Fake smsbiljett
Någon som har använt fake sms biljett när man ska åka buss?😎
Nej, och kommer inte göra. Köper hellre en biljett för 11 kr än att betala 900+ kr i böter. :)
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 11 kr? 🤪
#1: Låter härligt! Jag pröjsar 50kr för en resa.. Och så förstås 50kr tillbaka!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#2 Ja, kostar ca 11 kr att åka inom Värmland :)
Vet inte asså ja kanske har åkt på fejk smsbiljetter varje dag hela senaste året- VA jag sa inget
"Haters gonna hate. Potatoes gonna potate" - Luke Brooks
8/5-13 & 1/6-13
Varför tror ni att jag valde en skola som är ca 5km bort från mitt hem? GRATIS BUSSKOOOOOOOORT!
- Emil
Jag har åkt med fejk biljetter jätte mycket utan att jag har blivit påkommen men igår och idag blev jag påkommen!
Känns som att busschafförerna vet nu hur man kan se om de är fejk elr inte!
Fan också 🤐
#7 isåfall gör du fel, gör man rätt är det omöjligt för busschauffören att se att det är fejk om han inte kräver att få se det skickade sms:et eller något. Fast jag vet ju bara hur det funkar när man fejkar SLbiljett, är det det du använder också? Eller bor du inte på Sthlm?
8/5-13 & 1/6-13
#8 Jag använder en app där man tycker på zon B och reducerat pris och så kommer det ett sms, jätte enkelt!
Men igår så tog busschaffören min mobil och sa tryck här ( på "Ändra" knappen som iphones har) och på fejk smset så funkar inte den knappen!
Och idag så sa busschaffören kan du vrida din mobil och när man vrider mobilen med fejk smset så blir den konstig och man kan inte se hela smset. Han var i alla fall shysst..
Jag bor i Sthlm :D
Hur får man sån fake biljett? Vilken app?
Inte för att jag tänker testa, är bara nyfiken ^^😂
#10 Min kompis fixade den åt mig. :)
Men de står om det på denna hemsida: http://anarkokapitalist.blogspot.se/2013/06/plankning-sms-fejkbiljetter-for-att-aka.html
Antar att jag har en av dom apparna eftersom svagheterna är som min app, dvs : Biljetten ser inte korrekt ut om skärmrotation används.
Det finns andra mindre svagheter också, till exempel går det inte att klicka på de fejkade smset på Ändra-knappen
Kostar 8 kr per resa här O.O
#8 Hur gör du när du ska använda fake sms biljett?
De är sällan dom brukar säga till en att rotera på skärmen eller säga "tryck på den här knappen" men jag har haft otur dessa två dagar..
Ska nog inte använda fake sms så mycket längre.
Det kanske är lättare med fake sms om man har en billig android☝️
#13 Tar en gammal sms-biljett och kopierar den, skickar den till mig själv men ändrar datum och tid o lite siffror och lägger till mitt nr i kontakter under t.ex SL578. Hade en sådan app för ett år sedan men de har ju ändrat sms-biljetternas utseende ett antal gånger sedan dess, så min funkar inte längre.
8/5-13 & 1/6-13
#15: Jag gjorde också så förut men då sa en i spärren att min biljett var gammal, det kunde hon se någonstans i serienumret. Så det funkar inte heller om man träffar någon som faktiskt tittar på biljetten lite nogrannare (och håller definitivt inte i möte med kontrollanter).
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
18 kr för en busstur här, men har skolkort så ;) nej jag skulle inte riskera att bli haffad…
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
nej tack :P betalar hellre.
#15 Problemet för mig att göra så är att eftersom jag har Iphone så står det "Lägg till" om man inte har de numret som kontakt men om jag har de numret som kontakt så står det " Kontakt " och då kan dom märka de :/
Tycker dock inte att man ska uppmuntra olaga handlingar på ett forum. 😮
#15 Maffia
- Emil
#22 Sköt ditt.
#23 h*n har faktiskt rätt, det är olagligt.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
.
#25 det borde du.
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Har aldrig gjort en fake biljett och kommer aldrig att göra. Jag försöker tänka på att det är faktiskt busschafförernas lön och bussarnas reparationer som biljetterna går till. Även bensin. Men då kan ju alla sluta betala biljett så kommer ni alla sitta och gnälla över att det knappt kommer gå, de ser ut som skit för att det finns många som förstör och när bussarna väl går så är de fullproppade. Finns heller inte luftkonditionering. Många kanske tycker jag överdriver men har man inte pengarna till biljett eller inte vill lägga pengarna på biljett SÅ STANNA HEMMA. Du går ju inte in i en mataffär och ger låtsas pengar och tror du kommer undan.
Ganska dumt att du skiver och erkänner att du använder falska biljetter på internet. Du är medveten om att någon kan komma på dig och då kommer du säkert får ganska dyra böter.
Allt som krävs är att någon ringer polisen och säger att du använder falska buss biljetter och du kommer åka fast.
Fattar inte riktigt hur du tänker.
Det och att du ens gör det. Jag skulle aldrig kunna tänka mig att använda falska buss biljetter. Man måste betala av en anledning, dom pengarna går till typ bensin och människors löner.
Du tar pengar ifrån dom. Inte okej asså.
Hur jävla svårt är det att betala typ 20kr? Fan vad du är självisk. Du är inte bara självisk, du är även en tjuv & en kriminell.
Skol kort även om jag hade de skulle jag aldrig ta fejk biljet en då
🤪
Tycker det är grymt dålig stil att göra så. Nu åker jag själv nästan aldrig buss, men skulle jag gjort det hade jag verkligen inte gjort så. :S
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#29 Överdriv inte nu.
PAtetiskt. Skaffa dig ett busskort istället, mycket mer simplare och du åker inte fast :p
-
Jag låser tråden då jag absolut inte uppmuntrar olagliga handlingar så som detta.
Här i Danmark betalar jag 700 danska kronor för att kunna åka i 5 zoner (ungefär från förorten där jag nu bor och in till Köpenhamn) i 30 dagar. DET är dyrt, men det är värt det.
Det kostar pengar med buss och tåg, så självklart ska man som resenär då betala detta.