:32
0

Man får ju ingen energi om man skippar frukosten! :/

Gimbergsson
2013-08-22 11:26
2

När jag går i skolan så blir det allra oftast havregrynsgröt med kvarg, bär och mandel. Antingen ett ägg till med kaviar eller så blandar jag ner ägget i gröten. Får i mig både fett, protein och kolhydrater och håller mig mätt ända fram till lunch. Ibland kan det slinka med en macka också men det är väldigt sällan.

På helger är det otroligt olika, det kan vara gröt precis som på veckan eller med mosad banan i och mjölk som topping. Eller mackor med olika pålägg, fil och müsli, vanlig mat om jag vaknar sent… Ja, det kan i princip bli vad som helst :) 

Frukosten är extremt viktig för mig eftersom jag tränar så mycket, det är viktigt att min kropp får ett jämnt intag mat under hela dagen för att kunna ge allt på träningspassen på kvällarna. Om jag skippar frukosten presterar jag sämre under hela dagen och har ingen ork alls att träna på kvällen.

RobinEH
2013-08-22 16:15
4

Det finns korrelationsdata som visar på att de som äter frukost tenderar att leva en hälsosammare livsstil än de som skippar frukost. Att då frukost korrelaterar med ett friskare liv betyder inte att det beror på att de äter frukost.

Då är du antingen död eller lider av en allvarlig sjukdom. Kroppen har lager av energi i form av fett, glykogen och muskelprotein. Dessutom är fettoxidationen förhöjd efter nattens fasta, så visst får du energi.

Fridaaaa
2013-08-22 16:31
1

#22 Det har jag inte påstått heller? Hur får du fram det svaret ur det jag skrivit, undrar jag faktiskt? Jag får då inte ihop det…

Jag blir tröttare under dagen om jag inte äter frukost, inom 1-2 timmar efter att jag stigit upp.

RobinEH
2013-08-22 16:34
0

Du är #19 och Tilde är #20

Frida B
2013-08-22 16:35
2

#22 ajdå. Jag är också död då…

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

Fridaaaa
2013-08-22 16:38
1

#24 Ja det vet jag väl. Var inte det jag undrande någonting om heller.
Undrade hur du fick ditt svar ur min text. Jag tycker inte det hänger samman, eftersom jag inte har nämnt någonting om saken? Inte det sista delen i alla fall..

[GerbilLooover]
2013-08-22 16:42
0

#19 Jag kan inte äta frukost typ, orkar aldrig det för mår dåligt för att jag inte vill till skolan + att jag inte märker nån skillnad om jag äter frukost eller inte, förutom att när jag äter så blir jag alltid hungrig efter första lektionen

Frosstis
2013-08-22 16:43
1

Ingenting eller en miniskål youghurt

Fridaaaa
2013-08-22 16:45
0

#27 Har inte sagt att man måste äta frukost, skrev att det är många fördelar med att göra det, skillnad 😉
Många märker dock skillnad om de inte brukar göra det och sedan börjar med det. Men alla gör inte det, individuellt.

RobinEH
2013-08-22 16:52
0

"_Nej det är inget "magiskt" med det men finns många fler fördelar med att äta det, än att skippa det.
_(och ja det finns det forskning på), men hittar tyvärr inte länkarna just nu."

"Det finns korrelationsdata som visar på att de som äter frukost tenderar att leva en hälsosammare livsstil än de som skippar frukost. Att då frukost korrelaterar med ett friskare liv betyder inte att det beror på att de äter frukost."

Om detta inte hänger ihop så ser jag helst att du specificerar vad du menar, när du hittat studierna.

Vickyy
2013-08-22 16:57
0

En sockerfri powerking på bussen till skolan^

Zorro_Tiger
2013-08-22 17:34
1

Brukar äta en macka, en liten skål yoghurt och en kopp te och om det finns paprika så blir det en "sida" på paprikan, Hade kunnat leva på paprika, godaste som finns! :D

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"