någon hackar sig in på mitt mailkonto?
Är så sjukt trött på det här, hatar alla virusspridare och hackers! För typ 3 veckor sen fick jag ett virus på min laptop från en kattvideo på youtube, och det var ett sådant där polisvirus. Men som tur var kunde min brorsa fixa min dator genom att föra över ett antivirusprogram som tog bort viruset. Kommer ha det programmet gratis i 12 dagar till och sen ska mamma betala så att vi får eget virusskydd. Så nu borde min dator inte ha något virus.
Men förra veckan när jag skulle logga in på min mail stod det att någon hackat sig in på min mail och att jag behövde byta lösenord. Så då bytte jag lösenord och det funkade ett tag, men när jag loggade in några dagar senare på min mail funkade inte det nya lösenordet, så det var som om någon annan bytt mitt lösenord. Nu har jag bytt lösenord igen, och då får jag väl se hur länge det håller.
En annat problem är att min mail har skickat ut virusmail till alla mina facebook vänner och hotmailkontakter (har Hotmail sammanlänkat med facebook). Vet inte om den gjorde det under den tiden då min dator hade virus, eller om det beror på att någon hackat sig in på min mail. Tror det beror på det sistnämnda, eftersom inget sådant skit har skickats från pappas mail till hans vänner, och han har inte haft något problem med sin mail.
Men vad ska jag göra? eller det går väl inte ens att göra nåt åt det? Har min mail troligen blivit hackad?

jag blev utsatt för en hackerattack på min mail & mitt facebook konto där hackern skickade ut fakemeddelanden om att han ville ha hjälp med bankdosa för att komma åt ett bankkonto.
som skydd mot hackeratatcker har jag 8st backupmailadresser hos andra domäner (men en räcker gott & väl)
och kan då få återställa mitt lösenord med hjälp av backup mailen
min facebook spärrade jag efter att hackern tog sej in efter att jag ändrat lösenordet ännu en gång, och fick sen hjälp av facebook 24 timmar senare genom att identifiera mina vänner på foton
men om du inte har en backupmailadress som är listad somjust backup på din main adress, är det nog tyvärr inte så lätt att få tbx sin mail :(
You can't spell Bitchy without Itchy

#1 inte alltid det hjälper, hade ngt helt random för ngn annan än mej som mitt lösenord på min huvudmail, ändå så blev det hackat (lösenordet bestod av 18 bokstäver med hälften siffror & hälften bokstäver)

#3 mitt maillösenord använde jag ingen annan stans, och hade en säkerhetsfråga kopplad till mej, men som inte ens mina bästa vänner vet svaret på
#1 de är faktiskt inte så smart :P man ska helst ha en mening på typ venska (inte engelska tex) som tex jagbrinorrland
*liten motfråga* Hur vet du att du fick virus av att titta på en kattvideo på youtube?
Gratis virusprogram, Avast. Helt fritt i 30 dagar, uppger du en mail som du registrerar så får du 365 dagar fritt, det är ett helt vettigt och bra virusprogram, bland det bästa man kan få gratis.
Antagligen har din dator blivit utsatt för spyware (virus som samlar information, därav SPYware). Detta innebär att information som du skriver in blir insamlad och sedan ivägskickad till någon.
Angående säkerhetsdosan kan det vara något som INTE skrivs automatiskt, dock vet jag inte.
Vad kan man göra? Tanka ner avast, sätt så den söker igenom ALLT på din dator med hög känslighet, kan kanske göra en video om det sen. Kvarstår samma problem rekommenderar jag formatera om hårddisken (den tar bort all information som finns där) och installera om datorn.
Jag hade virus innan min mail blev hackad. Jag tror det var från kattvideon för att datorn började hacka i mitten av video och sedan kom polisviruset. Men det kan ju i och för sig kommit från något tidigare och att det tog tid innan något hände. Just nu har vi ett virusskydd som är gratis i 30 dagar och sedan ska vi skaffa Glocalnet internet security.
Just nu verkar det inte vara problem med mailen, så jag får se om det fortsätter vara ok och om virusskyddet hjälper. Det kan nog troligen som ni skriver vara så att någon genom viruset har fått tillgång till lösenord och sådant. Det är i alla fall knappast någon som känner mig som hackat sig in, eftersom den inte har ändrat på något.
Jag har valt en säkerhetsfråga, men den kommer aldrig när jag loggar in så jag har kanske har gjort nåt fel? Jag har också mitt mobilnummer som en säkerhetsgrej så mailen skickar en engångskod till min mobil om jag inte kan logga in.
säkerhetsfråga används när man har tappat bort sitt lösenord eller vid x antal felaktiga inloggningar.
Kan nästan med 100% säkerhet säga att det inte är webbplatsen Youtube som du har fått virus av, utan en annan plats bara att du märkte av det från youtube för första gången ;)
#9 så man brukar inte kunna få virus från youtube? i så fall är ju det bra, för då behöver jag inte oroa mig när jag kollar på videor =) Men google kan man väl få av?
Ofta är det så att stora sidor som Youtube.com, google.se(.com), Facebook.com, som är seriösa sidor brukar man inte kunna få virus av. DOCK, om man googlar på något coh klickar på en länk till en annan sida så kan man få virus av sidan du hamnade på, och då är det inte google som du har fått virus av, utan den sidan du hamnade på. ;)
Så ofta är det mindre sidor man får det av, eller som facebooks "appar" kan man också få det av, om man klickar på någon skum app ;)