Förlova sig
Hej, jag undrar en sak…
Jag och min pojkvän har snart vart tillsammans 7 månader, jag är dock ett år äldre och säkert därför jag känner att jag är redo för lite mer än honom. Jag är alltså 19 år och funderar väldigt ofta på att jag vill förlova mig.. vi har inte varit ihop så länge som sagt och jag är ju inte så väldigt gammal- känns det som. Men jag har både jobb och utbildning och flyttar förhoppningsvis hemifrån det kommande året.
Måste tillägga, han har för kanske 3-4 månader sen sms:at (visst i onyktert tillstånd) att "Hade åldern vart inne hade jag friat"
Min fråga är då… vad tycker ni?
Ända sen han sa de har jag tänkt på det, det behöver inte va en officiell förlovning där alla vet liksom.. Men det känns så rätt ändå
PS. Nej. Jag tänker inte så långt som till bröllop!
Varför förlova sig om man inte har tänkt gifta sig med varandra? Är som onödigt att förlova sig isådanafall. ( tycker jag, då hela iden är att man lovar att hålla sig till varandra tills bröllopet )
Att förlova sig är ett löfte om giftermål, oavsett om dagens ungdomar inte ser det som det. :P
Min sambo och jag har varit tillsammans i över 2 år och han har flera gånger sagt att jag är the love of his life. Vi tänker dock inte förlova oss förrän vi känner att vi är redo att gifta oss. Vi vill ha en stabil ekonomi och vara klara med skolan, osv. Det är ingen brådska, vi älskar ju varandra och tänker inte göra slut! 😛 Vi har hela livet på oss att förlova oss och gifta oss, varför stressa fram det?
Ni är väldigt unga, så jag hade tagit det som det kom. 7 månader är ingenting när man redan pratar om att förlova sig. Bor ni ihop? För annars kanske det är ett steg man bör ta innan, så man ens är säker på att man vill/kan tillbringa sitt liv ihop.
Äsch, kör på om det känns bra för er 🙂 Huvudsaken är vad förlovningen betyder för er, angående #1.
Vi förlovade oss c.a en månad innan jag fyllde 18, och en förlovning är inte bindande på något vis. Vi hade inte heller tänkt gifta oss från början, och jag bodde hemma 1½ år efter att vi förlovat oss. Vi hade dock varit tillsammans i 2½ år då, men så länge det känns rätt för er så spelar det väl mindre roll 🙂
och #2. Det är objektivt, ända sedan trolovningen avskaffades 1915. Och det är inget nytt påfund som dagens ungdomar hittat på, mina föräldrar var bara förlovade i 20 år.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
#3 Självklart behöver man inte gifta sig direkt efter förlovningen, men man hör ju på ordet att det är ett löfte om giftermål, oavsett om det är imorgon eller om 50 år :) Jag tycker bara det är fel/onödigt att förlova sig utan att vilja gifta sig, men tycker man själv att det känns bra så får man ju göra det. Men man är ju fortfarande inte mer förälskade än om man "bara" är pojkvän/flickvän.
Precis som jag tänker :)
igentliga traditionen är tom att gifta sig inom 1 år, men det har jag iafl inte tänkt göra för jag vill ha saker 'rätt' innan dess. Bara att ha råd med ringarna är ju en stor sak
#4 Nej absolut inte, men jag tycker att man ska få ha en individuell uppfattning om vad förlovning innebär. I och med våra föräldrars generation så blev begreppet mycket friare, och det ser jag bara som positivt 🙂 Jag bryr mig föga hur andra par väljer att visa sin kärlek.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Tack alla. Men vissa av er missuppfattade nog eller så var jag otydlig, jag menar ju inte att det ALDRIG kommer leda till giftermål. Men dock att man är förlovad några år först tills man är tillräckligt mogen. :)

jag kan nog personligen tycka att det är bra om man har bott ihop innan man förlovar sig. en förlovning är ju på ett sätt ett löfte om att man ska vara ihop länge, och jag upplever att just flytta ihop var en av de större milstolparna i förhållandet där man lärde sig massor om sin partner, på både gott och ont. men det är ju min uppfattning :)
jag och sambon förlovade oss efter 4 år ihop.
Jag säger som Tirin, varför stressa fram det? Ni är båda rätt unga och jag förstår att ni vill, men 7 månader är faktiskt inte så länge.
Jag tycker att ni ska vänta några år tills ni båda är vuxna och har lite större aning om vilken väg i livet ni vill gå. Men det är ert val, om ni båda verkligen vill så varför inte :)
Tycker det låter lite tidigt att förlova sig efter 7 månader. Men om ni båda tycker att allt känns rätt så kör på! Det spelar egentligen ingen roll vad andra anser är rätt eller fel så länge som det känns rätt för er.
Jag och min sambo förlovade oss efter ca 5 år som par, vi var då 20-21 år, och hade säkert gjort det tidigare om vi bara haft möjligheten. Förhoppningsvis gifter vi oss nästa sommar, något vi också hade gjort tidigare om vi haft tid/pengar.
Jag vet att sju månader inte är alls länge och det ni säger är precis det jag tänker men de är så jobbigt när man kännet sig Så redo.. jag vet att jag ska vänta och det ska jag! Poängen va att vad tycker ni om att man känner så så här tidigt? Jag har alltid varit redo mkt tidigare än alla jag känner.. Jag ska flytta hemifrån först och bli sambo, ville bara veta vad ni tyckte om saken
Hade också tyckt att de vore trevligt att förlova mig med min sambo men det får nog ändå vänta lite till :) Jag fyller 19år om nån vecka och min sambo är 22år. Vi har bott tillsammans i snart 2,5 år nu och jag kan hålla med om att det kan vara bra att bo ihop ett tag innan så att man märker om det fortfarande känns lika rätt eller så. :)
"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor
Jag tycker man bara förlovar sig om man kan tänka sig av gifta sig med personen. Det ska vara vad båda satsar på om man förlovar sig, att vara tillsammans för alltid! Sen kan ju förlovningen precis som giftermålet brytas men saker kan ju alltid förändras.. Och om ni ändå ska vara tillsammans livet ut är det ju inte direkt någon stress med att gifta sig eller förlova sig, då har ni ju hela livet på er :-) men när ni båda vill lika mycket och båda är redo för att satsa på ett livslångt förhållande så fria och förlova er, det är bara att köra!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Vänta med det… Jag tycker att man i alla fall kan vara ihop minst 1.5 år och bo tillsammans. Bor man tillsammans så får man veta hur det är att leva med den andre och om man tycker om det. Bor ni inte tillsammans tycker jag ni kan vänta ett år till… Det är inte mycket som krävs för att man ska ändra sig ;) :/
Än en gång är det inget jag ska göra, endast något jag vill. :)
Frågan var "Vad tycker ni?" Alltså om att känna sig redo för så mycket mer!
#15 ""Vad tycker ni?" Alltså om att känna sig redo för så mycket mer!" Kan du formulera om det, fattade inte helt ;o
Jag & min sambo är förlovade sedan några åt tillbaka men vi ska inte gifta oss. Vi förlovade oss efter 8 månader, bodde inte ihop men är fortfarande ihop och bor ihop nu. Firar 6 år tillsammans nu 1 september 🙂
För mig är inte förlovning ett löfte att man ska gifta sig, var så förr men samhället förändras och är inte så för många idag.
Vi förlovade oss för att vi älskar varandra och ville ha en symbol på våran kärlek. Och förlovning är lätt att bryta med om man känner att det inte är rätt eller så, bara att ta av sig ringarna 🙂
Men alla tycker vi olika.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17 DU tänker lite som jag, - som jag vill alltså!
#16 Jaadu…Alltså vad tycker ni om att känna att man är redo för mycket mer så tidigt in i ett förhållande? Bättre så?
Problemet med att det nuförtiden är mer av en trend att förlova sig än att det är ett tecken på att man är redo för giftemål inom 1-2 år blir ju att väldigt många har varit förlovad en löjlig mängd med gånger innan man hittar "rätt". Jag har en bekant som är 24 och hon har varit förlovad sju gånger… Alltså, bryr man sig inte om det så är det väl okej, men det kanske är trist när man faktiskt står där och är redo att gifta sig och skaffa barn och hus osv. Att det där med förlovning inte är så "speciellt" längre.
Att vilja "mer" tidigt i ett förhållande är inte så konstigt egentligen. Första året eller dylikt brukar man ju befinna sig på rosa moln och allt är underbart och bra. Naturligtvis kan det hålla resten av livet, menar inte något annat, men just första året eller så brukar man inte ha en tillräckligt klar bild över hur vardagen kommer se ut för att kunna fatta så stora beslut.
Jag tycker inte att ni ska skynda in i något. Vill du förlova dig så är det ditt liv och du väljer ju såklart själv. Men du är 19 och han är yngre - ni har hela livet på er. Njut av hur okomplicerat det är just nu, och sen när ni bott ihop och spenderat vardagen ihop och börjar känna att ni skulle vilja gifta er så förlova er då. En förlovning där man vet att ett giftemål inte är långt bort känns ganska annorlunda mot en förlovning där det bara ses som nästa steg i förhållandet.
My two cents, då.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#19 Jättebra, tack så mycket. Du kommer med de bästa kommentarerna här på iFokus tycker jag. :)
Helt rätt i att det ska vara speciellt och så, kunde inte sagt det bättre själv.
Måste dock säga emot på en grej, flyger tyvärr inte på rosa moln längre då vi skyndade oss med…ja det mesta :/ Hade jag fått välja nu hade jag velat vänta längre innan vi blev tillsammans, till första kyssen, ja allt sånt du vet..så att mystiken håller i sig längre! Men vad ska man göra! Är man förälskad så är man!
#20 Ja nej, det är klart att ibland stämmer inte den "klyshan". ;)
Låter bra att du är förälskad, kör på det. Njut av det och enjoy your life, typ. Sen när du blir "vuxen" (ja du förstår vad jag menar) så kommer sånt där trist som gemensamt huslån, barn som skriker och drar en i håret, och att man bajsar med öppen dörr för all romantik är borta ändå. ;D
Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ca 1 år och 4 månader och bor ihop sedan två månader tillbaka hos min mor och vi båda vill ta nästa steg, alltså förlova oss, men tror vi båda känner att vi får skaffa våran egna lägenhet samt att båda har jobb eller liknande. Ingen av oss har pengarna till förlovningsring så det är lite sånt man måste se över men känner ni båda att tiden är inne för er så kör hårt! Men bara båda verkligen vill det och är redo så 🙂
(#21 Måste bara inflika med att man kan bajsa med öppen dörr och romansen kan flöda som aldrig förr ändå 😃 Romantik kan väl vara mer än tända ljus & rosor, för mig är det att .. kunna vara sig själv 😎)
/ Emma
Nidos marsvinsuppfödning - Rex och Self DE white
#19 Ja vissa gör det "bara för att" , och det blir inte samma sak, som att man gör det av kärlek, för att det verkligen känns rätt.
Jag hade inte förlovat mig, om jag inte hade tyckt det kändes helt rätt.
Med mitt ex t.ex kändes det inte på samma vis.
Till alla ovan denna kommentaren och under min senaste kommentar.
jag vet ju faktiskt inte om han vill- det ända jag har att gå på är att han skickade smset (onyktert) "Hade jag haft åldern inne hade jag friat"
Det är svårt för oss att säga vad vi tycker om ni ska förlova er, det är en fråga bara ni kan svara på. Grejen med att förlova sig är att man "ska" gifta sig inom ett år…personligen tycker jag att folk förlovar sig hit o dit utan att "förstå" innebörden, så det förlorar sin mening.
#26 Så vi som aldrig vill gifta sig, ska inte kunna visa sin kärlek, sin tillit och annat som det innebär då? Eller hur resonerar du kring det?
vi t.ex förlovade oss, för att vi verkligen älskar varandra, för att vi ville ha en "symbol" eller vad man ska säga. Folk gifter ju sig av kärlek för det mesta, och sedan tillkommer det ju annat juridiskt också men tror folk främst gifter sig pga kärleken. Ska vi som inte vill gifta oss, inte göra någonting alls då, för att binda samman oss?
Alla blir så upprymda så fort någon ung i ett tidigt skede vill förlova sig, jag kan säga att det finns undantag! Jag och min fästman hade varit tillsammans i precis 7 månader men vi visste REDAN DÅ att vi aldrig skulle kunna vara med någon annan. ÄVEN om vi inte bott tillsammans än. För det kan man ta som det kommer om man älskar personen så mycket. Vi flyttade ihop ett halvår senare och i december är det 4 år sedan vi blev tillsammans. Aldrig någonsin ett enda riktigt bråk. (Bara gnabb om disken, som alla andra sambos ;)
Sen får man bortse från den här romantiska nykärleken som man oftast förblindas av, du får tänka efter ordentligt om du verkligen verkligen älskar honom och inte bara är kär i honom. Isåfall säger jag bara why not? Det handlar om symbolik och en fin kärleksförklaring. Inte någon lastgammal grej om att man måste gifta sig inom ett år.
#28 Jag älskar honom verkligen med hela mitt hjärta, trots att han är en dum ungpojk ( :* ) som gör massa misstag och man blir ledsen och arg. Men jag kan verkligen inte tänka mig mitt liv utan honom
#27 En förlovning är ett löfte om giftemål. Om man inte vill gifta sig förstår jag inte alls varför man ska förlova sig. Det är ingen markering att "nu tar vi nästa steg" utan det är ett löfte om giftemål. Ingenting annat.
#30 Det var det förr ja, men det har ändrats nu med tiden.
Folk resonerar annat idag än vad man gjorde förr.
Vissa tänker så fortfarande, andra inte. Och för mig är det inget löfte om giftemål. Mina föräldrar t.ex har varit förlovade i över 20 år, men verkar inte planera att gifta sig, de är nöjda ändå, och jag tänker i samma bana. Så är inget fel eller konstigt att förlova sig utan att gifta sig, anser jag.
Sett personer som har "sett ner" eller "klankat ner" på folk som förlovat sig utan att gifta sig, de anser att de gör "fel" och det tycker jag inte är rätt.
#31 Nej, det är egentligen fortfarande så idag också, men traditionen har blivit mer av en lek för ungdomar som gärna förlovar sig femton gånger innan de fyllt 20. Bara för att det blivit en trend bland yngre att förlova sig utan någon som helst framtidsplan på att gifta sig betyder det inte att själva förlovningen tappat sitt syfte.
#32 Det har jag inte påstått heller, vad har du fått det ifrån?
Finns många vuxna som resonerar som jag, att förlovning inte behöver betyda giftemål.
Så det är mer åsiktsfråga nuförtiden, vad man anser och inte. Traditioner kan ändras men har inte med ungdomars flängade med förlovning hit och dit att göra, anser jag. Utan att folk har annan syn på det idag än vad man hade förr.
Sedan tror jag mycket har med att göra hur man är uppväxt/uppfostrad också, vad man har "lärt sig" eller vad man ska säga.
Men detta är mina åsikter, mina erfarenheter och upplevelser och du har dina 🙂 Delade helt enkelt. Respekterar din åsikt.
Jag och min pojkvän väntade till vi hade vart tillsammans i 1 år. Sen förlovade vi oss. Nu har vi vart förlovade i 2 år och jag är 19 år :)
#1 Visste du inte att förlovning är ett äktenskap? :S
Här i Sverige är vi inte lika noga med giftemål vid förlovning.
Förlovning är ju ett nästa steg i ett förhållande och en mycket fin sak :)
Hur som helst så vet han ju inte att jag är redo eller vill, och jag vet inte om han vill. Så enklast är att vänta tills han känner sig redo han med!
#36 Prata med honom om det! Se vad han känner för det, säger han att han vill vänta ett år så är det ju så men det bästa är att prata. Annars vet du ju inte :)
#37 Aa de är sant. :) Som de flesta säger så vet jag ju inte riktigt hur det är att faktiskt bo ihop med honom då vi tillbringat max en vecka ihop :/
#38 Bor man ihop så stärks förhållandet eller så går man varandra på nerverna men är man med varandra oavbrutet i en vecka utan att man bråkar alltför hårt eller man går varandra för mycket på nerverna så tycker jag man borde satsa! Bara ni är på samma stadie och vill samma saker så är det ju bra 🙂
#39 Vi bråkade inte alls de 6 dagarna, förutom att jag blev ledsen när han åkte hem kvällen till vår halvårsdag och kom dagen efter och missade halva av det jag hade planerat. Men vi löste ju de sen och båda började böla när jag kärleksförklarade mig mitt ute i natten bland tända ljus och musik :')
#39 Det enda jag bråkar om är att han har för lite tid för mig!
#40 #41 Det var lite dumt av honom :/ Men vad gör han annars då? Alltså när han inte är med dig. Du behöver inte förklara men kan ge råd om vissa saker 🙂
Kan förstå om du vill ha mer tid med honom och speciallt på eran halvårsdag! Men prata med honom närsta gång ni ses öga mot öga, ett förlovningssamtal är bättre att ta det så för att se direkta svar och reaktioner 🙂
#42 Ja, men han kom sen vid 13 tiden på halvårsdagen, han repar med sitt band…(sina) 2 st är han med i… Repar måndag tisdag onsdag (ev. torsdagar) och nån helg….
Han vill väl inte verka som en toffel för sina vänner antar jag, vill inte ge upp allt för sin tjej. Jag vill liksom ha mer än en gång i veckan då jag faktiskt jobbar kväll :/
Oj. Det är nu ikväll. Om 2 timmar!
Vad säger man egentligen? Det behöver inte hända nu, men vill veta vilken nivå han är på!
Han är yngre än dig, yes? Grejen kan nog vara att han är nöjd som det är. Känner sig kär och så, men vill ha sina egna saker att fokusera på och är nöjd med att njuta av tiden han har med dig och sina vänner och livet i allmänhet. Det är egentligen inte konstigt alls, liksom. Om jag var du skulle jag börja i änden med att du känner att ni spenderar för lite tid ihop - sen när det flyter på fint kan du ta upp det där med förlovning. Det känns faktiskt annars som att hoppa över en hel hög med steg på vägen.
#44 Jag ska inte säga att hej hopp nu måste vi förlova oss, vil ldock att han vet att jag tänker på det!
Han kommer inte ändra på det, ska jag få träffa honom mer måste vi flytta ihop och kan inte direkt hosta upp pengar och lägenhet :3
Han har sagt att om han hade åldern inne så, och de fattar man ju som att han kanske vill bli lite äldre!
#43 Kn förstå att han vill ha lite sitt eget som 18 åring (om jag förstod det rätt!) och det är ju hans hobby att spela och man vill ju inte ta det ifrån honom. Men det bästa ni kan göra är att prata om ni vill ha det. Det är svårt att säga hur ni ska göra men du får bara tänka på hans hobby 🙂 Förstår ju självklart att du vill ha mer tid, speciellt om du jobbar kväll men prata om hur ni ser framtiden så ni kan planera era planer!
Jag får säga nåt! Nä de vill jag inte, men man vill ju inte känna sig som oviktig
#47 Nej, oviktig ska du absolut inte känna dig! Men kommunikation är det bästa!
#27 Om ni inte planerar att gifta er så förstår jag inte meningen…eftersom det är det det betyder, att man ska gifta sig med varandra. Har man inte den avsikten fallerar hela idén enligt mig. Känns som om folk förlovar sig lika ofta som vissa byter tandborstar. Jag tänker inte förlova mig med någon bara för att jag älskar den, utan för att jag vill dela resten av mitt liv, bilds familj osv med den personen. Jag vet många som gift sig pga alla juridiska komplikationer som annars kan uppstå.
#49 Jag skulle aldrig förlova mig, om det inte känns rätt 🙂
Trist när folk förlovar sig hit och dit, så att det förlorar "innebörden" eller vad man ska säga.
Jag känner inte att jag vill gifta mig. Älskar min sambo mycket men kommer inte ske som det är nu, kanske om 10-15 år, om vi är ett par då, det kan man aldrig förutspå men som jag känner nu, vill jag inte gifta mig.
Men tur att folk tycker olika 😉 Men jag personligen tycker inte det är särskilt snällt av folk att "se ner" eller vad man ska säga, på dem som väljer att förlova sig men inte gifta sig. För det är inget fel med det. Så länge man gör det av rätt anledning: För att man älskar varandra och vill leva tillsammans.
Ska jag gifta mig (om 100 år eller så) så blir det snabb borglig i så fall.
Vill inte lägga tusentalskronor/hundratusentals kronor på ett bröllop. Det gör inte mig personligen lyckligare i alla fall.
Men som sagt, alla resonera olika, och tur är väl det att det finns många olika tycke och smak 🙂
#50 Jag tycker också det är trist när folk förlovar sig "hit och dit" och förstör innebörden. Men jag tycker man förstör innebörden även när man förlovar sig utan att ha några som helst planer på att gifta sig. Känner att det är ungefär samma sak.
#51 Ja alla tycker vi olika. Jag anser inte att vi har förstört någon innebörd i alla fall. Gjorde det av kärlek, för att vi vill leva med varandra. Man kan aldrig förutspå framtiden, mycket kan ändras, Men just nu planerar vi ingenting sånt och inte närmaste åren heller.
Resten får framtiden utvisa.
Men det är just det jag är trött på, vissa som anser att man gör fel som förlovar sig utan att gifta sig. Man får ju se på situation och mycket annat också. Inte dra alla över en kam, som vissa tyvärr gör.
Alla har olika åsiker osv om det men anser inte att man ska säga "ni gör fel som förlovar er men inte ska gifta er", vissa påstår det, och vissa skriver inte det rakt ut men går att utlösa lätt genom vissa texter här. Och det känns himla tråkigt!
#52 Jag förstår bara inte logiken i att ogilla att folk förlovar sig "hit och dit" och sen göra det själv utan att ha den egentliga anledningen till det (att man vill gifta sig). Finns ju massa olika sätt att bevisa sin kärlek på, varför inte ta något av dem istället? Nu menar jag inte bara dig & din sambo, utan alla dessa tonårsförlovningar också.
I ena meningen säger du att alla har olika åsikter, men i förgående säger du att du är trött på att folk som anser att man gör fel?🤔
Men, men. Hoppas ni är lyckliga ihop i alla fall. Det verkar så åtminstone🌺
#53 Ja? Ja alla har olika åsikter men det betyder inte att man ska säga till andra att de har fel. För ingen har rätt eller fel när det kommer till åsikter, då skulle alla ha fel eller alla ha rätt i det 😉
På vilka andra sätt menar du att det finns då? Jag anser att förlovning är en av dem. Man visar ju varandra kärlek osv i vardagen också, men ibland vill man ha en symbol också, som alla kan se, för att visa att man hör ihop, om du förstår hur jag menar?
Ja många tonåringar förlovar sig hit och dit, som en "trend". Bara för att liksom i regel, tyvärr är det så.
#54 Var har du sett tonåringar med tingar, sitta och planera giftermål?
- Emil
#55 Va? Vad har det med mitt inlägg att göra? Har inte ens nämnt något om det.
#56 "Ja många tonåringar förlovar sig hit och dit, som en "trend". Bara för att liksom i regel, tyvärr är det så."
- Emil
Har precis samma tanke som dig Arynia.
Jag och min pojkvän har varit tsm i snart 13 månader.
Han anser att man måste gifta sig inom ett år efter förlovning,
medans jag anser att man kan vänta hur länge man vill.
Grejen är att vi är olika uppfostrade. Han är mer "traditionellt" uppfostrad. Där man gör så, medans mina föräldrar var förlovade i ca 10 år och gifte sig när jag var 13.
Man ser på saker helt olika.
Dock så är MIN åsikt att vänta minst ett år i alla fall, gör det för att det känns rätt, känns det minsta lilla påtvingat är det bara att lägga ner det.
Det ska byggas på kärlek och inte på tjat (misstolka inte, menar absolut inte att det är så du gör!!)
Men det kan lätt bli så att om du pratar i att vilja förlova dig ofta, blir det som att falla för grupptrycket lite.. Låt bli att nämna det i 2 månader och se hur ofta han nämner det.
Jag personligen kan absolut säga att jag skulle vilja förlova min nu, och jag är bara nyfyllda 18.
Men jag tänker inte göra det med honom förrens jag märker att han VERKLIGEN vill, han ska knappast fundera på det, utan det ska komma nästan sådär spontant :)
Givetvis ska du ALLTID göra vad som känns bästa för dig oavsett vad som skrivs här eller vad andra säger till dig ;)
Lycka till! :)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Man får inte leva om sitt liv, det är det som är själva grejen.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#58 Har inte ens berättat för honom, bara tankar som snurrar runt i huvudet på mig!