konstig gubbe på bussen
De kom en konstig gubbe på bussen som satt sig jämte mej och han luktade sprit men var inte full han var läskig trodde han skulle förfölja mej ända hem han pratade om Hitler och Berlin att Sverige skulle bli som de och lite mer han var så läskig men hur ska jag undvika sådana igen ? min kära mor hade träffat flera sådana personer som var som han ! Uch är nu rädd men som tur är så vet han inget om mej mer en att jag bor i aneby inte vad jag heter eller var jag bor här
Man kan inte direkt undvika sådana typer tyvärr. De dyker upp här och var och då gäller det att inte bry sig om dem bara.
Hur kan du vara så rädd över såna? Det där är vardag för mig, tills de får veta att jag är kommunist. (mwahhahah)
- Emil
ja men om de sätter sig jämte mej igen
Jag sätter mig bredvid dem, och du kan ju flytta på dig, ingen tvingar dig att stanna.
- Emil
jag sätter mig också bredvid de..de kollar inte konstigt på mig eftersom att jag är en utav de typ xD I'm pretty weird, fast det betyder ju knappast att jag inte är snäll.
Sätt dig närmast gången och nära en utgång och lägg väska + saker på sätet närmast fönstret är mitt tips.
-
Okej tack ska börja göra de på hemvägen de är då de kommer . Jag har bara min logg bok ska jag lägga den där då ?
tänk om de då vill sätta sig?
Sätt dig närmast gången med hörlurar i öronen och låtsas att du sover. Funkar alltid om man vill vara ifred. Däremot är det inte så schysst om bussen är full och det nästan inte finns några lediga platser :p
Man kan tyvärr inte undvika sådana personen men börjar de prata och du känner dig obekväm så kan du alltid säga till att du inte vill prata eller vara i fred. Det med att man sätter sig på sätet längst mot gånger göra jag aldrig. Är bussen halvfull så tycker jag det är ganska respektlöst mot resten om det kommer mer personer som går på. Men sätt dig med hörlurarna i öronen så att du inte hör eller låtsas inte lyssna.
Okej ska börja göra de jo de fanns platser kvar åtminstone två kvar kommer lägga min väska som jag fixat nu jämte mej #8
Jag är inte direkt van vid att åka buss. Men jag tål inte att vara nära människor jag inte känner, om jag åkte buss och nån ens tänkte på att sätta sig brevid mig skulle jag dra direkt. I want my personal space xP Gå bara när folk sätter sig brevid, och ignorera om dom pratar med dig och du inte känner för att svara.
Se upptagen ut. Ha hörlurar i öronen och verka upptagen. Försök att inte se snäll ut och ta inte ögonkontakt med några. Svara inte om någon pratar med dig. Är du rädd att någon ska förfölja dig så ta upp mobilen och ring någon och var jättetaggad, glad, säg precis var du är, typ att "jag är hemma hos dig om 5 minuter nu, ska bli jättekul att ses" eller liknande så de vet (eller tror) att du inte är ensam så att säga.
Om det finns fler människor på bussen kan du snabba dig att sätta dig bredvid någon annan, vettig, människa innan några skummisar kommer på.
Dom är svåra att undvika och jag har själv blivit förföljd en gång och nära på förföljd ytterligare en gång. Det är inte så kul
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
okej ska inte ta kontakt mer vet ju inte vad han tänker om mej 🤔